היקפי המשכנתאות ממשיכים להצטמצם במהירות: צניחה של 21% באוקטובר

בסך הכל נטל הציבור כ-6.1 מיליארדי שקלים במהלך אוקטובר, המשקפים ירידה של למעלה מ-55% לעומת השיא שנרשם במרץ השנה. עם זאת, יש לזכור כי במהלך החודש היה מספר מועט יחסית של ימי עבודה. לא חל שינוי בחלקם של המסלולים צמודי הריבית

שיתוף הכתבה
(שאטרסטוק)(שאטרסטוק)

היקפי נטילת המשכנתאות על ידי הציבור הישראלי ממשיכים לצנוח במהירות. כך עולה מנתונים שפרסם הבוקר (א') הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל. במהלך חודש אוקטובר נטל הציבור הלוואות בהיקף של 6.09 מיליארד שקלים, נתון המשקף צניחה של כ-21% לעומת 7.7 מיליארדי שקלים שניטלו בחודש ספטמבר. ביחס לחודש מרץ 22, אשר היה חודש שיא בהיקפי הביצוע של נטילת המשכנתאות, עם 13.4 מיליארד שקלים שניטלו במהלכו, מדובר בצניחה של קרוב ל-55%. עם זאת, יש לזכור כי חודש אוקטובר היה חודש עם מספר מועט יחסית של ימי עבודה.

עוד עולה מהנתונים כי 1.77 מיליארד המהווים 29% מסך ההלוואות הם במסלולים צמודי מדד, ו-4.26 מיליארד במסלולים שאינם צמודים. 1.68 מיליארדי שקלים המהווים 27.5% מסך ההלוואות ניטלו במסלול של ריבית קבועה לא צמודה (קל"צ),ו-2.58 מיליארדי שקלים ברבית משתנה.

בסך הכל 3.66 מיליארדי שקלים המהווים 60% מסך ההלוואות נטלו במסלולים בריבית משתנה, כלומר צמודים לפריים. יש לציין כי לפחות בפרמטר הזה, לא נרשם שינוי של ממש בשיעור ההלוואות הניטלות בצמוד לפריים בעקבות העלאות הריבית התכופות של בנק ישראל בחודשים האחרונים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ריבית בנק ישראלבנק ישראלשוק המשכנתאות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...