קבוצת בהרי תובעת את עדי צים: "משך עשרות מיליוני שקלים מהחברה המשותפת"

שנה וחצי לאחר המיזוג, סכסוך קשה בצים בהרי: משפחת בהרי טוענת ל"התנהלות דורסנית ומקפחת" של בעל השליטה עדי צים, שכוללת קבלת החלטות בסתר, שימוש במשאבי החברה להשגת פרויקטים לחברה אחרת שבבעלותו, ואי תשלום של מאות אלפי ש"ח. עדי צים: "החברה מתנהלת כרגיל, התביעה תידחה"

שיתוף הכתבה
מנכ"ל צים בהרי אייל בהרי ומנכ"ל צים אחזקות עדי צים (מאיר דקל)מנכ"ל צים בהרי אייל בהרי ומנכ"ל צים אחזקות עדי צים (מאיר דקל)

ראשי קבוצת בהרי, כיום חלק מחברת צים בהרי נדל"ן בע"מ, הגישו השבוע לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב תביעה נגד חברת עדי צים החזקות בע"מ, ונגד שני המנכ"לים העומדים בראשה: עדי צים ודני סויסה.

בתביעה שהגישה טוענת קבוצת בהרי כי צים וסויסה משכו לאורך תקופה ממושכת כמויות גדולות של כספים מחשבון החברה, בהיקף של 64.5 מיליוני שקלים לפירעון הלוואות בעלים של עדי צים, ללא הסכמתם או ידיעתם של התובעים, וגם ללא כינוס ישיבות דירקטוריון בנושא. עוד נטען כי דמי הניהול בסכום של 390,246 ש"ח שעוגנו בהסכם המיזוג ובתקנון החברה, לא שולמו לראשי קבוצת בהרי, כי נמנעו מכינוס ישיבות דירקטוריון, וכי פגעו בציפיית קבוצת בהרי לניהול משותף של החברה.

ארבעת התובעים הם יונה בהרי, מייסד קבוצת בהרי ונשיא צים בהרי כיום, אייל בהרי המשמש כמנכ"ל צים בהרי, וכן אמיר בהרי ולאה בהרי. בתביעתם הם טוענים ל"התנהלות דורסנית ומקפחת" מצד חברת עדי צים כלפיהם. בכתב התביעה מבוקש מתן סעד כספי בסכום של כ-390 אלף ש"ח בגין דמי הניהול החודשיים אשר נשללו מהתובעים לטענתם ע"י חברת צים אחזקות וכן, מבקשת קבוצת בהרי צו המורה על הנתבעים להציג לעיון התובעים גילוי מפורט על כלל עיסוקיהם הנוספים אשר יש או עשוי להיות בהם ניגוד עניינים.

עדי צים: "הכנסתי כ-450 מיליון שקלים לחברה. לאחרונה התגלו על ידינו הוצאות כספים מהחברה על ידי קבוצת בהרי שלא על פי ההסכם, וכאשר פנינו בדרישת התשלום להחזרת הכסף לחברה, הוגשה נגדנו תביעה על ידם לפני שאנחנו עשינו זאת. חשוב להדגיש כי החברה מתנהלת כרגיל ואני עומד מאחוריה ב-100%"

עוד דורשים התובעים מבית המשפט כי יוציא צו המורה על החלפת היועץ המשפטי לחברה עו"ד חגי ישראלוביץ אשר לטענתם אפשר את התנהלות החברה באופן מקפח, וכן את ביטל מינויו של רו"ח שי מדינה, אשר מונה לצורך ביצוע פעילויות בדיקה וחקירה אשר לטענת התובעים נועדו לשרת את טובתם האישית של הנתבעים, תוך ניצול משאבי החברה. עוד דורשת התביעה לחייב את הנתבעים בתשלום מלוא הסכומים אותם שילמה בגין שכר טרחתו של רו"ח שי מדינה.

פרוייקט ענק ברחובות, מגרש בשכונת ביצרון

קבוצת בהרי וחברת צים נדל"ן התמזגו באפריל 2021 לחברת צים בהרי נדל"ן בע"מ. במסגרת המיזוג, ניתנו ליונה בהרי וילדיו מקבוצת בהרי כ-30 אחוז ממניות החברה המשותפת על מנת להנפיק את מניותה למסחר ולהפוך אותה לציבורית, ולהגדיל את היקף פעילותה ונכסיה. במהלך השנה וחצי האחרונות חברת צים בהרי נדל"ן בע"מ, שעוסקת בעיקר בהתחדשות עירונית, זכתה בפרויקטים גדולים כמו מיתחם מילצ'ן ברחובות הכולל בניה של למעלה מ-1,500 דירות לצד מסחר ותעסוקה בעלות של כ-3.5 מיליארד ש"ח, וחתמה על שורת עסקאות בהן רכשה בין היתר מגרש בן 5 דונם ב-165 מלש"ח בשכונת ביצרון בתל אביב ומגרש נוסף לבניית 150 דירות בטבריה.

אלא שלטענת התובעים, במהלך אותה התקופה פעלו צים וסוויסה לרכישת פרויקטים שונים על ידי חברת הבת של צים אחזקות, חברת "אול אין", על אף שהם בתחום פעילותה של צים בהרי , תוך כדי שימוש במשאבי ועובדי החברה, מבלי שאלה הוצגו לדירקטוריון החברה בניגוד למה שנקבע בהסכם המיזוג. קבוצת בהרי טוענים שלאחר ונודע להם דבר זה, ביקשו לקבל את פרוטוקול הדירקטוריון מיועצה המשפטי של החברה, עורך הדין חגי ישראלוביץ'. לאחר כחודשיים מיום בקשתם קיבלו התובעים את הפרוטוקול, וגילו לטענתם כי הוא סולף – כאשר במסגרת הפרוטוקול נכללה החלטה שכביכול נדונה והתקבלה במהלך ישיבת הדירקטוריון, לפיה "עד למועד הנפקת החברה – עדי (צים, ס"ש) לא יהיה חייב להציג פרויקטים גדולים, שהיקף המימון שלהם משמעותי, לדירקטוריון החברה. לטענת קבוצת בהרי החלטה שכזאת לא התקבלה על ידם מעולם.

לטענת התובעים, מאז המיזוג פעלו צים וסוויסה לרכישת פרויקטים שונים על ידי חברת הבת של צים אחזקות,  "אול אין", על אף שהם בתחום פעילותה של צים בהרי , תוך כדי שימוש במשאבי ועובדי החברה, מבלי שאלה הוצגו לדירקטוריון החברה בניגוד למה שנקבע בהסכם המיזוג. לטענתם כשנודע להם דבר זה, ביקשו לקבל את פרוטוקול הדירקטוריון וגילו כי הוא סולף

בעקבות הגילויים על שימוש לכאורה במשאבי ועובדי החברה לטובת חברת "אול אין" השייכת לעדי צים, כונסה ישיבת דירקטוריון בנושא. בישיבה נקבע כי יינתן גילוי מפורט ביחס לעסקאות ומשאבי החברה ובמידת הצורך גם יבואו לאישור הדירקטוריון, אך לטענת קבוצת בהרי עד היום לא יושמה ההחלטה הזאת.

עדי צים: "החברה מתנהלת כרגיל, התביעה תידחה"

עדי צים מסר בתגובה: "הכנסתי כ-450 מיליון שקלים לחברה. לאחרונה התגלו על ידינו הוצאות כספים מהחברה על ידי קבוצת בהרי שלא על פי ההסכם, וכאשר פנינו בדרישת התשלום להחזרת הכסף לחברה, הוגשה נגדנו תביעה על ידם לפני שאנחנו עשינו זאת.

"חשוב להדגיש כי החברה מנוהלת ועובדת כרגיל, ואין כל פגיעה בפעילות החברה שמקדמת בימים אלה חמישה פרויקטים גדולים ברחבי הארץ, ואני עומד מאחורי החברה ב-100%. אין לי ספק כי התביעה תידחה וכי הכספים שנמשכו שלא כדין על ידי בהרי יוחזרו לחברה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עדי ציםצים בהרידני סויסהאייל בהריאול אין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...