אושרה התוכנית להתחדשות רח' ארלוזורוב בת"א: תוספת של 600 דירות

הבניינים יגיעו עד לעשר קומות ממזרח לרחוב אבן גבירול ועד לשמונה קומות ממערב לו. קומות הקרקע והביניים ייועדו למסחר ותעסוקה. המרחב להולכי רגל, רוכבי אופניים והרכבת הקלה יורחב

שיתוף הכתבה
הדמיה של רחוב ארלוזורוב אחרי מימוש התוכנית (הפלטפורמה העירונית)הדמיה של רחוב ארלוזורוב אחרי מימוש התוכנית (הפלטפורמה העירונית)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, בראשות ערן ניצן, החליטה לאשר את התוכנית להתחדשות רחוב ארלוזורוב בתל אביב. התוכנית נועדה להשלים את פיתוח הרחוב עם התקדמות העבודות להקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה. התוכנית מאפשרת תוספת של כ-600 יחידות דיור לאורך הרחוב, וכוללת התחדשות של המבנים לאורך הרחוב והעצמתם בהתאמה לבינוי על פי התוכניות לרובעים 3 ו-4,  ובהתאם למיקומם לאורך הרחוב שמהווה ציר מרכזי בעיר. ביחס לחלק התוכנית שמצוי בתחום העיר הלבנה, התוכנית שומרת על עקרונות השימור על פי סגנון הבאוהאוס, כפי שנקבעו בהכרזת אונסק"ו ב-2003. 

גובה הבינוי משתנה מאזור לאזור, כשהבינוי הגבוה ביותר יהיה ממזרח לרחוב אבן גבירול - עד עשר קומות בסך הכל, ממערב לרחוב אבן גבירול בחלק הצפוני עד שמונה קומות, וממערב לרחוב אבן גבירול בדופן הדרומית - עד שבע קומות. הוועדה קבעה גם שקומת הקרקע וקומת הביניים במבנים החדשים יהוו חזית פעילה. כלומר בקומות הקרקע והביניים מתוכננים שימושים כמו מסחר, תעסוקה ושימושים בעלי אופי ציבורי. בנוסף התוכנית מרחיבה את תחום הדרך לאורך הרחוב, כדי לאפשר יצירת רחוב משולב הכולל רכבת קלה, מדרכות להולכי רגל ושבילי אופניים.

התוכנית הופקדה באוגוסט 2021, ופורסם בה כי בתחום רובע 4, במגרשים הממוקמים בין דרך נמיר לרחוב אבן גבירול תותר בנייה בגובה שלא יעלה על שמונה קומות ושתי קומות גג חלקיות (כולל קומת הקרקע); ואילו במגרשים עורפיים, לאורך שבילי הקישוריות, תותר בנייה בגובה שלא יעלה על שבע קומות ושתי קומות גג חלקיות (כולל קומת קרקע).

הדמיה של רחוב ארלוזורוב לאחר מימוש תוכנית ההתחדשות (הפלטפורמה העירונית)הדמיה של רחוב ארלוזורוב לאחר מימוש תוכנית ההתחדשות ( הפלטפורמה העירונית )


בנוסף, נכתב בתוכנית כי בתחום רובע 3, באזור הכרזת אונסק"ו (בצד הדרומי של הרחוב, בין רחוב אבן גבירול למפגש הרחובות הירקון-אליעזר פרי),תותר בנייה בגובה שלא יעלה על שש קומות וקומת גג חלקית (כולל קומת קרקע); מחוץ לאזור ההכרזה (בצד הצפוני של הרחוב, בין רחוב אבן גבירול למפגש הרחובות הירקון-אליעזר פרי),תותר בנייה בגובה שלא יעלה על שבע קומות וקומת גג חלקית (כולל קומת קרקע).

לדברי ניצן: "רחוב ארלוזורוב מהווה ציר מרכזי ביותר בתל אביב, ציר המשנה בזכות התוכנית האמורה את פניו. ביחד עם עיריית תל אביב אישרה הוועדה את הפיכתו לרחוב עם מרחב ציבורי נדיב, נטול גדרות, עם עדיפות לתנועת הולכי רגל ומשתמשי הרכבת הקלה. התוכנית מאפשרת את התפתחותם של מסחר ובתי קפה לאורך קו הרכבת העוברת בלב הרחוב, ומקדמת את חיבור מתחם התחבורה המרכזי של ארלוזורוב עד לשפת הים ברחוב מוצל". 

מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדר' ארז בן אליעזר, הוסיף כי "מדובר בתוכנית חשובה בלב המטרופולין, שנהנית מהקו הסגול של הרכבת הקלה שעובר לאורך התוכנית, ומקרבה לתחנות הקו הירוק שעתיד לעבור לאורך רחוב אבן גבירול, ונגישות גבוה לתחום מרכז התחבורה העתידי ממזרח. לאור כל זאת, ראתה הוועדה לנכון לאשר תוכנית חדשנית שרואה לנגד עיניה את פיתוח המרחב ככזה המבוסס על תנועה באמצעות רכבת קלה, הליכה ברגל ורכיבה על אופניים, ולצורך כל אלה יש מקום לייצר רחוב חדש, שכולל חזית פעילה במבנים רחבים, ורוחב רחוב שמאפשר מדרכות רחבות לתנועה ושהייה".  

התוכנית היא ביוזמת הוועדה המקומית תל אביב-יפו ונערכה על ידי הפלטפורמה העירונית , משרד תכנון רב תחומי, העוסק בעיר ובעירוניות עכשווית.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית תל אביב-יפורחוב ארלוזורוב תל אביבהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביבערן ניצן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...