הוועדה המקומית קריית מלאכי אישרה קידום תוכנית ענק לפינוי בינוי: 3,200 דירות ייבנו

הוועדה אישרה את העברת התוכנית במתחם קיבוץ גלויות לדיון לקראת הפקדה בוועדה המחוזית. החברה היזמית המובילה את הפרויקט, לוינסקי-עופר, הודיעה שהיא בוחנת צירוף שותפה

שיתוף הכתבה
עופר ארביב והדמיה של הפרויקט בקריית מלאכי (לוינסקי-עופר)עופר ארביב והדמיה של הפרויקט בקריית מלאכי (לוינסקי-עופר)

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה קריית מלאכי אישרה אתמול (א') את המשך קידומה של תוכנית פינוי בינוי רחבת היקף במתחם קיבוץ גלויות בעיר, והעברתה לדיונים לקראת הפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. במסגרת התוכנית ייהרסו בניינים שבהם כ-800 יחידות דיור וייבנו כ-3,200 דירות, בנוסף לשטחי מסחר, תעסוקה ושטחי ציבור. יזמית הפרויקט היא חברת הנדל"ן לוינסקי-עופר .


במסגרת הדיווח ששלחה הבוקר (ב') החברה לבורסה, נכתב כי "התוכנית הוגשה, והחלטת הוועדה המקומית ניתנה בהמשך לסיכום מיוני 2021 בין לוינסקי-עופר לעיריית קריית מלאכי, שלפיו לוינסקי-עופר תפעל, כיזם מוביל, עם שאר היזמים במתחם, לקידום התב״ע למתחם ולהגשתו לאישור הוועדה המקומית לתכנון ובנייה". ל" מרכז הנדל"ן " נודע כי לחברה יש כבר הסכמים חתומים לקידום הפרויקט עם הרוב הדרוש מקרב דיירים בבניינים שבהם יש במצטבר 503 דירות. 


קיבוץ גלויות היא שכונה במזרח קריית מלאכי, בסמוך לכביש 3 ובקרבת צומת קסטינה/צומת מלאכי (כביש 40). על פי החזון התכנוני שלה העירייה מעוניינת להתמקד בהתחדשות עירונית בשכונות קיבוץ גלויות והרצל. 

הדמיה של הפרויקט בקריית מלאכי (לוינסקי-עופר)הדמיה של הפרויקט בקריית מלאכי (לוינסקי-עופר)


התוכנית מקודמת במתחם ששטחו 110 דונם, ושבו פועלים שני יזמים נוספים המקדמים פרויקטים של פינוי-בינוי בהיקף מצומצם יותר, לבניית 289 יחידות דיור במצטבר. במסגרת קידום הפרויקט, לוינסקי-עופר פועלת עם העירייה ועם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, לקידום הקצאת קרקע משלימה מרשות מקרקעי ישראל (רמ"י),כך שיחס הדירות בפרויקט יגיע לתשע דירות חדשות על כל דירה קיימת, בהתאם לסיכום בין החברה לעירייה מ-2021. עוד הודיעה החברה כי קיבלה "כמה פניות מגורמים משמעותיים בענף הנדל"ן להצטרף כשותפים לפרויקט, והיא בוחנת צירוף שותף לפרויקט".


לוינסקי-עופר היא חברת בנייה וייזום ציבורית. בעלי השליטה בחברה הם יוסי לוינסקי ועופר ארביב. לוינסקי שימש בעבר סגן נשיא התאחדות בוני הארץ (התאחדות הקבלנים) ויו"ר ארגון קבלני חולון. החברה מקדמת כיום פרויקט של התחדשות עירונית גם בחולון, בהיקף של 2,800 יחידות דיור.


מהנדס קריית מלאכי נועם רווחה אמר למרכז הנדל"ן: "המלצנו להעביר את התוכנית לוועדה המחוזית להמשך טיפול. יש לנו הערות רבות לתוכנית והיא עדיין לא מגובשת מספיק. אנחנו מתנהלים מולם קרוב לשנה. החלטנו שבמקום להמשיך את הפינג-פונג, נעביר את התוכנית לוועדה המחוזית ומשם נמשיך להתנהל".


מה הן הנקודות הבעייתיות בתוכנית? 
"יש בעיות של תנועה שאנחנו דורשים שיקבלו מענה, משום שהתוכנית עומדת לרבע את כמות הדירות במתחם. בנוסף, יש מאפיינים נוספים שיש לטפל בהם ולתת עליהם את הדעת, כמו שטחי ציבור למשל. התוכנית בגדול ראויה בעינינו, ונעשתה בשיתוף פעולה איתנו. עם זאת, כרגע התוכנית לא כלכלית עד שתתקבל הקרקע המשלימה". 
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתיוסי לוינסקילוינסקי-עופרפינוי בינוי קריית מלאכי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...