מגוריט רושמת עליה של כ־485% ברווח הנקי ברבעון השני

זאת לעומת הרבעון המקביל לו 2021. החברה רשמה רווח נקי של 48.4 מלש"ח ברבעון השני של 2022 ורווח נקי של כ־110.5 מלש"ח במחצית הראשונה של שנה זו

שיתוף הכתבה
ארז רוזנבוך מנכש"ל מגוריט (עמית חכמוב) ארז רוזנבוך מנכש"ל מגוריט (עמית חכמוב)

מגוריט ישראל פרסמה את תוצאותיה לרבעון השני לשנת 2022. החברה רשמה רווח נקי של כ־48.4 מיליון שקלים ברבעון האחרון המגלם עליה של כ־485% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בסיכום חציוני, הרווח הנקי עומד על כ־110.5 מיליון שקלים, מרביתו הודות לעליות חדשות בשווי נכסי החברה.

רווח החברה ב-12 החודשים האחרונים הסתכם לכדי כ-278 מיליון שקלים, המגלם תשואה של כ-31.5% על ההון נכון לתום הרבעון המקביל אשתקד, שהינו נמוך בכ-50% לעומת ההון העצמי בתום הרבעון השני של השנה. הגידול המשמעותי בהון נובע משילוב של עליה ברווח, והנפקת זכויות מוצלחת של כ-154 מיליון ש"ח שביצעה החברה במהלך הרבעון הראשון של השנה.

בנוסף, נרשם גידול בפעילות הבא לידי ביטוי בזינוק בהכנסות לכדי כ־11.2 מיליון שקלים ברבעון השני המגלמים זינוק ב־51.3%. זאת בעקבות עליה במספר הדירות המושכרות בתפוסה מלאה על פני 17 פרויקטים מניבים. החברה מוסיפה לציין, שהחל מרבעון זה זה כלל עלויות השכר של החברה הועמסו על חברת הניהול של הקרן, כך שהתזרים השוטף עקב מהלך זה צפוי לגדול בכ-5-6 מיליון שקלים בשנה. 

החברה חתמה על שלוש עסקאות במהלך הרבעון השני של השנה לרכישת פרויקטים בקרית אונו, חולון ומגדל מגורים ברמת גן. בתמורה לסך כולל של כ־359 מיליון שקלים כך שהגדילו את מלאי הדירות ב־124 יחידות. בנוסף לעסקאות אלו, רכשה מגוריט את חלקה של קבוצת מנרב בפרויקט דירה להשכיר תל גיבורים חולון, כך שכיום הקרן מחזיקה במלוא הבעלות על המתחם. פרויקטים אלו מתווספים לפורטפוליו הכולל כיום למעלה מ-1,900 דירות, ב-36 פרויקטים שונים, אשר יותר מ-650 מתוכן מושכרות בתפוסה מלאה ויתרתן בשלבי תכנון וביצוע מתקדמים.

"יצרנו לעצמנו פוזיציה משמעותית ביותר בשוק הנדל"ן למגורים המקומי במהלך 6 השנים האחרונות, ואת פרי עמלנו  אנו רואים  בדוחות ", כך אומר מנכ"ל מגוריט, מתי דב בהתייחסו לדוחות הרבעון. "אנו פועלים באזורי ביקוש, כך שאנו נהנים מעליות שווי משמעותיות על עסקאות שנעשו, לצד שיעורי תפוסה מקסימאליים המלווים בעליות מחירים מהותיות בדמי השכירות, בהתאם למחירי השוק. אנו ממשיכים לתור בדינמיות רבה אחר פרויקטים נוספים, על מנת להגדיל את אחיזתנו כמובילים בשוק השכירות ארוכת הטווח המהווה אלטרנטיבה מועדפת ושפויה להשתוללות מחירי הדיור בחוץ".

יו"ר מגוריט, ארז רוזנבוך מסכם: "כולנו עדים לנעשה בשוק השכירות כפועל יוצא של המחסור החריף בדירות להשכרה, הבא לידי ביטוי בעליית מחירים משמעותית. אנו שמחים על התגייסות הגופים המוסדיים לקידום נושא השכירות ארוכת הטווח ועל שיתוף הפעולה הפורה עימנו, אך יחד עם זאת, אני חושש שלאור המצב הפוליטי הבלתי יציב והיקפי שיווק הקרקעות הנמוכים באזורי הביקוש במרכז הארץ, אנחנו מצויים רק בשליש הראשון של משבר שוק הדיור". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מגוריטדו"ח רבעוניהכנסותרווחארז רוזנבוךמתי דב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...