דיירי בניין בלוד פונו מדירותיהם בשל חשש לקריסה

בעקבות הנחייה של מהנדסת העיר פונה הבניין בן 4 הקומות מחשש קריסה. מהנדס קונסטרוקציה וקבלן רשום של העירייה יבחנו באופן מקצועי האם ניתן לחזק את היסודות ועמודי הבניין. דיירי 8 הדירות בבניין פונו באופן זמני לבית כנסת סמוך

שיתוף הכתבה
אנשי המקצוע בשטח ליד אחד מעמודי התווך הבעייתים (דוברות עיריית לוד) אנשי המקצוע בשטח ליד אחד מעמודי התווך הבעייתים (דוברות עיריית לוד)

דיירים בבניין ותיק בשכונת חב"ד בלוד פונו הבוקר (ג') מדירותיהם, לאחר שנקבע כי המבנה מסוכן למגורים. מעיריית לוד נמסר כי בבביקורת שנערכה במקום נמצאו סדקים עמוקים באחד מעמודי היסוד הפינתיים של הבניין. מהנדס הבניין שהעביר את הדו"ח לאגף ההנדסה בעירייה, קבע כי קיימת סכנה חמורה ומיידית לקריסת העמוד ואבדן יציבות כללית לבניין. בעקבות זאת, מהנדסת העיר גל גבריאל, שהגיעה למקום קבעה כי קיימת סכנה ממשית לשלמות הבניין וכי הבניין בסכנת קריסה ולפיכך הורתה על פינויים של כל הדיירים המאכלסים את 8 הדירות במקום. 

מעיריית לוד נמסר כי ראש העירייה יאיר רביבו הנחה את כל גורמי העירייה להירתם מידית כדי למנוע כל סיכון מדיירי הבניין. מנכ"ל העירייה אהרון אטיאס שמוביל את מבצע הפינוי, הזעיק למקום את כל גורמי החירום של העירייה וכן את כוחות המשטרה וכיבוי האש. לאחר הערכת מצב ראשונית, הוחלט בשלב זה על פינוי הדיירים.

הבניין המדובר (דוברות עיריית לוד)הבניין המדובר (דוברות עיריית לוד)

במקביל הוזמן מהנדס קונסטרוקציה וקבלן רשום של העירייה כדי לבחון באופן מקצועי האם ניתן לחזק את היסודות ועמודי הבניין ולבצע תמיכות באופן מיידי. גורמי החירום של העירייה בסיוע כוחות המשטרה והכיבוי פעלו במהירות לפינוי הדיירים עד להשלמת הבדיקה על ידי מהנדס מבנים מסוכנים. דיירי הבניין פונו באופן זמני אל בית כנסת סמוך. מהעירייה נמסר כי הבניין יישאר ריק מאדם עד לסיום הבחינה המקצועית וחוו"ד של מהנדסת העירייה, וכי כלל דיירי הבניין פונו אין נפגעים במקום. 

ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו: "אני מודה לכל גורמי העירייה והחירום שנרתמו מיידית כדי למנוע כל סכנה מדיירי הבניין וכן לוועד קהילת חב"ד על ההירתמות המהירה בשעת החירום." 
מנכ"ל עיריית לוד, אהרון אטיאס: "אנו פועלים בהתאם להנחיות מהנדסת העיר ובוחנים במקביל ביצוע חיזוקים לבניין. גורמי הרווחה מעניקים כל סיוע אפשרי לדיירים המפונים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יאיר רביבולודגל גבריאלבניין בקריסהבניין מסוכןאהרון אטיאס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...