גם התחדשות, גם השכרה: צרפתי צבי מקדמת מיזם השכרה בפינוי-בינוי באזור

החברה תייעד 107 מתוך 204 הדירות שברשותה להשכרה, בפרויקט הפינוי בינוי הראשון באזור שבו ייבנו 280 דירות סה"כ. החברה פנתה למשרד הכלכלה לקבלת אישור "בניין חדש להשכרה"

שיתוף הכתבה
משה צרפתי מנכל משותף חברת צבי צרפתי קרדיט אילן בשורמשה צרפתי מנכל משותף חברת צבי צרפתי קרדיט אילן בשור

חברת צרפתי צבי ובניו הודיעה אתמול (ב') לרשות לניירות ערך על כך שהגישה בקשה למשרד הכלכלה בבקשה להכיר בשני הבניינים שבונה החברה במסגרת פרויקט פינוי-בינוי ברחוב קפלן באזור כ"בניין חדש להשכרה" לפי החוק לעידוד השקעות הון. במסגרת הפרויקט מתכננת החברה לבנות 280 דירות במקום 68 דירות הקיימות כיום במקום

על פי המידע המצויין בבקשה מתוך 204 דירות הקבלן שברפרויקט 107 דירות מתכננת החברה להותיר בידיה להשכרה ו-97 דירות היא צפויה למכור. הבקשה מוגשת לצורך קבלת מעמד "נכס מאושר", אשר תקנה הטבות מס ביחס ליח"ד בבעלות החברה, הכוללות בעיקר אי החלת מע"מ על הדירות שיושכרו במסגרת הבקשה, והחלת מס חברות מופחת בגין הכנסה מהשכרת/מכירת יח"ד בפרויקט.

במסגרת התנאים שהחברה תצטרך לעמוד בהם יהיה עליה להשכיר את 107 יחידות הדיור בשוק החופשי, לתקופה של 5 שנים לפחות מתוך 7 השנים שלאחר מועד ההקמה. יש לציין כי לאחרונה שונה חוק עידוד השקעות הון באופן המחייב חברות להעמיד את מתחמי ההשכרה שלהן לפחות ל-15 שנים על מנת לזכות בהטבות המס ולא ל-5 שנים בלבד. עם זאת, מאפשרות הוראות המעבר לחברות המעוניינות בכך לזכות בהטבות המיסוי בהתאם לחוק הוותיק יותר, וזאת עד לסוף שנת 2023.

לפי דו"ח הרבעון הראשון שפרסמה החברה לאחרונה, מועד סיום עבודות ההקמה של הפרויקט מתוכנן לרבעון השני של 2025. התב"ע המוצע כולל בניין מגורים שלישי לסך של 360 יח"ד אך בשלב זה לא התקבל היתר להקמת הבניין השלישי בתוכנית. השטח הבנוי למגורים במלואו יעמוד על כ־27 אלף מ"ר. להערכת החברה, ההכנסות הצפויות, העלויות הצפויות, הרווח הגולמי הצפוי ושיעור הרווח הגולמי הצפוי, של שלב א' של הפרויקט יסתכמו לסך של כ- 544 מיליון ש"ח, כ- 402 מיליון ש"ח, כ- 142 מיליון ש"ח וכ- %26 , בהתאמה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתצבי צרפתי ובניואזורבניין חדש להשכרההחוק לעידוד השקעות הון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...