המלצה: להפחית ל-5% את מס החברות שעוסקות בהתחדשות עירונית בפריפריה

ועדה בין משרדית לעידוד התחדשות עירונית המליצה להפחית את המס לחברות ש-55% מההוצאות שלהן על פרויקטים בפריפריה. בנוסף המליצה להוריד את מס הרכישה ל-0.5%

שיתוף הכתבה
התחדשות עירונית (שאטרסטוק)התחדשות עירונית (שאטרסטוק)

בקרוב הנחה במס עבור חברות נדל"ן בפריפריה?  כך צפויה להמליץ ועדה בין-משרדית לעידוד התחדשות עירונית בפריפריה.  הטבת המס צפויה להינתן לחברות  ש-55% מההוצאות שלהן הן על פרויקטים בפריפריה: כך שיירד מ-23% ל-5%.  הטבה זו רלוונטית גם לחברות  שלהן פרויקטים רווחיים באזורי הביקוש באמצעות חברות בנות שפועלות בפריפריה.

הרציונל מאחורי ההחלטה הוא שיש פחות עניין בפרויקטים של פינוי בינוי באזורים מרוחקים, שרווחיים פחות ואינם מצדיקים את ההשקעה. עם זאת באזורים האלה המבנים ישנים ונמצאים בסכנת קריסה ורבים מהם בשבר הסורי אפריקאי, באזורים שנחשבים רגישים לרעידות אדמה. את הוועדה הקים שר השיכון והבינוי זאב אלקין ובראשה ישבו במשותף מנכ"ל משרדו אביעד פרידמן ומנכ"ל הרשות להתחדשות עירונית , אלעזר במברגר. 

בנוסף בכוונת הוועדה להמליץ על הטבות נוספות בתחום המיסוי לעודד השקעה בפריפריה. ההערכה היא כי ההטבות האלה יאפשרו להעביר פרויקטים עם רווחיות נמוכה לשיעור הרווח המינימלי הדרוש כדי שפרויקט יקבל מימון מבנק. לצד ההטבה במס החברות  תמליץ הוועדה גם על מס רכישה מופחת בשיעור של 0.5% במקום 5% כיום.

עוד המלצה של הוועדה היא תוכנית מענקים בדומה למענקים שניתנים היום במסגרת החוק לעידוד השקעות הון לחברות שמקימות מפעל בפריפריה. המענקים האלה יינתנו למקרים שבהם הטבות המס לבדן לא יספיקו. הוועדה תמליץ לייצר במתן המענקים סדרי עדיפויות על פי הקרבה של הפרויקט לאזור בסיכון לרעידת אדמה ועל פי היקף יחידות הדיור. 

המלצה נוספת היא למפות מתחמים שמיועדים להתחדשות עירונית כדי לאתר מתחמים שבהם יש פוטנציאל ליצירת מודל כלכלי. ההמלצות יוגשו לשר אלקין בתקופת ממשלת מעבר, כך שיהיו ישימות רק אחרי הבחירות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אלעזר במברגרזאב אלקיןועדה בין-משרדית לעידוד התחדשות עירונית בפריפריה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...