דיור בר השגה והוזלת תחזוקה - עדכון תוכנית המתאר של ת"א עובר למחוזית

חודש לאחר שנחשף במרכז הנדל"ן, הוועדה המקומית המליצה להעביר את עדכון תוכנית המתאר העירונית תא/5000 לדיון בוועדה המחוזית

שיתוף הכתבה
תל אביב (שאטרסטוק) תל אביב (שאטרסטוק)

הוועדה המקומית בתל אביב המליצה היום (ד') להעביר את עדכון תוכנית המתאר העירונית (תא/5500) לדיון בוועדה המחוזית לצורך הפקדתה. עדכון התוכנית מציע: הרחבה של דיור בהישג יד בעיר, הוזלת תחזוקת מבנים, הטמעת תוכנית המטרו והנחת תשתית לשיפור מערך התחבורה הציבורית, ושיפור מנגון ההקצאה של של שטחי ציבור כמו גם הרחבת התועלת הציבורית בניתן לדרוש בתוכניות מפורטות.

בשלב הבא יובאו העדכונים המוצעים לדיונים בוועדה המחוזית. עם אישור ההפקדה תפורסם התוכנית ויינתן פרק זמן של חודשיים שבמהלכו יוכל הציבור להגיש התייחסויות והסתייגויות שיעזרו לשפר את התכנון המוצע (שלב ההתנגדויות). לאחר שמיעת כלל ההתייחסויות ועריכת השינויים, צפויה התוכנית המעודכנת להיכנס לתוקף.

עדכון תוכנית המתאר הוא חלק משגרת התכנון העירונית; בשנת 2005 נכתבה התוכנית האסטרטגית לעיר, ובעקבותיה אושרה תוכנית המתאר תא/5000 . בשנת 2017 עודכנה התוכנית האסטרטגית והציגה שינויים בתפיסה העירונית בנושאים שונים, בהם תחום המגורים והתחדשות עירונית, שטחי ציבור, קיימות, חוסן עירוני, תחבורה, תעסוקה וערוב שימושים ועוד. בהתאם לעדכון זה של התוכנית האסטרטגית, מקדמת עיריית תל־אביב-יפו את עדכון תוכנית המתאר (תא/5500).

זאת ועוד, בשנים האחרונות התווספו מגמות ומהלכים המשפיעים על עתיד העיר, בהם תכנון ארצי ומטרופוליני כמו תוכנית המטרו, מגמות גלובליות כמו משבר האקלים ושינויים תרבותיים וטכנולוגיים. בשל כך קיימת חשיבות רבה לעדכן את תוכנית המתאר, לדייק אותה ולשמר את הרלוונטיות שלה למציאות המשתנה.

תוכנית המתאר תא/5000 , התייחסה לעתיד העיר עד לשנת הצפי 2025, מתוך הערכה שיחיו בה כחצי מיליון תושבים. התוכנית החדשה, תא/5500, מתייחסת לשנת הצפי 2035 וצופה גידול באוכלוסיית התושבים עד לשנה זו לכ- 600,000.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "לפני כ-4 שנים נכנס הקורקינט השיתופי הראשון לתל אביב-יפו, אז גם עבודות הרכבת היו בחיתוליהן. פעם חיו וביקרו פחות בני אדם בעיר והבנייה לגובה הייתה פחות נפוצה. העיר תל אביב-יפו עוברת שינויים דינאמיים, וכעיר המובילה במהירות התגובה שלה לשינויים, נולד הצורך בתיקון הנוכחי של תוכנית המתאר. עיקר השינויים בתוכנית עוסקים בפתרונות למשבר הדיור ומשבר האקלים וביצירת תשתית למגוון אמצעי התניידות, בדגש על הולכי הרגל והרכבת הקלה, שתתחיל לפעול בעיר בעוד כארבעה חודשים. השינויים התכנוניים הם אלו שיקבעו אם בעוד 20 שנה יהיה נעים וטוב לחיות בעיר ואנחנו נעשה את מרב המאמצים כדי לגרום לזה לקרות".

סגן ומ"מ ראש העירייה ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה, עו"ד דורון ספיר: "התיקון לתוכנית המתאר יאפשר תוספת משמעותית של דיור להשכרה ודיור בר השגה, ירחיב את האפשרות לניצול תת הקרקע לשימושים שונים ויחזק את הוודאות התיכנונית לתושבי העיר וליזמים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תל אביבתוכנית מתאר תל אביבתא/5500רון חולדאידורון ספיר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...