הממשלה תדון בהגדלת היקפי התכנון ל-125 אלף דירות בשנה. הירוקים מתנגדים

קבינט הדיור והתחבורה בראשון השר אלקין ידון בהצעה להגדיל את יעדי התכנון השנתיים שעומדים כיום על 104 אלף דירות בשנה. החברה להגנת הטבע: "הבעיה לא בהיקפי התכנון אלא במימוש"

שיתוף הכתבה
שכונה חדשה בבניה. צילום: שאטרסטוקשכונה חדשה בבניה. צילום: שאטרסטוק

ועדת השרים לענייני דיור ותחבורה בראשותו של שר הבינוי והשיכון זאב אלקין תדון מחר (ג') בהצעת החלטה שהגישו ראש הממשלה נפתלי בנט, שרת הפנים איילת שקד ושר האוצר אביגדור ליברמן לשנות את יעדי התכנון שנקבעו על פי "התוכנית האסטרטגית לדיור" לארבע השנים הקרובות (2022-2025) ולהגדילם מ-104 אלף דירות מתוכננות בשנה ל-125 אלף.

את התוכנית האסטרטגית אישרה הממשלה ב-2017 ובמסגרתה נקבעו יעדים לתכנון של 2.6 מיליון יחידות דיור עד לשנת 2040. בדברי ההסבר להחלטה נכתב כי אין כוונה לשנות את יעד התכנון הכולל העומד על 2.6 מיליון דירות אך "מכיוון שמנהל התכנון עמד ביעדי התכנון בחומש הראשון של התכנית האסטרטגית (2017-2020),העדכונים התמקדו בשינוי הפריסה של תכנון יחידות הדיור בין החומשים השונים, תוך הקדמת תכנון יחידות דיור מחומשים מאוחרים לשנים 2022-2025". עוד הוצע להגדיל את יעדי התכנון במחוז תל אביב על חשבון הקטנת התכנון במחוז המרכז "לאור התגברות תהליכי ההתחדשות העירונית ושיפור היכולת לצופף את שטחי המגורים במחוז תל אביב".

"תכנון עודף לא יוביל להגדלת ההיצע"

בחברה להגנת הטבע מתנגדים להגדלת יעדי התכנון ופנו היום לשרים חברי הוועדה, בבקשה שלא לאשר את השינוי המוצע בנימוק כי הכשל במאמצי הממשלה להגדיל את היצע הדירות כלל לא מצוי בתכנון כי אם במימוש, וכי לפני שהממשלה מורה לתכנן עשרו אלפי דירות נוספות מדי שנה עליה לטפל בחסמי הביצוע הרבים.

איריס האן. צילום: דב גרינבלטאיריס האן. צילום: דב גרינבלט

"מזה כעשור, מוסדות התכנון מאשרות תכניות מפורטות לשכונות מגורים, בהיקף הולך ועולה, כאשר ב - 5 השנים האחרונות, בשנים 2017-2021 אישרו מוסדות התכנון המחוזיים והארציים כ-590,000 יחידות דיור, שמבטאים עליה של למעלה מ-40% ביחס לחמש השנים שקדמו להן", כתבה מנכ"לית החברה איריס האן והוסיפה כי "על אף עלייה דרמטית זו, אין מגמת עלייה בהיקף התחלות הבנייה. תכנון עודף של יחידות דיור מוביל להפשרה הולכת וגוברת של שטחים פתוחים לפיתוח, איום על חיזוק מרכזי הערים ופגיעה באטרקטיביות של התחדשות עירונית פריסה בלתי יעילה של תשתיות וכבילת ידי הדורות הבאים עם תכנון מיושן ולא עדכני".

במכתבה ציינה האן כי "מנתונים ברורים אלה, ניתן ללמוד כי ישנו כשל מתמשך וקשה בביצוע של תכניות מאושרות, עדיין עיקר החיצים מופנים אל מוסדות התכנון, אשר ברור שממלאים את התפקיד המוטל עליהם תוך עמידה ביעדי התכנון שהם נדרשים אליהם... זאת במקום להפשיל שרוולים ולפעול להבטחת הביצוע של התוכניות המאושרות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבינט הדיורהחברה להגנת הטבעהתוכנית האסטרטגית לדיוראיריס האן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...