יזמי פינוי בינוי ברחובות ובלוד יקבלו השלמת מימון לפרויקטים לא כדאיים

הרשות להתחדשות עירונית קוראת ליזמים בלוד ובקריית משה רחובות להגיש הצעות לקבלת כספי מדינה שהתקבלו בשיווקים. בימים הקרובים יפורסם מכרז גם עבור מיזמי פינוי בינוי באשקלון

שיתוף הכתבה
מבט על העיר לוד (שאטרסטוק)מבט על העיר לוד (שאטרסטוק)

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מדווחת כי הפיילוט לתקצוב פרויקטים של פינוי בינוי מכספי השיווק מתקדם, לאחר שיווק קרקעות מוצלח בערים לוד ורחובות. השיווק  בערים אלו הכניס מאות מיליוני שקלים שישמשו כעת לסבסוד המיזמים.

הרשות קוראת ליזמים להגיש הצעות לקבלת כספי מדינה שיאפשרו כדאיות כלכלית למיזמי פינוי בינוי שהם מבקשים לקדם בשכונת קריית משה ברחובות ובעיר לוד, במתחמים שאין בהם כדאיות כלכלית, וזאת כדי לאפשר את מימושם של מיזמים אלו, אשר יוסיפו אלפי יחידות דיור חדשות. הפיילוט מכוון ליזמים העומדים בתנאי הסף שנקבעו, בהם התקשרות בהסכמי פינוי בינוי עם רוב בעלי הדירות במתחמים אלו.

המודל נוצר בשל הקושי להשתמש בהקצאה פיזית של קרקע משלימה, ככלי ליצירת כדאיות כלכלית לפרויקטים של התחדשות עירונית . לפי המודל החדש, הכנסות המדינה משיווק הקרקע בתחומי רשות מקומית ישמשו את הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית לסבסוד מיזמי פינוי בינוי בשטח אותה רשות מקומית. הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מפעילה את המודל החדש בערים רחובות ולוד תחילה, ובמהלך הימים הקרובים יפורסם מכרז גם עבור מיזמי פינוי בינוי בעיר אשקלון.

ברשות להתחדשות עירונית מוסרים כי "מתן מימון המבטיח כדאיות כלכלית הוא בעל יתרונות רבים אל מול הקצאת קרקע משלימה. זאת, בין היתר, מאחר שהמימון ניתן בהתאם לחוסר הכלכלי המדויק של כל מתחם  והוא מונע הקצאה של מגרשי השלמה שאינם תואמים חוסר זה. כתוצאה מכך, הסדר זה מאפשר מתן מענה למימוש של פרויקטים רבים יותר שאין בהם  כדאיות כלכלית. בנוסף, המודל מאפשר לשווק קרקעות ולבנות בהן בלא תלות במימוש מיזמי פינוי בינוי ".

לדברי שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין: " התחדשות עירונית הינה חלק משמעותי בבנייה החדשה בישראל, והיא כבר היום מהווה נתח משמעותי מסך בניית הדירות החדשות שמגדילות את היצע הדיור בארץ. כל כלי נוסף שמפותח על ידינו ומרחיב את מעגלי ההתחדשות העירונית בתוך הרשויות ולכלל הרשויות הוא חשוב. ההחלטה משמעותה הפיכת הקרקע המשלימה מרעיון בלתי ישים לכלי שאנו רואים את תוצאותיו מתחילות להתגשם. נמשיך לקדם התחדשות עירונית ולהעמיק את פעילות זו היכן שהיא קיימת  במטרה להפוך שכונות ותיקות למתקדמות ובטוחות יותר לטובת התושבים הוותיקים ודורשי הדיור החדשים."

מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר, הוסיף: "המכרזים החדשים מייצרים כלי חדש ואפקטיבי בארגז הכלים של המדינה, , שישמש כמנוף להתחדשות עירונית ביישובים שבהם פעילות זו מחייבת סיוע בהשלמה כלכלית מצד המדינה, ואינה יכולה להתבסס על כוחות שוק בלבד. כלי זה מאפשר לראשונה שימוש בתקבולי קרקע מדינה, לטובת קידום התחדשות עירונית באתרים שבהם אין היתכנות כלכלית, והוא מהווה הישג משמעותי עבור ההתחדשות העירונית בערים רבות שכיום מתקשות לקדם פעילות זו בתחומן. הפעלה מוצלחת של המנגנון החדש ברחובות, בלוד ובאשקלון,  תאפשר להיערך ליישום של מודל זה באופן קבוע וארוך טווח."


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןהתחדשות עירוניתהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתאלעזר במברגרזאב אלקיןלודקריית משה רחובות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...