ועדת הערר: "מדיניות עיריית ת"א שלא לאשר בריכת שחייה בבית משותף לא סבירה"

ועדת הערר המחוזית הפכה החלטת הוועדה המקומית תל אביב ואישרה בניית בריכה בחצר דירת גן בגוש הגדול, תוך שהיא קובעת כי מדיניות העירייה הנוכחית אינה סבירה. "אין הבריכה יוצרת מטרד יוצא דופן"

שיתוף הכתבה
צילום אילוסטרציה: ויק ברינקטצילום אילוסטרציה: ויק ברינקט

ועדת הערר המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב הפכה החלטה של ועדת התכנון המקומית תל אביב לאחר שהאחרונה דחתה בקשה להיתר להקמת בריכת שחייה בבית משותף בשכונת נופי ים (הגוש הגדול) בצפון העיר. בהחלטתה, ביקרה ועדת הערר בראשות עו"ד הילה סירוטה לבנה את מדיניות הוועדה המקומית תל אביב וקבעה כי: "מדיניות שקובעת באופן גורף כי לא תומלץ לאישור בריכה בשטחי חצר המוצמדים ליחידה בבניין היא מדיניות לא סבירה".

את הערר נגד החלטת העירייה הגישו בעליה של דירת גן ברחוב אמיר גלבוע, שאותה רכשו בשנת 2019. בקשה להיתר לבניית בריכה לא מקורה בשטח 32 מ"ר בחצר הבית נדחתה על ידי הוועדה המקומית תל אביב בעקבות הגשת שתי התנגדויות ובנימוק כי "המבוקש הינו בניגוד למדיניות הוועדה לגבי הקמת בריכות שחייה בבתים משותפים בעיר".

העוררים עררו על סירובה של הוועדה המקומית לאשר בריכה בחצר המוצמדת לדירה בטענה כי זו סותרת החלטה שאושרה בוועדה המקומית בשנת 2009 בתוכנית לעיל: "הקמת בריכות שחיה בחצרות תהיה בהתאם לתקנות התכנון והבניה במרווחים. ניתן יהיה לאשר בריכות שחיה במרפסות גג בקומה העליונה, בחצרות דירות גן..."

העוררים טענו שההחלטה של הוועדה המקומית אינה חוקית וכי מדובר ב"מדיניות שסותרת באופן חזיתי את הוראת תכנית העיצוב ומשנה את נקודת האיזון שהיא יצרה". עוד טענו העוררים כי הנחיות מרחביות שפורסמו ביום 16.2.2021 אינן חלות על הבקשה, שכן הבקשה הקדימה את השינוי בהנחיות המרחביות והעוררים טענו הדיון בבקשה להיתר עוכב באופן מכוון עד לאחר אישור ההנחיות החדשות.

בנוסף, העוררים טענו שלא היה מקום לקבל את ההתנגדויות משום שלא הוכח כי הבריכה תהיה למטרד גדול יותר משימוש אחר בחצר והבקשה נתמכה בדו"ח של מהנדס קונסטרוקטור כנדרש. נקודה נוספת שהועלתה היא שמרבית המתנגדים כלל לא יושפעיו מהבריכה בשל מיקומה בפינה הדרום מזרחית של הבניין הדרומי.

ועדת הערר ציינה בהחלטתה כי בעבר כבר קבעה ש"קיימת הצדקה תכנונית לאישור ההקלה להקמת בריכה מצומצמת בממדיה בחצר צמודה לדירת גן. אנו סבורים כי נוכח שטחה של החצר ומיקום הבריכה בפינת המגרש, אין הבריכה יוצרת מטרד יוצא דופן ואין בהשפעתה של הבריכה על הסביבה, כדי לסרב לבקשה להיתר או כדי לדחות את אישורה של ההקלה שהתבקשה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תל אביבבריכהועדה מקומית תל אביבועדת ערר מחוזית תל אביבבתים משותפים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...