בכירה במטה התכנון ליזמים: "אל תחכו לרשות המקומית. פנו ישר למחוזית"

סגנית יו"ר מטה התכנון שירה ברנד הרצתה באירוע שעסק בזירוז אישור תוכניות התחדשות ביוזמת מרכז הנדל"ן ומשרד פרבמן, רשף ושות'. "עמדת הרשות בכל מקרה תישמע, אך גם היא מחויבת לכללים של הוועדה המחוזית"

שיתוף הכתבה

"אל תחכו לרשויות המקומיות. פנו ישירות לוועדה המחוזית. אל תדאגו, עמדת הרשויות המקומיות תישמע בדיון, אבל בסוף הן צריכות לעמוד בכללים הבסיסיים של הוועדה המחוזית". את הדברים הנוקבים הללו אמרה היום סגנית יו"ר מטה התכנון שירה ברנד בדברים שנשאה בפני עשרות יזמים, במהלך כנס "שולחן עגול" שנערך ברמת גן ביוזמת מרכז הנדל"ן ומשרד עורכי דין פרבמן, רשף ושות', בבעלות עו"ד גיא פרבמן ועו"ד ואפרת רשף.

האירוע עסק בשאלה כיצד ניתן לזרז את אישורן של תוכניות התחדשות עירונית , כאשר מלבד ברנד נשאו דברים באירוע גם סיון להבי, המשנה למנכ"ל משרד הפנים ועו"ד גיא פרבמן.

ברנד דיברה על כיצד ניתן לזרז תוכנית התחדשות עירונית בוועדה המחוזית וציינה את החסמים מפני התחדשות עירונית וכן את הטעויות שהממשלה עשתה, בין היתר בניסיון להוריד את הביקושים במרכז בלי להציע פתרונות בפריפריה. עוד היא הציגה את הפתרונות למצב:" מתחמים גדולים שמביאים בחשבון גם את בתי הספר, בודקים טיפולוגיה, מחלפים". כמו כן ציינה את מסמכי המדיניות של הוועדה המחוזית שיותר גמישים לעומת הוועדות המקומיות.

עו"ד גיא פרבמן, ממשרד עורכי דין פרבמן, רשף ושות'(קרדיט: מרכז הנדל"ן )

על כך אמרו היזמים שהכול טוב ויפה עד שזה מגיע להסכמת הדיירים, לוועדות המקומיות או "כשהשריף", כלומר ראש העיר, מתחלף. על כך ענתה ברנד, "אל תחכו לרשויות המקומיות. עמדתם תישמע, אבל יש כללים אחידים של מדיניות".

 

סיון להבי, המשנה למנכ"ל משרד הפנים, התייחס לאחת הבעיות הקשות של ענף הנדל"ן – היותה של בניה למגורים גרעונית: "ברשות המקומית יש שני תזרימים גדולים של הכנסות, הכנסות עצמיות ושל הממשלה. תושב פחות כדאי לרשויות כי עולה לרשויות כסף וגם יש אזרחים, כמו קשישים, שמשלמים פחות ארנונה. לכן אנחנו רוצים לתגמל רשויות. ברשויות איתנות יש תנאים מקלים, הן לא צריכות לקבל את אישור ועדת השרים. אנחנו רוצים להוסיף את מספר הרשויות המקבלות תנאים מקלים. התפקיד שלי הוא לתת תמריצים ולהסיר חסמים".

עו"ד גיא פרבמן ממשרד פרבמן, רשף ושות' הרצה על טעויות נפוצות שנעשות על ידי היזמים, כגון מתן הודעת פינוי לפני חתימה על הסכמי ליווי. "במקרה כזה יורשים יכולים לא להסכים על הסכמי הלווי או לא להסכים לחתום כי מחירי השכירות עולים". בעיה נוספת לדבריו היא יזמים שמתחייבים לדברים לא ישימים, אינם כוללים בחוזים שינויי מדיניות אפשריים, ולא מביאים בחשבון עיקולים עתידיים ועוד.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתשירה ברנדאפרת רשףגיא פרבמןפינוי בינוי ועדות מחוזיותסיוון להבישלטון מקומי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...