אחרי 4 שנים: הרצליה ביטלה את הקפאת תמ"א 38

במסגרת התוכנית האסטרטגית להתחדשות מרכז העיר הוחלט על הפשרת התמ"א לצד קביעת מדיניות אחידה של מתן 12 מ"ר תוספת שטח לדירות ותיקות במיזמי פינוי בינוי. עוד נקבע כי תוספות בנייה ללא היתר לא יהוו בסיס להגדלת התמורות, וכי המדיניות תחול על בנייה רוויה בלבד

שיתוף הכתבה
מרכז הרצליה. קרדיט: דוברות העירייהמרכז הרצליה. קרדיט: דוברות העירייה

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליה אישרה בשבוע שעבר תכנית אסטרטגית חדשה להתחדשות מרכז העיר הרצליה, וביטלה את הקפאת תוכנית תמ"א 38 במרכז העיר שעליה החליטה העירייה לפני למעלה מארבע שנים.

התוכנית החדשה מחלקת את מרכז העיר לשני מסלולי התחדשות עיקריים: מסלול מתחמי, שייושם לאורך הרחובות הראשיים של העיר, שם תתבסס ההתחדשות על פרויקטים של פינו בינוי, ומסלול מרקמי - יוזמות שיינקטו בתוך שכונות המגורים בהתבסס על תכנון במתכונת של תמ"א 38 או תוכניות נקודתיות.

בנוסף לכך אישרה הוועדה המקומית בישיבתה את מסמך מדיניות הכלכלית לתכניות פינוי-בינוי בהרצליה. מדובר במסמך שמטרתו לייצר מדיניות אחידה ושקופה לבחינה הכלכלית הנעשית במסגרת תוכניות פינוי בינוי המקודמות בעיר. הנחות המוצא של מדיניות זו הן שטח תמורה אחיד של 12 מ"ר לדירות התמורה בפרוייקטים של פינוי בינוי, זאת בכפוף לשטח ממוצע של 100 מ"ר לדירות במתחם, ולשטח דירה מינימלי של 65 מ"ר, תוך מתן אפשרות לשיקול דעת לוועדה המקומית לדירות קטנות יותר. עוד נקבע כי תוספות בנייה ללא היתר לא יהוו בסיס להגדלת התמורות, וכי המדיניות תחול על בנייה רוויה בלבד.

בהודעה שפרסמה עיריית הרצליה בנושא נמסר כי "בשנת 2015 אושרה התכנית האסטרטגית שחילקה את מרכז העיר לאזורים עם התניות לפיתוח בכל אזור, כאשר במסגרת בקרה על הפיתוח מרכז העיר בשנת 2018 הוחלט על הקפאת תמ"א 38 באזור מרכז העיר. מאז חלו שינויים במגמות התכנון, נעשו שיפורים בתשתיות מבני הציבור, החינוך והתחבורה, והשתדרגו גישות חברתיות, ולכן העירייה קידמה תכנית אסטרטגית חדשה שמטרתה להתוות מדיניות עדכנית להתחדשות ופיתוח המרחב העירוני של מרכז העיר.

על התוכנית החדשה נאמר כי היא "למעשה מציעה מודל חדש וייחודי שמנווט את הפיתוח העירוני של מרחב מרכז העיר הקיים, על בסיס איכות תכנונית ותרומה למרחב העירוני באמצעות תוספת שטחי ציבור, חיזוק הקישוריות והתנועה, שיפור המרחב הציבורי הפתוח, שדרוג מערכת התשתיות חיזוק הקהילות העירוניות והכלכלה העירונית.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר: "אני שמח שלאחר כל כך הרבה זמן התנאים הבשילו, ואנו יכולים לשוב ולקדם פרויקטים של התחדשות עירונית במרכז העיר. התחדשות עירונית היא כיום אחד ממרכיבי השינוי והשדרוג של המרחב הציבורי בערים רבות בישראל, והינה מדיניות משמעותית לפיתוח פניה של העיר הרצליה. לאור כך, אנו מקדמים פרויקטי התחדשות עירונית רבים בכל רחבי העיר. בעיניי, חזון של פיתוח וקידמה יחד עם תכנון מקצועי ופתוח ושיתוף התושבים והובלה מתוך הסכמה - הוא השילוב הנכון כדי שנהיה מוכנים וערוכים בצורה הטובה ביותר לאתגרים וליעדים האורבניים של השנים הבאות."


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משה פדלוןעיריית הרצליהתמ"א 38
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...