השרה שקד מינתה מנהל חדש למינהל התכנון

שרת הפנים, איילת שקד הודיעה היום (ד') על מינויו של רפי אלמליח למנהל מינהל התכנון; אלמליח (55) כיהן כראש האגף הבכיר לתכנון של רמ"י בעשור האחרון וחבר הנהלת הרשות; בנוסף, בין השאר כיהן כחבר במועצה הארצית לתכנון ובנייה ובוועדה לתשתיות לאומיות

שיתוף הכתבה
 רפי אלמליח, קרדיט: דוברות רמ״י רפי אלמליח, קרדיט: דוברות רמ״י

שרת הפנים, איילת שקד הודיעה היום (ד') על מינויו של רפי אלמליח למנהל מנהל התכנון .
המינוי כפוף להחלטת ממשלה. רפי אלמליח (55) נשוי ואב ל-3, מתגורר במודיעין ובעל תואר שני בתכנון ערים מהאוניברסיטה העברית.

בעשור האחרון כיהן כראש האגף הבכיר לתכנון של רשות מקרקעי ישראל וחבר הנהלת הרשות, במסגרת תפקיד זה ניהל כ-80 עובדים בהיקף תקציב שנתי של 300 מליון ₪, בהיקף פעילות של 800 תוכניות. במסגרת זו הוביל רפי תוכניות בינוי, תשתיות וסביבה רבות בקרקעות המדינה וסייע ביצירת מענה תכנוני לדיור של כ- 2.5 מיליון תושבי המדינה.

לצד תפקיד זה כיהן רפי כחבר במועצה הארצית לתכנון ובנייה, בוועדה לתשתיות לאומיות, בועדות המחוזיות, בוותמ"ל, בועדות המשנה של המועצה הארצית ובמוסדות תכנון במועצת גנים לאומיים ושמורות טבע ובקרן לשמירה על שטחים פתוחים.

בין התוכניות הבולטות שיזם וקידם היו מפרץ החדשנות במטרופולין חיפה, פינוי שדה דב, צריפין, תל השומר, סירקין. זאת ועוד הוביל ותכנן את התכנון האסטרטגי לרמת הגולן. בנוסף, קידם תכנון מאסיבי ביותר בערי הפריפריה, בכללן קרית גת (בה הוענק לו אות יקיר העיר),באר שבע, אשקלון, נתיבות שדרות, אופקים, דימונה וירוחם. כמו כן עסק בפרוייקטים של תשתיות של אנרגיה מתחדשת, מט"שים, דיור לעולים, מחצבות, בתי חולים ותכנון סביב תחנות המטרו והרכבת.

שרת הפנים, איילת שקד: "החלטת למנות את רפי אלמליח לתפקיד מנהל מנהל תכנון מכיוון שהוא האדם המתאים ביותר בעת הזו לנהל את הארגון. אלמליח משלב חזון ותפיסה ייחודית של התפקיד מתוך ניסיון רב והיכרות מעמיקה עם כלל מערכות התכנון. לאלמליח הבנה מערכתית רבה ויכולת מוכחת בביצוע, הובלת והנעת תהליכים. בעת הזו, מדינת ישראל מצויה בפני משבר דיור חסר תקדים אשר הולך ומחריף מיום ליום, ולו השפעות חברתיות וכלכליות קשות מנשוא על הציבור הישראלי. אין ספק כי מנהל התכנון הוא מרכיב קריטי ביכולתה של מדינת ישראל להתמודד בשנים הקרובות עם המשבר ועל כן בחרתי באלמליח שיצטרף למשימה הלאומית ויטול חלק בהתמודדות עמו.
למנהל תכנון משימת על- לתכנן מאות אלפי יחידות דיור בזמן קצר ולהאיץ תהליכים בועדות המחוזיות, מצאתי ברפי את האדם המתאים לעשות זאת. מאחלת לרפי הצלחה רבה".

יו"ר מטה התכנון, עו"ד שלומי הייזלר: "אני מברך את מר רפי אלמליח על בחירתו לתפקיד מנהל מנהל התכנון . ועדת האיתור ראיינה ובחנה מספר מועמדים ראויים לתפקיד, כאשר אלמליח בלט בתור איש של עשייה הניחן ביכולת להוביל פרויקטים בסדרי גודל משמעותיים, זאת לצד היותו בעל ניסיון רב בתחום התכנון והבניה ובעל יכולות ביצוע מרשימות כאשר לאורך השנים יזם וקידם תוכניות מגורים משמעותיות ברחבי הארץ. אני סמוך ובטוח שרפי יסייע להובלת עולם התכנון בשנים הקרובות תוך קידום שלל הרפורמות הנדרשות לשוק הדיור, זאת בד בבד עם האצת התכנון באופן מיטבי ומשמעותי".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןאיילת שקדמשרד הפניםעו"ד שלומי הייזלררפי אלמליחמנהל מינהל התכנון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...