חברת השקעות הנדל"ן לפידות קפיטל מדווחת על זינוק של 70% ברווחים הרבעון

כמו כן היא מדווחת על על עלייה בהכנסות של החברה הבת של כ-2.4% לעומת הרבעון הקודם; באחזקה נוספת אפריקה מגורים הרווח ממכירת דירות עלה ל-20%

שיתוף הכתבה
אריק שפיר, סגן יו"ר לפידות (רמי חכם)אריק שפיר, סגן יו"ר לפידות (רמי חכם)

לפידות קפיטל, קבוצת השקעות בתחומי הנדל"ן והתשתיות, התקשורת, הסחר ופעילות הקידוחים היבשתיים בישראל, מדווחת על תוצאותיה הכספיות ברבעון הראשון לשנת 2022. בדוחות הכספיים של הקבוצה נכללים  גם תוצאות החברות הציבוריות דניה אפריקה מגורים.

הרווח הנקי לבעלי המניות של לפידות ברבעון הראשון לשנת 2022 הסתכם בכ-40 מיליון שקל, גידול של כ-71% בהשוואה לרווח ברבעון המקביל אשתקד שעמד על 23.4 מיליון שקל. רווח מאוחד של 75 מיליון שקל - גידול של 83%.

ההון העצמי של לפידות בסוף הרבעון הראשון של 2022 הסתכם בכ-1.27 מיליארד שקל, זאת לעומת 1.25 מיליארד שקל ב-31 בדצמבר 2021. העלייה בהון העצמי נובעת מהרווח שנצבר בין התקופות בניכוי דיבידנד ששולם לבעלי המניות ובתוספת רווח ממימוש החזקות בחברות מוחזקות אשר נזקף ישירות להון. 

סך הדיבידנד שעליו הכריזו כלל חברות הקבוצה בגין תוצאות הרבעון הראשון הסתכם בכ-50 מיליון שקל, וחלקה של לפידות בדיבידנדים אלו הסתכם בכ-27 מיליון שקל.  סכום זה מתווסף ל-97 מיליוני שקלים שכבר הוכרזו ושולמו מתחילת השנה, מתוכם חלקה של לפידות כ-50 מיליון שקל.

החברה חילקה 80 מיליון שקל דיבידנד בתשעת החודשים האחרונים

דירקטוריון לפידות החליט ב-29 במאי על  חלוקת דיבידנד של 20 מיליון שקל לבעלי המניות. כולל דיבידנד זה, סך הכל חילקה החברה דיבידנד של 80 מיליון שקל בתשעת החודשים האחרונים.

בינואר 2022 זכתה קבוצת לפידות במכרז לתכנון, קידוח והתקנת תחנות שאיבה בהיקף של כ-300 מיליון שקל לביצוע על פני כ-4 שנים. העבודות בגין המכרז מצויות בשלב התכנון וייכנסו בעתיד לביצוע.

דניה  גידול של 2.4% בהכנסות

דניה (מוחזקת בשיעור של 60%),חברת הבנייה והתשתיות, סיימה את הרבעון עם הכנסות בהיקף של 1.03 מיליארד שקל בהכנסות, גידול של 2.4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי מפעילות נמשכת של דניה ברבעון הראשון של 2021 הסתכם בכ-40.1 מיליון שקל, עלייה של 45% בהשוואה לרווח הנקי ברבעון המקביל אשתקד. במהלך הרבעון חילקה דניה דיבידנד בהיקף של כ-30 מיליון שקל לבעלי המניות, ומתוכו קיבלה לפידות כ-18 מיליון שקל. צבר ההזמנות של דניה נאמד ב-12 מיליארד שקל, וזאת בהשוואה לצבר של 9.6 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. לאחר תאריך המאזן התקשרה דניה בפרויקטים נוספים בהיקף של 510 מיליון שקל.

באפריקה מגורים הרווח ממכירכת דירות עלה ל-20%

אפריקה מגורים (מוחזקת בשיעור של 41%) מכרה יחידות דיור בהיקף כספי של כ-445 מיליון שקל במהלך הרבעון הראשון של 2022. שיעור הרווח הגולמי ממכירת דירות עלה ל-20% נכון לסוף הרבעון הראשון של 2022. נכון ליום 31 במרץ 2022 כ-2,242 יחידות דיור נמצאות בשלבי ביצוע ושיווק ב-18 אתרים שונים, מתוכן נמכרו 1,424 יחידות דיור, בשווי חוזי של כ-2.6 מיליארד שקל. הרווח הנקי ברבעון הראשון של אפריקה מגורים הסתכם בכ-19 מיליון שקל, וזאת לעומת רווח נקי של כ-10 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

לדברי אריק שפיר, סגן יו"ר לפידות: "הנזילות הגבוהה והמינוף הנמוך בכל אחת מחברות הקבוצה, מאפשרים ללפידות להמשיך ולהתמקד בהרחבת הפעילויות של חברות הקבוצה הקיימות ולניצול הזדמנויות עסקיות. לפידות פועלת להשבחת חטיבות הקרקע ברמת אביב, סביון ויהוד. בנוסף, לפידות ממשיכה בפיתוח תחום תשתיות המים, אשר זכה לאחרונה, במכרז משמעותי וכן לאיתור רכישת חברות נוספות אשר מתאפיינות בפוטנציאל צמיחה ותזרים מזומנים משמעותי."

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:לפידות קפיטלאריק שפירדניהאפריקה ישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...