איילת קראוס תעמוד בראש הסניף הירושלמי של החברה לפיתוח והתחדשות עירונית

החברה מתחילה לפעול בבירה לראשונה, במסגרת מודל חברתי חדש – המעביר את הובלת הפרויקטים של פינוי-בינוי לידי בעלי הדירות ● המנכ"ל ניר שמול: "הפוטנציאל בעיר עצום, יש עשרות אלפי דירות הזקוקות לחידוש"

שיתוף הכתבה
איילת קראוס - צילום: דוד סקוריאיילת קראוס - צילום: דוד סקורי

מודל חדש להתחדשות עירונית בירושלים מעביר את המושכות בפרויקטים של פינוי בינוי לידי בעלי הדירות – וזאת במסגרת פתיחת סניף מקומי של החברה לפיתוח והתחדשות עירונית, שבראשו תעמוד איילת קראוס.

קראוס, מתכננת ערים בהכשרתה, ניהלה עד לאחרונה את תחום התכנון במנהלת להתחדשות עירונית בירושלים, וכעת תעמוד בראש הסניף הירושלמי של החברה לפיתוח והתחדשות עירונית – המתמחה בייצוג בעלי דירות בפרויקטים של פינוי בינוי , החל משלב ההתארגנות, אישור התב"ע, פינוי המתחם ועד לאכלוס הדירות החדשות בבניינים החדשים.

קראוס שימשה בעברה גם כראש תחום באגף התחדשות עירונית במשרד הבינוי והשיכון במשך למעלה מ-15 שנה, ובבעלותה משרד 'חוכמת רחוב' העוסק בקידום עירוניות בתהליכים משתפים.

איילת קראוס הסבירה: "מרבית הפרויקטים בירושלים מקודמים על ידי יזמים או על ידי עורכי דין מטעם בעלי דירות, שעורכים מכרז יזמים עוד טרם אישור תוכניות בניין העיר. בשתי השיטות היזמים הם אלו שמובילים את הליכי התכנון, כשהאינטרס הכלכלי שלהם עלול לגבור על האינטרסים של בעלי הדירות.

"אנחנו מביאים לירושלים את "המודל החברתי ®" בפינוי בינוי, אשר משלב ומיישם מרכיבים חברתיים וכלכליים וממזג אותם לתוכנית בנין עיר, המקודמת על ידי בעלי הדירות באמצעות החברה לפיתוח והתחדשות עירונית.  מטרת המודל הינה למקסם עבור בעלי הדירות את התמורה, תוך הבטחת  סיכויי המימוש של הפרויקט".

ניר שמול, מנכ"ל החברה לפיתוח והתחדשות עירונית, ציין כי החברה לפיתוח והתחדשות עירונית פועלת על פי מודל זה במרכז הארץ כבר למעלה מעשור, ועד כה אכלסה כ-1,000 דירות, והיא מקדמת כ-30 פרויקטים בהליכים שונים, ובסך הכול מייצגת כ- 2,500 משפחות ברחבי הארץ.

באשר למינוי מסר שמול: "אנו מאמינים שאיילת קראוס, עם ניסיונה רב השנים בקידום התחדשות עירונית והיכרותה עם האוכלוסייה הירושלמית, הקהילות בעיר ומקבלי ההחלטות ברשות המקומית, תוכל להביא את הבשורה לבעלי הדירות בעיר. פוטנציאל ההתחדשות העירונית בירושלים הוא עצום, בעיר יש עשרות אלפי דירות הזקוקות לחידוש, ותהליכי פינוי בינוי   משפרים את איכות החיים של בעלי הדירות הקיימים ובמקביל מייצרים לירושלים היצע גדול של יח"ד חדשות בתוך השכונות הקיימות, ולא על חשבון השטחים הפתוחים הסובבים את העיר.

עוד הוסיף שמול: "על פי נתוני הרשות להתחדשות עירונית לשנת 2021 ירושלים היא העיר המובילה בישראל במספר יחידות דיור בתכניות פינוי-בינוי שאושרו עם תוספת של 2,448 יחידות דיור המוצעות בתכניות פינוי-בינוי.  אנו מאמינים כי פתיחת הסניף הירושלמי של החברה לפיתוח והתחדשות תסייע לעיר להמשיך ולממש את הפוטנציאל


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהחברה לפיתוח והתחדשות עירוניתניר שמולהמודל החברתיאיילת קראוס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...