קליל תעשיות: ההכנסות ברבעון הראשון צמחו ב-20% לשיא של 130 מיליון שקל

הרווח התפעולי של החברה הגיע לכ-22 מיליון שקל ● הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2022 מציגים צמיחה דו-ספרתית בהכנסות – הן בתחום מערכות האלומיניום והן בתחום התריסים

שיתוף הכתבה
פרדי אבוקרט, מנכ"ל קליל - צילום: ראובן קופיצינסקיפרדי אבוקרט, מנכ"ל קליל - צילום: ראובן קופיצינסקי

חברת קליל תעשיות, יצרנית החלונות ופרופילי האלומיניום המובילה בישראל, בהובלת צורי דבוש ובניהולו של פרדי אבוקרט, פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2022, המלמדות על צמיחה דו-ספרתית גבוהה בהכנסות בכל מגזרי הפעילות.

מהדוחות עולה כי הכנסות החברה ברבעון הראשון של שנת 2022 צמחו ב-19.9% -  לשיא של 129.9 מיליון שקל, בהשוואה ל-108.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. קליל הציגה צמיחה דו-ספרתית הן בתחום מערכות האלומיניום והן בתחום התריסים.

על פי הדוחות, הרווח הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2022 עלה ב-12.1% ל-36.6 מיליון שקל, בהשוואה ל-32.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד; הרווח התפעולי עלה בכ-8.8% ל-21.7 מיליון שקל, בהשוואה ל-20 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד; והרווח הנקי ברבעון הראשון של שנת 2022 הסתכם ב-15.5 מיליון שקל, לעומת 16.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה הקלה ברווח הנקי, למרות הגידול האמור ברווח התפעולי, נבעה מעיקר מהשינויים בסעיף הוצאות המימון, נטו בגין ירידה בשווי תיק ניירות הערך הסחירים של החברה, משערוך עסקאות אקדמה, מהפרשי שערי חליפין  ומהפחתות חשבונאיות בגין התאמת אופציות רכש ומכר המיוחסות לרכישת פעילות "פתח חלון ודלת".

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הראשון של שנת 2022 ב-52% הסתכם בכ-14.4 מיליון שקל, בהשוואה ל-9.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. נכון ליום ה-31.03.2022, לחברה יתרת מזומנים והשקעות בניירות ערך סחירים בהיקף כולל של 88.3 מיליון שקל. לחברה אין התחייבויות פיננסיות. הונה העצמי של קליל הסתכם ב-354.74 מיליון שקל ומהווה 71.7% מסך המאזן, וזאת לאחר רכישה עצמית של מניות החברה בסך של 3.4 מיליון שקל במהלך הרבעון הראשון של שנת 2022 ובדרך זו סיימה במלואה את התכנית לרכישה עצמית של מניותיה בסכום כולל של כ-9 מיליון שקל.

מתחילת חודש אפריל ועד סמוך למועד פרסום הדוחות, נרשמה ירידה במחיר האלומיניום הנסחר בבורסת ה-LME בלונדון בשיעור של 12% מנגד, הדולר המשיך להתחזק אל מול השקל בשיעור של 5%.

בחודש דצמבר 2021, השלימה החברה רכישה של 51% מפעילותה של 'פתח חלון ודלת' לפי שווי פעילות של כ-28 מיליון שקל. מחזור ההכנסות של הפעילות הנרכשת בשנת 2020 הסתכם בכ-13 מיליון שקל. למעשה, הרבעון הראשון של שנת 2022 הינו רבעון ראשון עם איחוד מלא של פעילות חברת 'פתח חלון ודלת' שהינה יצרנית ותיקה של חלונות ומוצרי הצללה, המתמחה בקטגוריית מוצרי הסופר פרימיום ושהינה בעלת זיכיון בלעדי להפצה ושיווק מערכות יוקרה של "פנורמה" העולמית.

קליל תעשיות, פועלת משנת 1950, נשלטת ומובלת על ידי צור דבוש החל משנת 2001 (65.57%). החברה עוסקת בתחומים: עיצוב, ייצור ושיווק של מערכות אלומיניום (חלונות ודלתות מעוצבים) לבנייה ולתעשייה. בנוסף, עוסקת החברה בפיתוח, ייבוא ושיווק של פרזולים, אביזרים ומנועי תריסים הנלווים לפרופילי האלומיניום והדרושים לשם ייצור החלונות והדלתות. לחברה שתי חברות  בנות פרטיות – רול פרופיל בע"מ, העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות תריסים, תריס-אור ומוצרי מולטי בוקס החדשים,  וחברת פתח חלון ודלת (2021) תעשיות בע"מ.

צורי דבוש, יו"ר קליל, מסר: "למרות חוסר היציבות במחירי האלומיניום, המשברים העולמיים התכופים וההפחתות בגין רכישת ״פתח חלון ודלת״, קליל מציגה רבעון יוצא דופן. עלייה בהיקפי המכירה, בתמהיל המכירות וברווח התפעולי.  במקביל להשקעה של עשרות מיליוני שקלים באמצעי ייצור, שדרוג הקיימים ושדרוג סביבת העבודה לעובדים הובילו לתוצאות השיא. בשנה האחרונה פרשו לפנסיה כ- 11 עובדים ונקלטו כ-65 עובדים חדשים.

אני נרגש להכריז על פתיחת פארק ״אגם הפרפרים״ שעמלנו על הקמתו בשנים האחרונות, המהווה ביוטופ מוגן לפרפרים ומושך אליו מגוון פרפרים שמוצאים בו בית לרבייה ושגשוג. עד כה הגיעו לפארק כ-42 זני פרפרים, מתוך 62 הקיימים באזור זה. קליל לא רק שומרת על הטבע, קליל מחזירה לטבע״.

פרדי אבוקרט, מנכ"ל קליל, ציין: "הצמיחה החדה בהכנסות מתבססת על הפעולות שנקטנו בתקופה האחרונה, בהן: שינוי בתמהיל המכירות - המתבטא בגידול של עשרות אחוזים בכמויות המכירה של פרופילים ממותגים והכפלת כמות המכירות של פרופילים בסדרת הדגל 'באוהאוס', גידול במכירות של מוצר ה'מולטי בוקס' החדשני בתחום התריסים, שיפור משמעותי במערך השירות, המתבטא בקיצור זמני האספקה ללקוחות החברה, והטמעה מלאה של פעילות 'פתח חלון ודלת', שרכישתה הושלמה בסוף שנת 2021.

אנו ממשיכים לבחון הזדמנויות השקעה נוספות התואמות את האסטרטגיה העסקית שלנו ומקדמים במלוא המרץ את עבודות הבנייה להקמת המצבעה בכרמיאל, שצפויה להתחיל לפעול במהלך המחצית השנייה של השנה, ובעזרתה תיהנה קליל מעצמאות תפעולית נוספת. לצד כל אלו קליל ממשיכה בתהליכים האסטרטגיים התואמים את היעדים שלנו גם בטווח הארוך".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קליל תעשיותפרדי אבוקרטצורי דבוש
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...