השוכר שמכשיל את נכסים ובנין במכירת מגדל HSBC בניו יורק

השוכר 63% משטח המגדל לא צפוי להאריך את חוזה השכירות, שמסתיים ב-30 באפריל 2025; לאי-הארכת השכירות עשויה להיות השפעה על השווי ההוגן של המגדל המוצג בדוחותיה הכספיים

שיתוף הכתבה
בניין HSBC במנהטן, ניו יורק (שאטרסטוק; רומן טירספולסקי)בניין HSBC במנהטן, ניו יורק (שאטרסטוק; רומן טירספולסקי)

נכסים ובנין דיווחה היום לרשות ני"ע על קשיים במכירת המגדל בבעלותה HSBC בניו יורק. נכסים ובנין מוסרת כי השוכר המרכזי של המגדל, השוכר 63% משטח המגדל לא צפוי להאריך את חוזה השכירות, שמסתיים ב-30 באפריל 2025.  השוכר  צפוי לשכור נכס אחר במנהטן.

החברה נערכת להשלמת העסקה, בתנאים וכפי שדווח. עם זאת, אם  העסקה לא תושלם, לאי-הארכת השכירות עשויה להיות השפעה על השווי ההוגן של המגדל המוצג בדוחותיה הכספיים של החברה. עם זאת נכסים ובנין לא קיבלה הודעה רשמית בכתב מהשוכר על אי-הארכת ההסכם.

מגדל HSBC נרכש ע"י כור ונכסים ובניין בשנת 2009 מבנק HSBC תמורת סכום של 353 מיליון דולר, ע"י נוחי דנקנר ששלט אז בחברה. בשנת 2011 רכשה נכסים ובניין את חלקה של כור. המגדל ממוקם בשדרה החמישית בלב מנהטן, בסמוך לבאיינט פארק ולספריה הציבורית של ניו יורק ומתנשא לגובה של 30 קומות בשטח של כ-80,000 מ"ר ובתפוסה של 99%.  הנכס מושכר בשיעור של כ- 99% לתקופות ארוכות, לבנק HSBC למשרד עורכי הדין  Baker Mckenzie  ולגופים פיננסיים גדולים.

לפני חמישה חודשים התקשרה נכסים ובניין בהסכם למכירת המגדל  תמורת 855 מיליון דולר, בכפוף להתאמות כפי שנקבעו בהסכם המכר. בהתאם להוראותיו של ההסכם הפקידה הרוכשת בידי נאמן, על חשבון התמורה, פיקדון קשיח (בלתי הדיר) בסך של 30 מיליון דולר ארה"ב. מועד השלמת העסקה צפוי להיות בתחילת מאי. הרוכשת בעסקה היא חברת Innovo Property Group.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נכסים ובנייןמגדל HSBCInnovo Property Group
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...