למה בקנדה אוסרים על זרים לקנות דירות?

לאחר עלייה של 50% במחירי הדיור בשנתיים, בקנדה שמים סוף להשקעות החוץ בדירות ובבתים פרטיים. למשך שנתיים ייאסר על רוב האזרחים הזרים לקנות נדל"ן במדינה

שיתוף הכתבה
קנדה (unsplash)קנדה (unsplash)

בדומה לישראל, גם קנדה סובלת ממחירי דיור מאמירים. מדיווח באתר החדשות הקנדי CTV עולה כי  הממשלה הקנדית תטיל איסורים על זרים לקנות דירות במשך שנתיים. זו במסגרת חבילת הדיור שהוצגה אתמול על ידי שרת האוצר כריסטינה פרילנד. תקציב התוכנית מוערך ב-10 מיליארד שקל לחמש שנים. מטרת הגבלת הזרים היא להגדיל את מלאי הדירות הבנויות במדינה עבור הקנדים.

עם זאת, תושבי קבע, מהגרי עבודה, סטודנטים או משקיעים שמעוניינים להפוך את קנדה לבית העיקרי שלהם יהיו פטורים מהאיסור. תוכנית זו נובעת מעלייה של 50% במחיר הדירות בתוך שנתיים ולאחר שיא זינוקים בפברואר  השנה  ל-869 אלף דולר קנדי לעומת כ-600 אלף דולר בחודש הקודם, בעקבות כוונת הבנק המרכזי להעלות את הריבית.

תוכנית זו מצטרפת לתוכניות נוספות שמקדמת הממשלה, למשל שאזרחים מתחת גיל 40 יהיו פטורים ממס אם בידיהם חיסכון של עד 40 אלף דולר קנדי. בנוסף מקדמת הממשלה תוכנית דיור בר השגה.

עם זאת המשקיע  הקנדי סימון פפיליאס  הביע חוסר אמון בתוכנית. "אני לא חושב שהמחירים יירדו. עם זאת  אני חושב שהתוכנית תוריד חלק מהתחרות בשוק התחרותי מאוד, אבל אני לא חושב שתוכנית לשנתיים תשפיע מאוד על מלאי הבתים והדירות", אמר לבלומברג.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קנדהמחירי דיורמלאי דירותמשקיעים זרים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...