ערן יעקב, מנהל רשות המיסים: "המיסים נתנו להתחדשות העירונית את הבסיס ואת החיות"

על שבירת השיא בגביית מיסוי נדל"ן בישראל: "אנחנו צריכים להגיד תודה שהכלכלה הישראלית עובדת" • על תמונת המצב של הענף: "בסופו של יום, צריך להסתכל על הנתונים, 36 אלף התחלות בנייה, וגם פני העתיד צופים 70 אלף התחלות בנייה"

שיתוף הכתבה
ערן יעקב, מנהל רשות המיסים (שי שבירו)ערן יעקב, מנהל רשות המיסים (שי שבירו)

ערן יעקב מנהל רשות המיסים התארח היום באירוע פסגת ההתחדשות העירונית לשיחה מיוחדת עם אורי חורי, עורך מוסף נדל"ן ידיעות אחרונות בשיחה הם דיברו על השפעות המיסוי על ענף ההתחדשות העירונית בישראל.

ב-2021 היה 20 מיליארד שקל ממיסי נדל"ן, שיא. המדינה לא התמכרה למיסי נדלן? היא יכולה בלי הכסף הזה?

"מסי הנדל"ן, בדומה למיסים אחרים, הם נקודת החוזק לכלכלה ישראלית. הם מגיעים כשיש רווחים. אנחנו צריכים להגיד תודה שהכלכלה הישראלית עובדת וגם רשות המיסים שינתה את שיטת ההפעלה שלה כלפי מי שלא משלמים מיסים. יש גבייה עודפת".

שיא התחלות הבנייה הם הפתרון

יעקב הוסיף, "21 מיליארד שקל הם גביית שיא שבאה מעולם הנדל"ני. חלק גדול מהפתרון הוא דבר פשוט: היצע, היצע והיצע. מה שנעשה באחרונה בשיא התחלות הבנייה זה מתחבר לפתרון. בסופו של יום, צריך להסתכל על הנתונים, 36 אלף התחלות בנייה, וגם פני העתיד צופים 70 אלף התחלות בנייה. זו עובדה מאוד מעודדת. שר האוצר משקיע המון. ככל שיהיו יותר מכירות, אז כמובן נראה גם הכנסות".

 עד כמה הקלות מיסוי לתמ"א 38 והתחדשות עירונית והיטלי השבחה דוחפים את ההיצע?

"אני יכול להגיד בברור שהמיסים נתנו להתחדשות העירונית את הבסיס ואת החיות. אנחנו רואים מה קורה עכשיו בתקופת הביניים. המיסים אפשרו את הכדאיות הכלכלית של ההתחדשות העירונית. רק אתמול עברה ועדת שרים שנועדה לעשות עוד הקלות כדי לאפשר לדבר הזה להתרומם. הטיפול מאפשר לצמוח. זה המשאב העיקרי של מדינת ישראל. אם נמשיך בקצב של התחלות הבנייה, זה ימתן את המחירים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתערן יעקברשות המיסים מידע נדלןאורי חורי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...