הוועדה המחוזית תדון היום בהפקדת שתי תוכנית פינוי בינוי בשכונת קטמונים בירושלים בהיקף של 617 יח"ד

בפרויקט ברגר על הפארק של ברגר יזמות ייבנו 192 יח"ד בתחליף ל־72 יח"ד קיימות, נוסף על כך יוקצו 1,800 מ"ר למסחר ושטחים ציבוריים • בתוכנית מתחם יצחק שדה של ICR ישראל קנדה ייבנו 425 יח"ד בתחליף ל־150 יח"ד קיימות

שיתוף הכתבה

ועדת המשנה להתחדשות עירונית של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים בראשותו של שירה תלמי מ"מ יו"ר הוועדה המחוזית ירושלים, תתכנס הבוקר לדון בהפקדת שתי תוכניות ענק לפינוי בינוי בשכונת קטמונים בירושלים. בשתי התוכניות יחד מתוכננות 617 יח"ד במקום 222 יח"ד. התוכנית הראשונה מקודמת באמצעות חברת ברגר יזמות בבעלותו של אברהם ברגר, התוכנית השנייה מקודמת באמצעות ICR ישראל קנדה בהנהלתו של מורדי שבת. 

התוכנית הראשונה במסגרת פרויקט ברגר על הפארק, חלה על שלושה בניינים קיימים ברחוב סן מרטין 28, 30, וברחוב בר יוחאי 10 בירושלים, הכוללים 72 יחידות דיור ולצידם שטח ציבורי פתוח קיים. התוכנית מציעה 2 מבני מגורים בני 32 ו־22 קומות. קומת כניסה מרחוב סן מרטין, וחיבור במפלסים התחתונים, מפלס ביניים ורחוב בר יוחאי, המוסיפים עוד 2 קומות מתחת למפלס הקרקע. בפרויקט מתוכננות 192 יחידות דיור, מסחר בהיקף של כ־1800 מ"ר ושטח ציבורי.

התוכנית מחברת בין שני חללים ציבוריים, אחד ברחוב בר יוחאי והשני ברחוב סן מרטין. בשניהם מתוכננות ככרות עם חזית מסחרים וכניסות למגורים. הפרש הגובה ביניהם, כ־10 מטרים, מאפשר קומת ביניים. קומה ציבורית, הכוללת גן ילדים ובית כנסת. הציר המרכזי של התוכנית מחבר את שלושת המרחבים הציבוריים על ידי מעליות ציבוריות ומדרגות. ציר זה ממשיך צפונה ודרומה לחללים ציבוריים נוספים באזור.

שטח הפרויקט מצוי בקרבה לשלושה קווי רכבת קלה עתידיים – התכלת, הירוק והסגול ונמצא בין שני תחנות רכבת קלה – תחנת רחוב פת, ותחנת הארנה. כמו כן, הוא נמצא בקרבה לפארק אלמליח ופארק המסילה. התוכנית התקבלה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים בחודש דצמבר 2021 וכעת היא מוגשת להפקדה. כאמור, את התוכנית מקדמת ברגר יזמות בבעלותו של אברהם ברגר.

התוכנית השנייה – מתחם יצחק שדה, ממוקמת ברחובות יצחק שדה 17-16, השומר 17, רחוב סן מרטין, כמו התוכנית הראשונה, גם היא ממוקמת בשכונת הקטמונים בירושלים. התוכנית מציעה פינוי של 3 מבנים קיימים הכוללים 150 יח"ד, והקמת שלושה מבנים הכוללים 425 יח"ד, שני מבנים בני 30 קומות ומבנה שלישי בן 10 קומות. כמו כן התוכנית מציעה שנוי ייעוד המתחם ממגורים למתחם מגורים, מסחר, מבנים ומוסדות ציבור.

כאמור, את התוכנית מקדמת חברת ICR ישראל קנדה בהנהלתו של מורדי שבת. גם תוכנית זו התקבלה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים בחודש דצמבר 2021. 

נזכיר, כי בחודש האחרון הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים המליצה לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים על שתי תוכניות  נוספות לפינוי בינוי בשכונת קטמונים בהיקף של 1,025 יח"ד חדשות. התוכנית אחת ממוקמת ברחוב בר יוחאי 21-17 ורחוב אלמליח 145 ובמסגרתה מוצעת הריסת חמישה בניינים בגובה 6-4 קומות, הכוללים 125 יחידות דיור. במקומן יוקמו 597 יח"ד חדשות, בשלושה מגדלים בני 34 קומות, ובמתחם התוכנית יופרש שטח ציבורי פתוח ומשמעותי. עוד הוועדה החליטה על הקמת 4 בניינים - שניים גבוהים ושניים נמוכים יותר, כדי ליצור מרחב ציבורי פתוח וגדול כלפי השכונה. תוכנית זו גם כוללת כאמור מבני ציבור המיועדים לגני ילדים, מעונות יום ובית כנסת.

תוכנית נוספת ממוקמת ברחוב יצחק שדה 10 ורחוב השומר 17 ו־23. בתוכנית צפויות להיהרס 150 יח"ד הקיימים בשלושה מבני שיכון בני 3 ו־4 קומות, ובמקומן יוקמו 425 יח"ד חדשות. במסגרת דיוני הוועדה הוחלט על הקמת 2 בניינים חדשים - בנייני מגורים בני 35 קומות, הכוללים חזית מסחרית כלפי רחוב יצחק שדה והפרשת שטח ציבורי גדול לטובת הקמת בית ספר. כמו כן, הוחלט על הפרשת שטח בנוי לצרכי ציבור, כחלק ממבני המגורים, לצורך הקמת אשכול מעונות יום ובית כנסת.

לעיון בהוראות התוכנית לפרויקט ברגר על הפארק לחצו כאן

לעיון בהוראות תוכנית מתחם יצחק שדה לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מורדי שבתשירה תלמי-באבאיהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושליםפינוי בינוי קטמוניםאברהם ברגרברגר יזמותICR ישראל קנדה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...