הסכם הגג קם לתחייה: פורסם מכרז לשכונה חדשה בבאר שבע

במסגרת המכרז: שכונה חדשה – 'פסגת רמות' שתכלול כ-3,700 יח"ד חדשות • 915 יח"ד יימכרו לזכאים במסגרת תוכנית מחיר מטרה • ראש העיר רוביק דנילוביץ': "השכונה החדשה תיתן מענה לתנופת הפיתוח של העיר כמטרופולין הדרומי של מדינת ישראל"

שיתוף הכתבה

שש שנים לאחר החתימה ההיסטורית על הסכם הגג בבאר שבע, ובתום שנתיים של משא ומתן אינטנסיבי בין העירייה למשרד הבינוי והשיכון, נראה כי רוח חיים חדשה מופחת בתוכנית שאמורה להוסיף לבירת הנגב עוד אלפי יחידות דיור עד סוף העשור הנוכחי. מי שמבשרת את התפנית החיובית היא שכונת פסגת רמות בצפון-מזרח העיר, אשר תכלול כ-3,700 יחידות דיור ושהדרך להקמתה נסללה בשבוע שעבר.

רשות מקרקעי ישראל פירסמה חוברת מכרז לבניית 1,525 דירות בשכונה שיתפרשו על שמונה מתחמים. מרבית הדירות (915 במספר) יימכרו לזכאים במחיר מופחת במסגרת תוכנית מחיר מטרה, והיתר יימכרו בשוק החופשי. השכונה תתאפיין בבנייה רוויה ומדורגת, ותכלול גם שטחי מסחר ותעסוקה וכן מוסדות ציבור, מוסדות חינוך ופארקים. התושבים העתידיים יוכלו ליהנות גם מקרבה לפארק "עולם המשחקים" בן ה-60 דונמים השוכן למרגלות השכונה, וכן מיער רמות שבו עתידים להיסלל בהמשך שבילי טיולים ואופניים.

הדמיית שכונת פסגת רמות (עיריית באר שבע)

בעירייה מקווים כי גם מיקומה של השכונה וקרבתה למרכז הרפואי סורוקה, לפארק החדשנות וההיי-טק העירוני ולאוניברסיטת בן גוריון, ימשכו אליה משפרי דיור רבים מבאר שבע ומהיישובים החזקים שבסביבתה, כמו גם אלפי משפחות צעירות שיעברו לעיר במסגרת נדידת מערך התקשוב הצה"לי דרומה. נגישותה הגבוהה של השכונה – במרחק קצר מתחנת רכבת ישראל וממחלף התנועה החדש שיוקם בסמוך אליה – יאפשרו לגור בה גם למי שיוסיף לעבוד במרכז הארץ.

תכנון צופה עתיד

פסגת רמות היא השלב הראשון בלבד בפרק החדש של הסכם הגג, כשלאחריה צפויה לקום שכונה נוספת – שכונת רקפות, גם היא בצפון העיר – אשר תכלול כ-4,000 יחידות דיור, רובן צמודי קרקע ובבנייה נמוכה. עד 2018 שווקו במסגרת הסכם הגג בבאר שבע מעל ל-10,000 דירות בכמה מוקדים, בהם שכונת נוה זאב בדרום-מערב העיר, שכונת הפארק ושכונת הסיגליות.

קשיים במימון התשתיות הדרושות לקליטת התושבים לשכונות אלה, בלמו במשך השנתיים האחרונות את המשך קידום התוכניות במסגרת הסכם הגג. אולם כאמור, ההסכם שב כעת למסלולו עם ההסכמות החדשות בין הצדדים שיאפשרו את המשך שיווק הקרקעות בעיר.

ההסכמות החדשות אף תואמות את תוכנית המתאר החדשה לבאר שבע, אשר אושרה למתן תוקף בדצמבר האחרון בוועדה המחוזית דרום וכוללת בנייה חדשה לצד תוכניות להתחדשות עירונית בשכונות הוותיקות. לפי התוכנית, על שטח של 118 אלף דונמים ברחבי העיר יתווספו עוד 34 אלף יחידות דיור, 4 מיליון מ"ר שטחי תעסוקה, 3 מיליון מ"ר עבור שטחי תעשייה, 2.7 מיליון מ"ר עבור מבני ציבור וכ-370 מ"ר המיועדים לתיירות.

בדרך למעלה

לאחרונה פורסמו בעיתונות הכלכלית ממצאי הסקירה של הכלכלנית הראשית במשרד האוצר, ולפיהם באר שבע שבה וכבשה את טבלת הביקושים של רוכשי דירות. ולא בכדי: הביקוש למגורים בעיר הדרומית, בין בשכירות ובין אם בבעלות, עלה בהתמדה בשנים האחרונות, כחלק מהגידול הטבעי באוכלוסייה אך גם בשל התפתחותה המסיבית של העיר וכמובן – לנוכח מחירי הדיור המאמירים במרכז הארץ אשר מביאים משפחות רבות להעתיק את מושבן דרומה.

הדמיית שכונת פסגת רמות (עיריית באר שבע)

עם אישור תוכנית המתאר לעיר לפני כשלושה חודשים אמר תומר גוטהולף, מתכנן מחוז דרום במינהל התכנון, כי התכנון העתידי של באר שבע נשען על ההערכות כי העיר "תקלוט בקרוב את כל מוקדי הטכנולוגיה של צה"ל, לצד היותה מוקד אקדמי ומחקרי מוביל". גם היזמים מזהים את הפוטנציאל העירוני, ועל פי הערכות הדבר יתבטא בין היתר במכרז בפסגת רמות, שאליו ינהרו יזמים מכל הארץ, ולאו דווקא כאלה המזוהים עם פעילות באזור הדרום.

"העיר באר שבע מתבססת כמטרופולין איכותי מוביל במדינת ישראל ומציעה מגוון הזדמנויות בתחומי תעסוקה, חדשנות וטכנולוגיה, חינוך ואקדמיה, תרבות פנאי וספורט, איכות סביבה, נדל"ן למגורים, מסחר ומשרדים", אומרת תמר פוריה, מהנדסת העיר. לדבריה, "באר שבע בתנופת פיתוח חסרת תקדים בעשור האחרון, כאשר מוקמות בה שכונות חדשות לצד התחדשות שכונות ותיקות, פיתוח של מקורות תעסוקה מתקדמים ומגוונים בראשם פארק ההיי-טק בלב רובע החדשנות. כמו כן הוקמו בעיר פארקים, מוסדות חינוך מתקדמים, עוגני תרבות בילוי ופנאי ועוד.

"שכונת פסגת רמות היא עוד נדבך בתהליך הפיתוח העובר על העיר, והיא תספק לתושביה העתידיים סטנדרט מגורים מיטבי הכולל נגישות גבוהה אל העיר וממנה, אפשרויות תעסוקה מגוונות, תרבות ופנאי. ואני מאמינה כי הביקוש למגורים בה יהיה בהתאם".

גם ראש העיר רוביק דנילוביץ' התייחס להתפתחות החיובית בגזרת הסכם הגג: "שכונת המגורים החדשה פסגת רמות תיתן מענה לתנופת הפיתוח של העיר כמטרופולין הדרומי של מדינת ישראל. מוסדות חינוך מובילים, פארקים וגינות ציבוריות, חיי קהילה ותרבות עשירים ומוקדי תעסוקה מתקדמים הממוקמים מרחק נסיעה של דקות יהפכו את פסגת רמות לשכונה אטרקטיבית ומובילה, בסטנדרט פיתוח גבוה.

"העיר באר שבע מתבססת כמרכז בינלאומי של ידע, טכנולוגיה וחדשנות ונערכת לקליטת בסיסי המודיעין במסגרת מעבר צה"ל דרומה. העתיד של מדינת ישראל נמצא בנגב, ובמיוחד בבירתו באר שבע".

למעבר לאתר המכרז: לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמשרד הבינוי והשיכוןבאר שבענדל"ןמכרזי מקרקעיןפסגת רמותהסכם הגג
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...