Airbnb הפסיקה את פעילותה ברוסיה. מה עושים כדי לעזור למשכירים מאוקראינה?

בעקבות קמפיין ברשתות החברתיות 60 אלף דירות Airbnb באוקראינה הושכרו בלי לצפות לתמורה. כמו כן החברה הודיעה שתספק דיור חינם לפליטים

שיתוף הכתבה
מגדל מגורים באוקראינה (שאטרסטוק)מגדל מגורים באוקראינה (שאטרסטוק)

Airbnb  הפסיקה את פעילותה ברוסיה ובבלרוס. כך הודיע בסוף השבוע מנכ"ל החברה בריאן צ'רסקי בחשבון הטוויטר שלו. בכך הצטרף לחברות אחרות כמו גוגל, מקדונלד'ס, הארלי דיווידסון ולאחרונה גם איקאה שהפסיקו את פעילותם במדינות אלו.

מנגד, בעקבות קמפיין ברשת החברתית אנשים ברחבי העולם הזמינו דירות באייר בי אנד בי בלי לעשות צ'ק אין וכך למעשה הם מעבירים כספים לאזרחים אוקראינים. בקמפיין קוראים לבדוק שמדובר באנשים פרטיים ולא בחברות, אפשר בכל סכום. Airbnb  מצידה לא גובה עמלות על עסקאות אלו. כך אזרחים תורמים לאזרחים ועוקפים עמותות. בדומה לכך, לפי דיווחים ברשת, אנשים מזמינים מוצרים מאוקראינים גם דרך אתרי הסחר האלקטרוני כמו אטסי ושופיפיי. החברה מדווחת שיותר מ-60 אלף דירות הושכרו כך בסוף השבוע האחרון. החברה דיווחה על הכנסה של 1.9 מיליון דולר בעקבות הקמפיין. בין התורמים גם ישראלים.

תרומה של סלבה גרינברג מישראלתרומה של סלבה גרינברג מישראל

בד בבד צר'סקי הודיע כי איירביאנבי תספק מגורים זמניים ל-100 אלף פליטים. בראיון ל-CNN  אמר צ'רסקי שכך גם עשו בנוגע למשבר ההומניטרי באפגניסטן. הוא הוסיף שנכון לעכשיו הם לא עוסקים בפעילות ברוסיה, שבה השוק שלהם קטן, והם שמים את הדגש על עזרה לפליטים, אך ציין שהם מקווים לחדש את עסקיהם ברוסיה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:Airbnbאוקראינהפליטים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...