מדיפאואר רוכשת מרכז מסחרי בארה"ב תמורת 22 מיליון דולר; דניה נבחרה לבצע את פרויקט גינדי בקריית מלאכי

קבוצת mor פותחת את שערי המלון בפולין לישראלים שנמלטו מאוקראינה • אזורים ודלק ישראל השלימו את רכישת הקרקע ברחוב המסגר בת"א מידי נכסים ובניין • יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים: רפורמת הפיגומים תייקר את מחירי הדיור

שיתוף הכתבה
מימין לשמאל - חיים כצמן, בעל השליטה בגזית גלוב (יח"צ),ערן סיב יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים (התאחדות קבלני השיפוצים),איתן לוי מבעלי אילה אגם (אקטיב ברנדינג),יאיר גולדפינגר, בעלי מדיפאואר (יח"צ) מימין לשמאל - חיים כצמן, בעל השליטה בגזית גלוב (יח"צ),ערן סיב יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים (התאחדות קבלני השיפוצים),איתן לוי מבעלי אילה אגם (אקטיב ברנדינג),יאיר גולדפינגר, בעלי מדיפאואר (יח"צ)

• המצב באוקראינה הולך ומידרדר מיום ליום. לא מעט ישראלים נמלטים מהמדינה דרך הגבול הפולני, קבוצת הנדל״ן more בבעלות חנן מור נחלצת לטובת הישראלים שנמלטו למקום והודיעה כי היא פותחת את שערי המלון של הקבוצה בעיר פוזנן בפולין (פארק אין) עבור ישראלים ויהודי אוקראינה שנמלטים לעבר פולין. בית המלון מעמיד ללא עלות חדרים עבור שהות והתארגנות קדימה. טרם הגעה למלון יש לוודא זמינות חדרים מול חב״ד פולין, הם אומרים.

 

• ערן סיב יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, שלח השבוע מכתב לשר העבודה והרווחה ח"כ מאיר כהן ולשרת הכלכלה והתעשייה ח"כ אורנה ברביבראי, בנוגע לרפורמת הפיגומים שתיכנס לתוקף השבוע. לדבריו, רפורמת הפיגומים הינה רפורמה חשובה ומבורכת שיכולה להציל חיי אדם, אך בעקבות הדרישות המחמירות ברפורמה ספקים רבים אינם עומדים בתקן: "נוכח הדרישות המחמירות של משרד העבודה ומכון התקנים, שני יבואנים ויצרן מקומי אחד בלבד נמצאו עומדים בתקן המחמיר הנדרש. כמו כן, כל היבואנים האחרים לא עומדים בתקן המחמיר למרות שיש ברשותם תקן אירופאי המאושר כחוק ברוב מדינות אירופה ומדינות OECD". כתוצאה מהמחסור בפיגומים הרפורמה תוביל לעליית מחירי הדיור, הוא מזהיר.

אילוסטרציה (שאטרסטוק)

• חברת מדיפאואר דיווחה כי היא חתמה על הסכם מכר לרכישת מרכז מסחרי במדינת קונטיקט בארה"ב תמורת כ־22 מיליון דולר.  הסכם הרכישה נעשה באמצעות חברת בת שהינה בבעלות מלאה של החברה מול צד שלישי שאינו צד בחברה. החברה מעריכה שהשלמת עסקת הרכישה (ככל ותושלם) תתרחש במהלך הרבעון השני של שנת 2022.

הנכס הינו מרכז מסחרי פתוח, הממוקם במדינת קונטיקט בארה"ב, בשטח כולל להשכרה של כ- 9,310 מ"ר. נכון למועד דו"ח זה, למיטב ידיעת החברה ובהתבסס על מצגי המוכר, שיעור התפוסה הכולל בנכס עומד על כ- 85%, בנכס 8 שוכרים, ממוצע חוזי השכירות הינו כ- 4 שנים. למיטב ידיעת החברה, ה־NOI הכולל של הנכס הינו כ- 1.55 מיליון דולר ארה"ב בשנה ועלות השכירות החודשית הממוצעת לחודש למ"ר בנכס הינה כ- 18.5 דולר ארה"ב לחודש.

• סיטיקון, חברת הבת של גזית גלוב הפועלת בצפון אירופה, הודיעה כי השלימה את העסקה למכירת שני נכסים בנורבגיה שאינם נכסי ליבה בתמורה לכ- 154.4 מיליון אירו במחיר המייצג תשואה של 5.2%, בהתאם למחיר בספרים. במסגרת העסקה  סיטיקון מכרה את הנכס Buskerud centre  ל-Aurora Eiendom As  ואת הנכס Magasinet centre  ל-Oslo Opportunity ו-Vedal Investor.

• אזורים ודלק ישראל הודיעו על השלמת הרכישה המשותפת ברחוב המסגר בעיר תל אביב  מידי חברת נכסים ובניין תמורת 390 מיליון שקל. כזכור, בחודש דצמבר האחרון דיווחנו כי החברות דלק נכסים ואזורים זכו במכרז לרכישת קרקע ברחוב המסגר 43-41 בתל אביב בשטח של 3.87 דונם, תמורת 390 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. בכוונת החברות להקים במתחם מגדל בן 40 קומות בשימוש מעורב של שטחי מסחר, תעסוקה ומגורים בשטח שולל של כ-37 אלף מ"ר, היקף הבנייה מתאפשר בהתאם לתוכנית ת"א/5000, למרות זאת, החברות מתכוונות לפעול להגדלת זכויות הבנייה לכ-50 אלף מ"ר.

רון אבידן מנכ"ל חברת אזורים (תמר מצפי)

• חברת אנג'ל מודיעה כי בהמשך להתקשרותה עם חברת כנפי רוח בניית ירושלים למכירת מפעל אנג'ל ברחוב כנפי נשרים בעיר מחודש אוגוסט 2021, הרוכשים העבירו לחברה סכום נוסף על סך 164 שקל על חשבון התמורה. התמורה הכוללת עבור הנכס הוא כ־400 מיליון שקל סך הכול. יתרת התמורה של הרוכשת עומדת על כ־238 מיליון שקל כולל מע"מ. מועד מסירת הנכס לרוכשת הוא ביום 25 בפברואר 2024.

• פרויקט פינוי בינוי חדש יוצא לדרך בשכונת נווה אביב בעכו. חברת יזמות הנדל"ן אילה אגם , תוביל את הפרויקט במסגרתו ייבנו כ-330 יח"ד חדשות, במקומם של ארבעה בנייני רכבת ישנים, בהם 56 דירות שנבנו לפני כ-60 שנה. עכו נמצאת בתנופת פיתוח בשנים האחרונות, כולל קידום פרויקטים להוספת כ-18 אלף יח"ד חדשות בעיר, תגבור המסחר והתעסוקה ומתיחת פנים משמעותית למרכז העיר ומושכת אליה זוגות צעירים ומשפרי דיור.

ג'קי סוויסה מבעלי אילה אגם (אקטיב ברנדינג)

ג'קי סוויסה, מבעלי אילה אגם : " אנו רואים בהתחדשות העירונית אפיק עיקרי בהגדלת היצע הדירות בישראל ודרך נכונה לטפל בשכונות הוותיקות. הפרויקט שאנו מובילים יעניק לדיירים דירות חדשות במבנים מודרניים ובסטנדרט גבוה ובזכותו, ייכנסו לשכונה חיים חדשים ותוססים, אנשים צעירים שיצעידו את השכונה והקהילה קדימה".

• חברת הנדל״ן והתשתיות, דניה, דיווחה כי היא חתמה על מסמך עקרונות מחייב עם חברת גינדי ישראל ייזום ופיתוח. על פי ההסכם בין החברות, דניה תבנה עבור גינדי את פרויקט המגורים ״גינדי כרמי הנדיב״ שבקרית מלאכי, הכולל הקמת 17 בנייני מגורים הכוללים 816 יח"ד בעלות של כ-490 מיליון ש״ח בתוספת מע"מ.

ביצוע הפרויקט יחולק לשני שלבים: בשלב הראשון, תבנה דניה 7 בנייני מגורים הכוללים 336 יח"ד,  ובשלב השני תבנה החברה עוד 10 בניינים, הכוללים כ־480 יח"ד. התמורה בגין ביצוע שלבי א' ו-ב' תהיה צמודה למדד תשומות הבניה למגורים ולפי מנגנון שנקבע בין הצדדים, אשר תשולם לדניה בהתאם לקצב התקדמות העבודות. העבודות בפרויקט צפויות להימשך 27 חודשים ממועד צו התחלת עבודה ביחס לכל מגרש .

הדמיית התוכנית (VIEWPOINT)

מנכ"ל דניה, רונן גינזבורג: "פרויקט כרמי הנדיב בקרית מלאכי מצטרף לשורה ארוכה של פרויקטי מגורים איכותיים שבונה דניה ברחבי הארץ. הפרויקט צפוי להעשיר את קריית מלאכי בעוד כ-900 יח"ד חדשות בבנייה מודרנית, בטיחותית ויוקרתית, תוך עמידה מלאה כמובן בלוחות הזמנים הנדרשים ועל פי התקציב. אני בטוח שהפרויקט ימשוך אליו קהל צעיר וחזק לעיר ואני מודה לגינדי על הבחירה בדניה בבניית הפרויקט הנהדר הזה". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:גזית גלובחיים כצמןמדיפאואראזוריםערן סיבקבוצת MOREאילה אגםג'קי סוויסהרון אבידןרונן גינזבורגנכסים ובנייןהתאחדות קבלני השיפוציםגינדיאורנה ברביבאידניהאנג'לדלק ישראלסיטקוןח"כ מאיר כהן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...