תוכנית עין גב אושרה להפקדה בוועדה המקומית תל אביב. במסגרתה: הקמת 144 יח"ד

התוכנית הופקדה בתוך פחות משנתיים לאחר פרסומה: התוכנית להתחדשות עירונית בעין גב 4-10 בשכונת יד אליהו בתל אביב אושרה להפקדה בוועדה המקומית. 54 יח"ד ישנות יהרסו, 144 יח"ד ייבנו במקומן

שיתוף הכתבה
הדמיה של הפרויקט. קרדיט הדמיות: פרצוב ארכיטקטורה.הדמיה של הפרויקט. קרדיט הדמיות: פרצוב ארכיטקטורה.

הוועדה המקומית תל אביב-יפו אישרה להפקדה תוכנית להתחדשות עירונית הכוללת הקמת 144 דירות חדשות ברחוב עין גב 4-10 שבשכונת יד אליהו. פרויקט זה מקודם במודל הייחודי שיצרה העירייה, במסגרתו העירייה – באמצעות חברת הבת "עזרה ובצרון" - מארגנת את הדיירים, מתכננת את התב"ע ומביאה לאישורה. היזם מבצע. פרויקט זה שבר שיאים של מהירות תכנון: בתוך פרק זמן של שנתיים בלבד הצליחו לעבור משלב ארגון הדיירים ואיסוף החתימות ועד לאישור התוכנית להפקדה. אדריכלית הפרויק הינה תמר פרצוב, "פרצוב ארכיטקטורה". את הדיירים מייצג עו"ד איתמר גלרשטיין. את מנהלת ההתחדשות העירונית של "עזרה ובצרון" מייצג משרד נשיץ-ברנדיס. 

התוכנית היא במתכונת פינוי-בינוי, וכאמור, כוללת בניית 144 יחידות דיור חדשות, והריסה של ארבעה בנייני שיכון הכוללים 54 יחידות דיור. במסגרת התוכנית, ייבנו ארבעה בניינים חדשים בני 6.5 קומות כל אחד. התוכנית מקצה שטח ציבורי של 450 מ"ר למבני ציבור בקומת הקרקע של אחד הבניינים, והיא כוללת מרפסות לכל הדיירים ותקן חנייה הנע בטווח של 0.4 – 0.8. מדובר בפרויקט חמשי שמצטרף לארבעת הפרויקטים שיצאו לדרך בלה גוורדיה ותקוע ביד אליהו, כפר שלם ויפו ג'.   

מנכ"ל חברת "עזרה ובצרון" אלי גינזברג: "חברת עזרה ובצרון פועלת מטעם עיריית תל אביב-יפו, כזרוע ביצועית להתחדשות עירונית, בניסיון למצוא מתווים חדשים ופתרונות פורצי דרך אשר יוכלו לתת מענה היכן שההתחדשות העירונית נדרשת במיוחד".   

גינזברג התייחס לתהליך אישור התב"ע ואמר "אחד הדיירים פנה אלינו וביקש את סיוענו. התחלנו בארגון הדיירים ואיסוף החתימות והתחלנו בתכנון. המודל שלנו מאפשר שיתוף של כלל בעלי העניין, בעלי הדירות והעירייה, ומאפשר יצירת תכניות שרואות קודם כל את הקהילה והסביבה ורק אחר כך עונות על ההיבטים הכלכליים שמאפשרים את ביצוע התוכנית".   

סמנכ"לית התחדשות עירונית בחברת "עזרה ובצרון", אדר' גיליה ברגר קוליץ התייחסה לתוכנית שאושרה: "מדובר בתוכנית ייחודית השומרת על המרקם הקיים והייחודי של שכונת יד אליהו, המתבסס על שטחים פתוחים בין מבני השיכון, המאפשרים מרחבי שהייה ירוקים וקישוריות יוצאת דופן. לבקשת אגף התכנון במינהל ההנדסה, נעשה מאמץ לשמור על בנייה מרקמית נמוכה ומרווחת.  

לבקשת בעלי הדירות, אשר שולבו בתהליך התכנון דרך נציגות הבניינים ובהובלת עזרה ובצרון, יצרנו מרחב ציבורי פתוח מחד ואינטימי מאידך. התוכנית מהווה סמן לגבי כיוון ההתחדשות העירונית ביד אליהו, בדגש על שמירת ערכי השכונה, הבנייה הנמוכה והמרחבים הירוקים הפתוחים". עם פרסום התוכנית להתנגדויות, בתוך כחודשיים, יפורסם "קול קורא למתן הצעות" ליזמים שירצו להציע הצעות לביצוע הפרויקטים. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עזרה ובצרוןתל אביבפינוי בינוי אלי גינזברגהוועדה המקומית תל אביבאדר' גליה ברגר קוליץנשיץ ברנדיסעו"ד איתמר גלרשטייןאדר' תמר פרצוב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...