משק הפרפר: פלישת רוסיה מזעזעת את שוקי הנדל"ן במיאמי ובניו יורק

אף על פי שהצטמצם מספר המשקיעים הרוסים בארצות הברית בשנים האחרונות, עדיין אוליגרכים רוסים מחזיקים בערים אלו נכסים יקרים מאוד. הסנקציות של ארה"ב כלפיהם מובילות להאטת שוק הנדל"ן. כבר עכשיו מוקפאות עסקאות

שיתוף הכתבה
מיאמי, שאטרסטוקמיאמי, שאטרסטוק

פלישת רוסיה, בשליטת ולדימיר פוטין, לאוקראינה יוצרת מצב כלכלי עולמי של סנקציות ומהומות שישפיעו על שוק הנדל"ן בארצות הברית. כך לפי דיווחי מגזין הנדל"ן Real Deal.

הקפאת הנכסים של האוליגרכים המקורבים לפוטין מאטה את שוק הנדל"ן בשתי המדינות: רוסיה וארצות הברית.

אומנם רוסים ואוקראינים מהווים שיעור קטן ממשקיעי הנדל"ן בארצות הברית, אך מומחים מוסרים כי יהיה קשה לרוסים לעשות עסקים בארצות הברית ככל שהסנקציות יוחמרו וכך הם גם יתקשו יותר לקבל הלוואות ולמכור נכסים, ככל שהמשבר יחמיר,  מצבם של הרוסים, המחזיקים בבתים מהיקרים במנהטן ובמיאמי, יהיה מאתגר יותר.

נראה שיוקפאו הנכסים של אוליגרכים שיש להם קשר לתקיפה באוקראינה או שמזדהים איתה, כולל נדל"ן. מחלקת הנכסים הזרים במשרד האוצר האמריקאי כבר הצהירה על נכסי מטרה ברוסיה ובבלרוס.

ניתוק הקשר עם בנקים רוסיים

בנוסף ארצות הברית נוקטת סנקציות נגד בנקים בבעלות ממשלת רוסיה, כמו  .Sberbank וממשלת ארצות הברית מאלצת בנקים אמריקאים לנתק איתם קשר. הרבה מהכסף של האוליגרכים בבנקים הרוסיים הוא בדולרים, אך כדי לממש אותו צריך לעבור דרך הבנקים בארצות הברית. צעד נוסף הוא הוצאת רוסיה ממערכת הבנקים הבינלאומית Swift

ברגע שצעד זה ימומש, זה יהיה צעד חסר תקדים נגד כלכלה גדולה ויסבך כל ניסיון רוסי להעברת כספים בין מדינות.

הנכסים הרוסיים במיאמי ובמנהטן

כבר מ-2014, כשפלשה רוסיה לאי קרים, ננקטו סנקציות נגד רוסיה, ומאז התכווץ השוק של קונים רוסיים. למשל בסאני אייסלס מיאמי ירד שיעור הקונים הרוסים ב-50% מאותה תקופה. לאחר הירידה, ששיאה היה בשנים 2018-2017 - השוק הרוסי התכווץ לשיעור 2% משוק המשקיעים הזרים במיאמי, לפי ארגון המתווכים הבינלאומי של ארצות הברית.

בינתיים כבר הוקפאו עסקאות בפלורידה ובמקומות נוספים, כך מדווחים ברוקרים ובעלי נכסים. גם בניו יורק קונים רוסים מעדיפים נכסים מנקרי עיניים. כך למשל הטייקון רומן אברמוביץ' רכש במנהטן ארבעה נכסים בשווי 96 מיליון דולר בשנים 2017-2015 ומתכנן לקנות מתחם מגורים ענק נוסף.

למרות הצמצום בשיעורי קוני הנדל"ן הרוסים,  שוק הנדל"ן במנהטן הפך לאחד האפיקים הבטוחים עבור אוליגרכים רוסים להשקיע את כספם.

עם זאת, מבחינת האזרחים, שמוציאים את כספם מהבנקים ברוסיה ואוקראינה, נדל"ן בארצות הברית הפך להזדמנות, וביתר שאת בעקבות הקורונה והסגרים הרבים -  שלאחריהם ירדו מחרי נכסים רבים ויצרו הזדמנויות בשוקי היוקרה האמריקאים.

השפעה על השוק הישראלי

גם המשקיעים הישראלים כמובן נמצאים בארצות הברית, במיאמי, פלורידה, ובמנהטן, ניו יורק. חלקם גם מגיעים עם כסף מזומן. ייתכן גם שהם ייפגעו מהאטת שוק הנדל"ן במדינות אלו.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהטןמיאמינדל"ן בארצות הבריתרומן אברמוביץ'
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...