עיריית תל אביב יוצאת עם תקנה חדשה בעלת השלכות רוחביות: "לא יאושרו פתחי יציאה מדירה בקומת הקרקע לחזית הצד"

החידוש: עד כה לא אושרו פתחי יציאה לחזית הקדמית בלבד • הערכה: ההחלטה תובא לידי ועדת הערר • רובע 3 ורובע 4 מוחרגים מההחלטה

שיתוף הכתבה

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב- יפו פרסמה הנחיות מרחביות תכנוניות כלל עירוניות, חדשות. בפרק התכנון ועיצוב הבניין, הוועדה קבעה בסעיף 3.15 החלטה תקדימית שיש לה השלכות רוחביות: "בבניין מגורים משותף לא יאושרו פתחי יציאה מדירה בקומת קרקע בחזית הפונה לרחוב או בחזית הצד, אלא אם כן תוכנית קבעה אחרת". משמעות ההחלטה כי מעתה ואילך לא תותר יציאה מדירת קרקע לגינה המחוברת אליה גם אם היא ממוקמת בחזית הצד.

עד עתה, התקנות קבעו כי לא תותר יציאה לכיוון חזית הבניין הקדמית, אך לחזית הצד ולחזית האחורית היה ניתן לפתוח פתח יציאה לכיוון הגינה, בעקבות התקנה, תותר יציאה רק לחזית אחורית בלבד. נציין, כי בתקנה כתוב כי אם יש הוראה מפורשת של תוכנית המאפשרת לפתוח לחזית הצד, הרי שידה של התוכנית על העליונה, כך יוצא שבתוכנית רובע 3 ורובע 4 תתאפשר יציאה לחזית הצד למרות ההנחיה המרחבית – תוכנית רובע 3 ורובע 4 אושרה כבר בשנת 2018 ולכן התוכנית כוללת גם יציאה לחזית צדדית.

עוד נציין, כי התאריך הקובע הוא תחילת פתיחת תיק מידע בוועדה המקומית. ככל ותיק המידע נפתח לפני פרסום ההנחיות המרחביות המועד הקובע הוא מועד פתיחת תיק המידע. הרציונל העומד מאחורי קביעה זו, היא  כדי למנוע מצבים שיזמים ודיירים מגיעים למצב תכנון מתקדם ואז התכנון המתקדם משתנה או עומד בסכנה בעקבות כניסתן של הוראות חדשות שלא נלקחו בחשבון בתכנון הראשוני.

מומחי נדל"ן מהעיר תל אביב עמם שוחחנו העריכו כי ההחלטה תוגש לוועדת ערר, "הבעיה היא שאתה מגיש ערר והדיון הוא רק בעוד שנה ובינתיים ההנחיה היא מחייבת (30 יום לאחר שפורמה ההנחיה),  וכך התוכניות המתוכננות מעוכבות בעקבות ההחלטה. גם אם בסופו של דבר ועדת הערר תבטל את ההנחיה אנחנו מאבדים הרבה זמן בדרך", הם אומרים.

לעיון בפרק ההוראות המלא לחצו כאן 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית תל אביבהנחית מרחביותתכנון בניין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...