חדשות הנדל"ן: אלקטרה השלימה מכירה של מקבץ דיור בטקסס תמורת כ-53 מיליון דולר; היתר בנייה לפרויקט של אמפא ישראל בעתלית

2021 – שיא בשיווק יח"ד לחברה החרדית: 6,394 יח"ד • ביג מרכזי קניות השלימה רכישת מניות נוספת מאפי נכסים בהיקפים עצומים • החל האכלוס בפרויקט ההתחדשות של אלמוג ביבנה

שיתוף הכתבה
מימין לשמאל - אביעד פרידמן (דן סבאח),חי גאליס (פייסבוק),אלי אגם (מתן כצמן),אמיר יניב (אלדד רפאלי),יקי אמסלם (איציק שוקל)מימין לשמאל - אביעד פרידמן (דן סבאח),חי גאליס (פייסבוק),אלי אגם (מתן כצמן),אמיר יניב (אלדד רפאלי),יקי אמסלם (איציק שוקל)

• חברת אלקטרה נדל"ן בהנהלתו של אמיר יניב שהודיעה לא מכבר על הקמת קרן השקעות רביעית להשקעה במקבצי דיור, הודיעה על השלמת העסקה למכירת מקבץ דיור בסן אנטוניו בטקסס, אשר נרכש טרם הקמת קרנות ההון להשקעה במקבצי דיור בארה"ב. קודם לכן, בחודש דצמבר 2021 החברה חתמה על עסקה עם צד שלישי למכירת זכויותיה בנכס בתמורה ל-53.75 מיליון דולר, הנכס נרכש בחודש מאי 2016 במחיר של כ- 35.1 מיליון דולר.

• בישיבה שהתקיימה בוועדת הכלכלה אודות היקפי יח"ד של החברה החרדית לשנת 2021, ציין אביעד פרידמן מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון  כי שנת 2021 הייתה השנה שבה שווקו הכי הרבה יחידות דיור לציבור החרדי מאז שנת 2016 – 6,394 יחידות דיור. לפי מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , בין השנים 2017-2016 היו 0 עתודות תכנוניות. היעד מבחינת תוכניות דיור ממשלתיות המקודמות לאוכלוסייה החרדית עומד על 43,603 יח"ד.

אביעד פרידמן - מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון (דן סבאח)

היעדים לשנת 2022 הם אגרסיביים, ויש רצון להגיע ל-8537 יח"ד מאושרות בקרקע מדינה, כאשר מתוך ההגרלות של מחיר מטרה יוקצו 3,854 יחידות לציבור החרדי. פרידמן הוסיף כי מאחר שפתרונות הדיור מאוד מוגבלים והקרקעות מוגבלות, נבחרו 12 ערים בהן תקודם התחדשות עירונית , מתוכן 4 ערים רלוונטיות לציבור החרדי ירושלים, בת ים, חיפה ובית שמש.

• כחלק ממהלך לאומי רחב בו מעורבים מספר משרדי ממשלה, ובמטרה להביא להפסקה של תשלומי שכר לעובדים פלסטינים במזומן, המפקח על הבנקים בבנק ישראל יאיר אבידן יוצא בפנייה למערכת הבנקאית להיערך לביצוע תשלומי שכר לעובדים פלסטינים באמצעות העברות בנקאיות מחשבונות המעסיקים, זאת תוך ניהול סיכון איסור הלבנת הון ומימון טרור.

יאיר אבידן - המפקח על הבנקים (יח"צ)

כיום, במרבית המקרים, שכרם של עובדים פלסטינים המועסקים בשטחי מדינת ישראל משולם במזומן. לתשלום זה השלכות כלכליות שליליות על המשק והחברה הישראליים, שהבולטות שבהן סיוע להתפתחות כלכלה שחורה וחשש לפגיעה בזכויות עובדים. בנוסף, ניתן למנות גם השפעות שליליות לא מבוטלות על היבטים הקשורים לתהליכי הכלה פיננסית ברשות הפלסטינית והצטברות של מזומנים בהיקף של מיליארדי שקלים חדשים מדי שנה ברשות הפלסטינית.

•  ביג מרכזי קניות בהנהלתו של חי גאליס הודיעה כי רכשה מניות נוספות מחברת אפי נכסים – חברה ציבורית שביג מרכזי קניות היא בעלת השליטה בה. הרכישה באה  לאחר שאפי נכסים הודיעה על כוונתה לגייס הון באמצעות הנפקת מניות בסך כולל של כ-300 אלף שקל. ביום 7 בפברואר 2022 התקיים המכרז הציבורי במסגרת ההנפקה.

כאמור, חברת ביג מרכזי קניות הודיעה כי היא השתתפה בהנפקה ובמסגרתה היא רכשה 1,460,500 מניות של אפי בתמורה לכ-277 מיליון ש"ח. בנוסף, החברה דיווחה כי בתאריך 8 בפברואר 2022, היא רכשה בשתי עסקאות מחוץ לבורסה, 600,000 מניות של אפי נכסים , בתמורה לכ- 114 מיליון ש"ח.

•  קבוצת אלמוג בהנהלתו של יקי אמסלם מדווחת על אכלוס פרויקט אלמוג יבנה, פרויקט ההתחדשות העירונית הבולט בנאות שז"ר שבמסגרתו נבנו מגדלי המגורים הראשונים בשכונה. החברה קיבלה טופס 4 ובימים אלה ממש החל האכלוס של 2 המגדלים הראשונים, במהלכו ייכנסו לבתיהן 188 משפחות, 60 מתוכן הם דיירי תמורה אשר החזיקו בדירות ישנות בשכונה.

פרויקט אלמוג יבנה עתיד לכלול 437 יח"ד ב-5 מגדלי מגורים בני 20 קומות כל אחד, בתמהיל של 3-6 חדרים וכן דירות פנטהאוז. הפרויקט ממוקם בקרבת הכניסה הצפון-מזרחית לעיר עם נגישות מיידית לצירי התחבורה הראשיים (כביש 42, כביש 4, כביש 431),וכן קרבה לשתי תחנות הרכבת בעיר. במסגרת פיתוח הפרויקט והשכונה יוחלפו כלל התשתיות, ייסללו כבישים חדשים, ייבנו פארקים וגינות עם מתקנים ומגרשי ספורט.

פרויקט אלמוג יבנה צילום אווירי (לביא צילומי אוויר)

• הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חוף הכרמל אישרה היתר בנייה לפרויקט חדש בשכונת משולש עין הכרמל הממוקמת בדרום עתלית. ההיתר ניתן לחברת אמפא ישראל בשיתוף גשם החזקות . החברות צפויות להתחיל את בניית הפרויקט על ידי חברת הבת של גשם החזקות - "גשם ביצוע" בחודש פברואר 2022 והאכלוס עתיד להיות בתחילת שנת 2024.  סכום ההשקעה הכוללת בפרויקט מוערך בכ-120 מיליון שקל.

הדמיית הפרויקט בעתלית (לומו הדמיות)

• החברות צמח המרמן ואלקטרה מגורים מדווחות כי החלו לאחרונה לשווק את השלב החדש והמשודרג בפרויקט "אכזיב".  השלב החדש שייצא לשיווק יכלול 192 יח"ד ב-6 בניינים בני 8 קומות. תמהיל הדירות כולל דירות 4 -5 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים. כך למשל, החברות מציעות למכירה דירת 4 חדרים בשטח של  108 מ"ר ומרפסת של 14 מ"ר במחיר של החל מ-1.490 מיליון שקל.

הדמיית השכונה ( 3dvision) 

פרויקט "אכזיב" נבנה כשכונה חדשה בגליל המערבי בצמוד לחוף הים ושמורת הטבע אכזיב. השכונה משתרעת על פני 300 דונם ותכלול כ- 30 בניינים בני 6-9 קומות. 16 הבניינים הראשונים שנבנו בשכונה - כבר אוכלסו ע"י יותר מ-400 משפחות הנהנות מחיי קהילה של טבע וים. השכונה כוללת  מדשאות רחבות ידיים, שבילי הליכה, מתקני כושר, גני שעשועים וגני ילדים ובית כנסת. בקרוב יוקם מרכז מסחרי חדש. כמו כן צומת הכניסה והיציאה מן השכונה הוסדרה לאחרונה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חי גאליסחדשות הנדל"ןיאיר אבידןאמיר יניבאלי אגםיקי אמסלםאביעד פרידמן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...