תוכנית מתחם לב אשדוד אושרה: במקום הקניון הקיים, ייבנו 622 יח"ד בארבעה מגדלים

הוועדה המחוזית דרום אישרה את תוכנית ההתחדשות העירונית ברובע ה' באשדוד. על שטח של כ-25 דונם, יקומו 622 יח"ד, 388 יח"ד מיוחד ומתחם למסחר ומבני ציבור

שיתוף הכתבה
תכנית מתחם לב אשדוד, הדמיה: משרד חיים ורדה אדריכליםתכנית מתחם לב אשדוד, הדמיה: משרד חיים ורדה אדריכלים

כשלוש שנים לאחר שהופקדה, הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום שבמנהל התכנון אישרה את תוכנית מתחם לב אשדוד, בלבו של רובע ה' שבמרכז העיר. התוכנית כוללת הקמת מתחם חדש המשלב מגורים, מסחר, תעסוקה, שטחי ציבור ושטחים פתוחים. התוכנית החדשה תחליף את מבנה קניון "לב אשדוד" המצוי כיום במתחם.

עיקרי הוראות התוכנית: "שינוי ייעוד משצ"פ למגורים מסחר ומבנים ומוסדות ציבור; שינוי ייעוד מ"מגורים, מסחר, מבנים ומוסדות צבור" לשצ"פ, מגורים ד' ומבנים ומוסדות ציבור; קביעת שימושים ותכליות; קביעת הוראות לגבי איחוד וחלוקה ללא הסכמת בעלים; קביעת זכויות והוראות בנייה עבור גובה ומספר קומות מירביים, מספר יח"ד מירבי, קווי בניין, זיקות הנאה להולכי רגל , חניות וכדו';  קביעת תנאים להכנת תכנית בינוי; קביעת הוראות לשלביות ביצוע"

מדובר בתוכנית המשתרעת על פני בשטח כולל של כ-25 דונם, הממוקמת במפגש הרחובות אבן עזרא, החוצה את הרובע מצפון לדרום, ורחוב יהודה הלוי החוצה את הרובע ממזרח למערב. התוכניות כוללות הקמת מבנה מעורב שימושים שבו יוקצה שטח למתנ"ס, לגני ילדים, למגורים, למסחר ותעסוקה.

מבנה זה יהיה בן 6 קומות, ומעליו ייבנו ארבעה מגדלי מגורים בגובה כולל של 26 קומות. סך תוספת יחידות הדיור בפרויקט הינו 532 יחידות דיור, ו-82 מתוכן יהיו דירות קטנות, בשטח של עד 50 מ"ר. במרכז המתחם מתוכנן שטח ציבורי פתוח של כ-5.5 דונם. התוכנית הוגשה על ידי חברת מרכזי מסחר אזו-ריט ונערכה על ידי משרד חיים ורדה אדריכלים. מימוש משוער לתחילת ביצוע התוכנית הינו שבע שנים מיום אישורה.

לצפייה בהוראות התוכנית המלאות: לחצו כאן

               


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירונית"אחד על אחד" עם אדריכלי העריםאשדודמתחם לב אשדודהמועצה האזורית דרום
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...