חברת האלונים ירושלים: צו זמני לעיכוב הליכים - חוב בהיקף של 110 מיליון שקלים

שמואל לוי מנכ"ל החברה היה בעברו יו"ר ארגון קבלני הבניין והתשתיות בירושלים וסגן הנשיא של התאחדות הקבלנים הארצית. החברה פועלת בתחום ההתחדשות העירונית בירושלים

שיתוף הכתבה
בית משפט המחוזי בירושלים "צו זמני לעיכוב הליכים" (אתר הממשלה)בית משפט המחוזי בירושלים "צו זמני לעיכוב הליכים" (אתר הממשלה)

בית המשפט המחוזי בירושלים ידון היום בבקשה לקבלת צו עיכוב הליכים של חברת הנדל"ן האלונים ירושלים בשל חובות שהצטברו על סך 110 מיליון שקל, כך עולה מדיווח שפורסם הבוקר בכלכליסט. חברת האלונים ירושלים עוסקת בהתחדשות עירונית בירושלים – פינוי בינוי ותמ"א 38, לחברה יש מספר פרויקטים בהליכי ביצוע ומספר פרויקטים נוספים בהליכי תכנון שונים. החברה המתנהלת כחברה פרטית, עומדת בראשותו של שמואל לוי מי שהיה בעבר יו"ר ארגון קבלני הבניין והתשתיות בירושלים וסגן הנשיא של התאחדות הקבלנית הארצית. 

החוב לנושים המובטחים עומד על 78.8 מיליון שקלים. הנושים המובטחים הם בנק הפועלים, קרן בונוס וחברת קרתא. גובה החוב לנושים הלא מובטחים עומד על 32 מיליון שקלים. בית המשפט המחוזי בירושלים באמצעות השופט אביגדור דורות הוציא צו ארעי שמטרתו למנוע הליכי גבייה מצד הנושים כנגד החברה. כמו כן, השופט התיר לפרסם את התיק וקבע דיון נוסף להיום.

החברה טענה כי החוב שהצטבר נגרם בשל מגפת הקורונה, שהכניסה את החברה למשבר תזרימי זמני, שייאלץ אותה להתארגן מחדש על תקציב החברה. החברה ציינה כי היא אינה חייבת כספים לספקים, לעובדים, או לרשויות המס. עוד הם טענו כי מנכ"ל החברה שמואל לוי הזרים במהלך השנים משאבים כספיים רבים לטובת החברה מכספו הפרטי, עובדה המעידה על האחריות שיש למנהלי החברה על יציבותה של החברה.   

החברה המיוצגת באמצעות עו"ד יוסף בן דוד ועו"ד חיים  כהן, מבקשת למנות את עו"ד יעקב אמסטר למנהל ההסדר מול הנושים. החברה הגישה הבהרה לבית המשפט לפיה 14 מתוך 19 מהנושים נתנו את הסכמתם למינוי עו"ד אמסטר למנהל התהליך. מנגד, בנק הפועלים שהוא כאמור אחד מנושי החברה הביע התנגדות לצו הקפאת תהליכים. עו"ד אמיר פלמר המייצג את הבנק מסר לבית המשפט כי בשל העבודה שלבנק אין אימון במנהל החברה, הבנק מתנגד לכך שימונה מנהל מטעם החברה לניהול ההליך, במקביל, הם דחו את טענת החברה על קשר בין מגפת הקורונה לבין החובות שהצטברו. בשל כך, הבנק ביקש למנות כונס מטעמו ולפעול למימוש זכויותיו בפרויקט המשועבד לטובתו. כאמור, בית המשפט המחוזי בירושלים יקיים היום דיון נוסף בנושא.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתבנק הפועליםקרן בונוסהאלונים ירושליםכלכליסטעו"ד יוסף בן דודעו"ד חיים כהןעו"ד אמיר פלמורחברת קרתאשמואל לוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...