תקן חניה חדש לרמלה? ללא חניות למגורים בעיר העתיקה; תקן של 1-0.5 בלבד באזור "הטבעת הפנימית"

התוכנית מחלקת את העיר לשישה אזורי חניה – בשניים מהם יושפע תקן החניה מיישום תוכניות הרק"ל והמטרו המתוכננות לעבור ברמלה • "מסדירה את תקן החניה ברמלה תוך התאמת התקנות לאופי העיר ולצרכיה"

שיתוף הכתבה

האם תקן החניה ברמלה יעודכן – וישאיר מעט מאוד מקומות חניה למגורים בליבה של העיר? הבוקר (ב') תיערך ישיבה מספר 2021034 של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז המרכז. בשעה 10:35 תדון הוועדה בהפקדת תוכנית 415-0912444 - "תקן חניה לעיר רמלה", ובה כמה שינויים שבוודאי יעניינו את תושבי העיר.

כך, בכל מתחמי המגורים שבעיר העתיקה – מה שמוגדר כמתחם 4 – תקן החניה יעמוד על אפס; במרכז העיר, או מתחם 1 – "טבעת פנימית, מרכז העיר והמתחם הקרוב לרכבת ישראל" תקן החניה יעמוד על 0.5 עד 1; במתחם 3 – "טבעת חיצונית, שכונות הפרברים", תקן החניה יהיה 2 עבור צמודי קרקע, ו-1.5 עבור בניינים.

התכנית מגדירה שישה מתחמים בנוגע לתקן החניה: מתחם 1 - הטבעת הפנימית; מתחם 2 - טבעת מרכזית, רוב העיר; מתחם 3 - הטבעת החיצונית; מתחם 4 - העיר העתיקה; מתחם 5 – קרבה של כ-150 מטר לקו החום של הרכבת הקלה. תקן החניה של מתחם זה ישתנה אם תוכנית הקו החום תצא לביצוע; מתחם 6 - קרבה גבוהה למטרו, ברדיוס של עד 300 מטר. תקן החניה של מתחם זה ישתנה אם תוכנית המטרו תצא לביצוע.

זהו פירוט התקן המלא, לכל הייעודים ובכל אזורי העיר:

"מטרת התכנית היא הסדרת תקן החנייה העירוני ברמלה על בסיס תקנות החנייה הארציות משנת 2016", כך נכתב בדברי ההסבר. "התוכנית מעדכנת את הוראות החניה ברמלה בעקבות פרסום תקנות החניה הארציות ומתוך לימוד עתיד התחבורה הציבורית והפרטית בישראל. 

התוכנית משנה את תוכנית המתאר לה/1000 ואת כל עדכוניה, ומסדירה את תקן החניה ברמלה תוך התאמת התקנות לאופי העיר ולצרכיה, במטרה לעודד פיתוח עירוני בר-קיימא באמצעות השימוש במערכת הסעת המונים. התכנית מגדירה את החניות הדרושות על פי מרחק ממערכות הסעת המונים ועל פי ייעודי קרקע, מספר החניות, רמת השירות ואופיין".

ברמלה קיימת תחנה של רכבת ישראל ומתוכננת תחנה נוספת; נוסף על כך מתוכננת לעבור רכבת קלה על-קרקעית, וקו של מטרו תת-קרקעי. תכנית זו מתייחסת למערכות הסעת המונים אלו, הקיימות והמתוכננות, ומבססת עליהן את צמצום תקן החניה כך שהעיר תוכל להמשיך לשגשג במקביל לגידול הצפוי באוכלוסייה"

התוכנית מתבססת, באופן טבעי, על אמצעי התחבורה הציבורית הקיימים והמתוכננים בעיר. וכך נכתב ביחס לעניין זה: "ברמלה קיימת תחנה של רכבת ישראל ומתוכננת תחנה נוספת; נוסף על כך מתוכננת לעבור רכבת קלה על-קרקעית, וקו של מטרו תת-קרקעי. תכנית זו מתייחסת למערכות הסעת המונים אלו, הקיימות והמתוכננות, ומבססת עליהן את צמצום תקן החניה כך שהעיר תוכל להמשיך לשגשג במקביל לגידול הצפוי באוכלוסייה".

לצד ההוראות שציינו כאן, התכונית מגדירה גם את גבולות אזורי תקן חניה; ואת הוראות מימוש התוכנית, בהתאם לשלבים של התפתחות מערכת הסעת המונים בפועל. המגישה של התוכנית היא עיריית רמלה. העורכת הראשית היא אדריכלית תמי אולך לרר ומהנדס התוכנית הוא מהנדס כבישים ותנועה אייל רבינוביץ'.

לעיון בהוראות התוכנית המלאות לחצו כאן

אפשר לומר, מבחינות רבות, כי התוכנית הזו משמשת כמעין אינדיקציה או מסמך תומך נוסף בשינוי שיתחולל בעתיד הנראה לעין בערים שבהן יעברו מערכות לתחבורה עתירת נוסעים (מתע"ן) – שינוי שמתבטא בין היתר בתקני החניה, שכן על פי התפיסה השלטת כיום במוסדות התכנון, ניתן להפחית משמעותית את מקומות החניה בערים, מרגע שהתושבים יוכלו ליהנות מהרכבת הקלה ומהמטרו באופן קבוע.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מטרורכבת ישראלהרכבת הקלהמיכאל וידלעיריית רמלההוועדה המחוזית לתכנון ובנייהתקן חניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...