אושרה תוכנית גב-ים להרחבת מתחם "אפל" בהרצליה: מגדל בן 30 קומות עם תוספת של 43,000 מ"ר

המגדל החדש יוקם על קרקע בשטח 7.3 דונמים בסמוך למתחם אפל הקיים היום באזור התעשייה הרצליה פיתוח • "התוכנית נותנת מענה לצורכי הפיתוח המידיים והעתידיים של חברת אפל"

שיתוף הכתבה
הדמיית בניין אפל החדש בהרצליה פיתוח (אבנר ישר אדריכלים)הדמיית בניין אפל החדש בהרצליה פיתוח (אבנר ישר אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב אישרה את התוכנית להקמת מגדל בן 30 קומות במתחם "אפל" באזור התעסוקה הרצליה פיתוח: התוכנית מתפרסת על שטח כולל של 7.3 דונמים, וממוקמת ברחוב מדינת היהודים. התוכנית, בבעלות חברת גב-ים , כוללת בניית מגדל בן 30 קומות שישלב תעסוקה, מבני ציבור ומסחר. מדובר בתוספת של 43,000 מ"ר שטחי תעסוקה למתחם. 

התוכנית נמצאת מעט דרומית למחלף הסירה, ברחוב משכית 12 באזור התעסוקה. בסוף 2019 המליצה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליה על אישור התוכנית, וכעת היא אכן אושרה - "בפרקי זמן קצרים", כך לדברי אנשי מנהל התכנון , זאת לאחר שהופקדה רשמית ביולי. "התוכנית תואמת את תוכנית המתאר לאזור התעסוקה המקודמת בימים אלו", נכתב בהודעה שפורסמה היום (א'). התוכנית נערכה על ידי משרד ישר אדריכלים .

הדמיית בניין אפל החדש בהרצליה פיתוחהדמיית בניין אפל החדש בהרצליה פיתוח

במסגרת התוכנית לא יתווספו חניות על המצב הקיים: "התוכנית נסמכת על מערך תחבורה ציבורית, הולכי רגל, אופניים וכלים קלים אחרים, בהתאם למדיניות הוועדה המחוזית להעדפת השימוש בתחבורה ציבורית על פני השימוש ברכב הפרטי", נכתב בהודעת מנהל התכנון על אישור התוכנית. "כמו כן, התוכנית קובעת שימור המעברים בתחומה למעבר הציבור, וכן שימוש בשטחי גגות המבנים, הן לצורכי פיתוח למשתמשי הבניין והן כחלק ממאמץ אגירת מי גשמים".

בניין המשרדים הקיים "בית אפל", או בשמו השני – מתחם O2, גם הוא של גב-ים , משתרע על שטח של 60,000 מ"ר, וגם אותו תכנן משרד אבנר ישר אדריכלים . נזכיר כי בתחילת חודש ספטמבר האחרון רכשה החברה נכס בשטח של 3,600 מ"ר מעט צפונית משם, בהרצליה פיתוח, מאיש העסקים מורי ארקין, תמורת סכום של 60.5 מיליון שקל.

יו"ר הוועדה המחוזית, אדריכלית דניאלה פוסק, ציינה כי "התוכנית נותנת מענה לצורכי הפיתוח המידיים והעתידיים של חברת אפל, ובהתאמה לתוכנית המתאר של אזור התעסוקה של הרצליה, אשר מבטיחה את התפתחות האזור כולו כמרכז עירוני מעורב שימושים, אשר ייהנה מנגישות תחבורתית מיטבית עם הקמת הרכבת הקלה והמטרו". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרצליה פיתוחדניאלה פוסקמטרואפלהרכבת הקלהאבנר ישר אדריכליםהוועדה המחוזית לתכנון ובנייהגב-ים קרקעות בע"מ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...