מנכ"ל רשות המיסים ערן יעקב: "חלק גדול ממה שקורה בהתחדשות עירונית מתאפשר בזכות הטבות מס גדולות; מיסים מכווינים מדיניות"

מנכ"ל רשות המיסים, ערן יעקב, דיבר בכנס הנדל"ן השנתי של ארגון הקבלנים והבונים באילת, ואמר עוד: "מחירי הקרקעות בגוש הגדול בתל אביב מקורם בתהליכים מתארכים שנמשכו שנים"

שיתוף הכתבה
מנכ"ל רשות המיסים, ערן יעקב, בכנס ארגון הקבלנים והבונים (פוטו מרסלו)מנכ"ל רשות המיסים, ערן יעקב, בכנס ארגון הקבלנים והבונים (פוטו מרסלו)

"חלק גדול ממה שקורה בהתחדשות העירונית היום מקורו בהטבות מס גדולות. מיסים מכווינים מדיניות, וההתחדשות העירונית היא דוגמה טובה לכך. בעניין הזה אני חושב שמדינת ישראל עשתה הרבה. המחירים בגוש הגדול בתל אביב הם לא תוצאה רק של מיסים: אלו קרקעות שעברו תהליכים ארוכים, במשך שנים. הרבה מאוד מהלכים השפיעו על התהליך הזה".

כך אמר מנכ"ל רשות המיסים בישראל, ערן יעקב בריאיון "אחד על אחד" עם עופר פטרסבורג, עורך ופרשן נדל"ן בישראל היום, במסגרת כנס הנדל"ן השנתי ה-23 של ארגון הקבלנים והבונים במחוז תל אביב והמרכז, שנערך באילת בסוף השבוע הנוכחי.

צריך לעודד יותר דירות לשכירות, להגביר ולייצר אינסנטיב מאוד גדול לעניין, ולאפשר יותר דירות לקבלנים במתחמים כדי להמשיך ולעודד את התהליכים המתרחשים. חשוב לזכור שחלק מעליית המחירים היא פשוט ביקוש והיצע"

"צריך לעודד יותר דירות לשכירות, להגביר ולייצר אינסנטיב מאוד גדול לעניין", המשיך ואמר, "ולאפשר יותר דירות לקבלנים במתחמים כדי להמשיך ולעודד את התהליכים המתרחשים. חשוב לזכור שחלק מעליית המחירים היא פשוט ביקוש והיצע.

כאזרח במדינה גם אני רואה את המשמעות של הקושי שאיתו מתמודדים אנשים שמצמיחים חלק מהכלכלה וההשקעה של המדינה, ונתקעים מול קושי בירוקרטי של הרבה שנים. זה משהו שנמצא לפתחו של משרד האוצר היום, נושא הרישוי העצמי וכדומה. יש בתפיסה הזאת יש המון היגיון, וצריך לקדם את זה. משרד האוצר עושה את זה ורואים תהליך שקורה, וצפוי להבשיל בסופו של דבר.

בחוק ההסדרים האוצר אומר שצריך לעשות שינוי, כדי שיהיו יותר דירות להשכרה, להגדיל את היצע הדירות לשכירות בדומה למה שקיים בעולם. בעולם בדרך כלל שכירויות הן להרבה שנים – על ידי מוסדיים, קבלנים ועוד. כאן בארץ זה קצת שונה. יש מקום לייצר דירות להשכרה, לדעתי משרד האוצר גם מסכים לדבר הזה, ולראיה באו עם אג'נדה מאוד ברורה כדי לתת תמריצים לטובת שכירות לטווח ארוך".

מדינת ישראל מתמודדת עם מאבק בהון שחור, מאבק שהוא לא פשוט, חוצה אוכלוסיות. עשינו, ואנחנו עושים, לא מעט, מי שחש ודאי יודע שאנחנו יודעים לנטר את מי שמוציא חשבוניות פיקטיביות, אפילו מודעים למי שהוציאו בשמו חשבוניות פיקטיביות, לצערי זה קורה גם בעולם הקבלנות"

יעקב דיבר גם על נושאים כלליים יותר, ואמר כי "מדינת ישראל מתמודדת עם מאבק בהון שחור, מאבק שהוא לא פשוט, חוצה אוכלוסיות. עשינו, ואנחנו עושים, לא מעט, מי שחש ודאי יודע שאנחנו יודעים לנטר את מי שמוציא חשבוניות פיקטיביות, אפילו מודעים למי שהוציאו בשמו חשבוניות פיקטיביות, לצערי זה קורה גם בעולם הקבלנות. 

אנחנו לא נשקוט עד שלא נטפל בתופעה הזאת, שימו לב לכך גם אתם, היזמים שכאן. חשבוניות פיקטיביות זה פלילי. הטמענו בישראל מודל של דיווח חשבוניות שהוא אחד המתקדמים בעולם, ולצד זה נציע תקנות שיאפשרו בדרך זו או אחרת להתמודד טוב יותר. זו בעיה של כל המשק הישראלי, ולא רק של רשות המיסים.

ההכנסות הגבוהות שהמדינה נהנית מהן היום בשל המיסים הן לא דבר מובן מאליו. מדינת ישראל מצליחה לשמור על הייחודיות שלה, מצליחה להתמודד עם ברבור שחור מאוד משמעותי, עם הקורונה, וזה בעיקר בזכות האנשים שמרכיבים את המשק הישראלי".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתרשות המיסיםארגון הקבלנים והבונים במחוז תל אביב והמרכזערן יעקבעופר פטרסבורג
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...