ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת אישרה את התוכנית להסבת שטחי תעסוקה למגורים

על פי התוכנית ניתן יהיה להסב שטח תעסוקה למגורים בבניינים שטרם נבנו, בשיעור של עד 30% מהשטח הכולל של זכויות הבנייה שאושרו במגרש • השרה איילת שקד: "אנחנו במרוץ להלביש את המדינה בשמלת בטון ומלט"

שיתוף הכתבה
שרת הפנים איילת שקד (יוני קלברמן)שרת הפנים איילת שקד (יוני קלברמן)

בדרך לעוד אלפי יחידות דיור באיזורי הביקוש? לאחר התנגדויות רבות שנאמרו בכלי התקשורת ובכנסת עצמה, וככל הנראה לאחר סיומו של המאבק בנושא – אושרה היום (ג') בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת הצעת החוק להסבת שטחי תעסוקה למגורים.

"מדובר בהצעה שהוסכמה גם על דעת השלטון המקומי", נכתב בהודעת שרת הפנים, איילת שקד, "ובמסגרתה אושר כי ניתן יהיה להסב שטח תעסוקה למגורים בבניינים שטרם נבנו, בשיעור של עד 30% מהשטח הכולל של זכויות הבנייה שאושרו במגרש, וזאת בהליך של היתר ללא צורך בתוכנית, ועד 10% שישמשו לשטחי ציבור. 

תוקם ועדה ארצית מיוחדת, שבה יהיו חברים גם נציגי השלטון המקומי, שתוסמך לאשר תוכנית לשינוי ייעוד מתעסוקה למגורים ללא כל הגבלה בשטח או בהיקף של האזור המיועד לעבור את שינוי הייעוד"

נוסף על כך אושר במסגרת ההחלטה כי תוקם ועדה ארצית מיוחדת, שבה יהיו חברים גם נציגי השלטון המקומי, שתוסמך לאשר תוכנית לשינוי ייעוד מתעסוקה למגורים ללא כל הגבלה בשטח או בהיקף של האזור המיועד לעבור את שינוי הייעוד".

שרת הפנים, איילת שקד: "אנחנו נמצאים בעיצומו של משבר הדיור מהחריפים שידעה מדינת ישראל. בעקבות תקציב מדינה שלא עבר במשך שנתיים לא שווקו יחידות דיור, וכעת אנחנו במרוץ להלביש את המדינה בשמלת בטון ומלט. החוק שהועבר היום בוועדת הפנים הוא בשורה אדירה, שתספק בטווח זמן הנראה לעין אלפי יחידות דיור באיזורי ביקוש".

אנחנו נמצאים בעיצומו של משבר הדיור מהחריפים שידעה מדינת ישראל. החוק שהועבר היום בוועדת הפנים הוא בשורה אדירה, שתספק בטווח זמן הנראה לעין אלפי יחידות דיור באיזורי ביקוש"

בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ אמרו בתגובה כי מנהל התכנון , משרד האוצר וחברי הכנסת קיבלו את ההחלטה על בסיס נתונים שלפיהם יש כיום תוכניות בכלל המדינה למיליוני מ"ר של משרדים, "וברור שחלק ניכר מהן לא יצאו לפועל בשל חוסר כדאיות. מדובר בתוכניות שחלק גדול מהן היו נשארות על הנייר ללא החלטה לשלב בהן דירות".

נשיא ההתאחדות, ראול סרוגו, הוסיף ואמר: "מדובר בצעד חשוב מאוד להגדלת היצע הדירות. אנחנו מברכים על ההחלטה של השרים ושל חברי הכנסת לקבל את הצעת ההתאחדות, שהוצגה לממשלה כבר לפני כמה שנים. זהו צעד שיגדיל את היצע הדירות באזורים שבהם התוכניות לשטחי משרדים לא יצאו לפועל, וזהו נדבך נוסף בבלימת עליית מחירי הדירות בישראל".

מדובר בצעד חשוב מאוד להגדלת היצע הדירות. זהו צעד שיגדיל את היצע הדירות באזורים שבהם התוכניות לשטחי משרדים לא יצאו לפועל, וזהו נדבך נוסף בבלימת עליית מחירי הדירות בישראל"

נזכיר כי בפורום 15 הערים ובמרכז השלטון המקומי התנגדו באופן חריף ליוזמת ההסבה של שטחי משרדים למגורים, ובסביבות ראש השנה האחרון אף פרסמו "ברכה" לשנה החדשה, אשר כללה עקיצה מפורשת כלפי הממשלה וכלפי כוונתה זו.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איילת שקדועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסתהסבת משרדים לדירות מגוריםהתאחדות בוני הארץראול סרוגופורום ה-15מרכז השלטון המקומי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...