התוכנית למגרש אמד בבת ים תשונה: ללא דיור מיוחד, עם 344 יח"ד למגורים – ועם 40 קומות

מדובר בתוכנית שאושרה כבר ב-2013, אך כעת עוברת שינוי שידרוש אישור מחדש • היא תכלול 31,410 מ"ר למגורים, 31,210 מ"ר תעסוקה, 13,000 מ"ר מסחר ו-2,830 מ"ר מבני ציבור

שיתוף הכתבה
בת ים (שאטרסטוק)בת ים (שאטרסטוק)

ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בת ים הודיעה לאחרונה על הפקדת תוכנית מפורטת 502-0656736, היא תוכנית בי/מק/1/434 - מגרש אמד, שמטרתה שינוי תמהיל שימושים ועדכון בינוי. התוכנית משנה משמעותית את התוכנית המקורית, המשתרעת על פני כ-19 דונם ברובע העסקים של העיר, גורעת ממנה את שטחי הדיור המיוחד, מוסיפה יחידות דיור למגורים "רגילים" ואף מגדילה את מספר יחידות הדיור בפרויקט.

"תוכנית זו מבטלת את סעיף הדיור המיוחד, וממירה מחצית משטחו לתעסוקה ומחצית למגורים, כך שיותרו 344 יח"ד במסגרת 31,410 מ"ר למגורים, 31,210 מ"ר שטחי תעסוקה, 13,000 מ"ר שטחי מסחר ו-2,830 מ"ר שטחים עבור מבני ציבור, וזאת ללא אפשרות המרה מתעסוקה לדיור מיוחד", כך בדברי ההסבר. נציין כי בסך הכול מתווספים לתוכנית 9,350 מ"ר של שטחי תעסוקה, יחסית לתוכנית המקורית. "התוכנית כוללת הוראות לשיפור הבינוי תוך יצירת המבנה הציבורי כיחידה עצמאית.

הוראות התוכנית כוללות שינוי חלוקת שטחי הבנייה, ובתנאי שהשטח הכולל המותר לבנייה בשימוש מגורים לא יגדל ביותר מ-50%; איחוד חלקות בהסכמת בעלים; שינוי וקביעת הנחיות בדבר בינוי ועיצוב אדריכלי לפי; תוספת שטחים בהיקף של 500 מ"ר לשטחים לטובת הציבור; שינוי גובה הבנייה ומספר הקומות; קביעת גובה מבנים מ-39 ל-40 קומות

הוראות התוכנית כוללות שינוי חלוקת שטחי הבנייה, ובתנאי שהשטח הכולל המותר לבנייה בשימוש מגורים לא יגדל ביותר מ-50%; איחוד חלקות בהסכמת בעלים; שינוי וקביעת הנחיות בדבר בינוי ועיצוב אדריכלי לפי; תוספת שטחים בהיקף של 500 מ"ר לשטחים לטובת הציבור; שינוי גובה הבנייה ומספר הקומות; קביעת גובה מבנים מ-39 ל-40 קומות; קביעת תנאים למתן היתר בנייה; קביעת תנאים לפקיעת התוכנית.

התוכנית מציעה גם 293 חדרי מלון. היא אושרה כבר בשנת 2013, אך כעת תעבור הליך אישור מחדש, לאחר השינויים המוצעים בה. המגישות והיזמיות של התוכנית הן אשטרום נכסים ואמד פיתוח נדל"ן והשקעות – חברה בבעלות חברת דן, שעל שמה נקרא המגרש.

העורך הראשי של התוכנית הוא אדריכל משה צור ממשרד משה צור אדריכלים ובוני ערים; המודד הוא דן שלסינגר ממשרד שלסינגר מדידות ומערכות מידע; שמאי המקרקעין הוא גיל בר-לב ממשרד בר-לב תורקשיר רובינזון כלכלה שמאות ומקרקעין.

לעיון בהוראות התוכנית לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אדריכל משה צוראשטרוםעיריית בת יםדן נדל"ןמשה צור אדריכליםאמד פיתוח נדל"ןדן שלסינגרמשרד בר-לב תורקשיר רובינזון כלכלה שמאות ומקרקעיןגיל בר-לב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...