צפו: קבלן בניין מסלק באלימות מפקחי בנייה של משרד העבודה מהאתר שלו

קבלן מהכפר הערבי בענה בצפון תועד כשהוא תוקף את המפקחים שהוציאו לו צו סגירה לאתר הבנייה בעכו עקב הפרות בטיחות • הוגשה תלונה במשטרה על תקיפה

שיתוף הכתבה

קבלן בניין בשם "ילוסטון בע"מ" מהכפר הערבי בענה שבמחוז צפון תועד מגרש באלימות מפקחי בנייה של משרד העבודה והרווחה שבאו היום (ד') לביקור פיקוח שגרתי באתר בנייה באזור תעשייה עכו דרום שבו הוא עבד. בעל החברה, בדראן הלל, שהציג את עצמו בפני המפקחים כקבלן המבצע, צולם דוחף את המפקחים אל מחוץ לאתר, וסוגר עליהם את השערים בזמן שרכבם נותר בתוך האתר. המפקחים הוציאו צו בטיחות לאתר, לאחר שגילו בביקור הפרות הוראות בטיחות וליקויי בטיחות בניגוד לחוק. בנוסף הם הגישו נגד הקבלן תלונה במשטרה על תקיפה ושימוש בכוח נגד עובדי ציבור.

בין עבירות הבטיחות שנמצאו באתר הבנייה בעכו שבו נבנים מבנים המיועדים לתעשייה: הפועלים עובדים בגובה על פיגומים מאולתרים, ללא גידורים, העובדים עבדו ללא ציוד מגן אישי, לא היה מנהל עבודה באתר כנדרש בחוק, ולא היה שלט עם פרטי החברה היזמית והמבצעת ופרטי הקבלן כפי שצריך להיות בכל אתר בנייה. לאור הממצאים בשטח המפקחים החלו בהליך הוצאת צו בטיחות כולל לאתר ולסגירתו עד לתיקון כל הליקויים.

בתגובה הקבלן ניסה להוציא את המפקחים בכוח מהאתר, בטענה שהם מסיגי גבול. מפקחי הבטיחות הסבירו לקבלן כי הם נמצאים בשטח מתוקף תפקידם, ומפאת סכנת חיים לעובדים עליהם להפסיק את העבודה באתר לאלתר. מפקחי הבטיחות התקשרו למשטרה ודרשו להמתין בשטח עד לבוא השוטרים, אך הקבלן לא איפשר להם לחכות וגירש אותם מהאתר. כשהמשטרה הגיעה למקום, מפקחי הבטיחות וידאו שכל העובדים עוזבים את אתר הבנייה ומפסיקים את הפעילות במקום.

לדברי משרד העבודה והרווחה, "מבדיקה שעשינו עולה כי לבעל חברת יוסטון בע"מ אין כל תעודת קבלן ואין לו הסמכה לעסוק בעבודת בנייה. הנושא הועבר במקביל גם לטיפולו המיידי של רשם הקבלנים והרשות המקומית. שר העבודה והרווחה חיים כץ מסר: "מדובר בחציית קו אדום. לא נסבול התנהגות אלימה כלפי מפקחים, שמשימתם לשמור על בטיחות העובדים, וננקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי שהמקרה יטופל בחומרה".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן

אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד העבודה והרווחהעבירות בטיחותמפקח בטיחותיולסטון בע"מבדראן הלל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...