ב-505 מיליון שקל: תדהר והראל רוכשות קרקע בשכונת נחלת יצחק, בשטח "המע"ר של תל אביב"

מדובר בקרקע בשטח כ-6.5 דונם, שעליה חלה תוכנית "עמק ברכה צפון" לפינוי-בינוי, שתאפשר הקמת פרויקט עירוב שימושים של מגורים, מלונאות, תעסוקה ועוד • בין מוכרי הזכויות בקרקע: חברת ווי-בוקס

שיתוף הכתבה
אודי שרביט, מנכ"ל קבוצת תדהר (רונן אקרמן)אודי שרביט, מנכ"ל קבוצת תדהר (רונן אקרמן)

הושלמה זכייתה של קבוצת תדהר -הראל מניבים בקרקע ב"מע"ר תל אביב" שבשכונת נחלת יצחק במזרח העיר, תמורת 505 מיליון שקל. החברה מסרה היום (ה') כי זכתה בקרקע במסגרת הליך שבוצע על ידי בא כוח בעלי הקרקע, לרכישת הקרקע הפרטית ברחוב עמק ברכה בשכונה – לקראת הקמת פרויקט בשטח בנוי של 60,000 מ"ר, שיכלול בין היתר מגדל בן כ-48 קומות, כ-40,000 מ"ר תעסוקה ו-112 יחידות דיור.

החברה המשותפת לקבוצת תדהר ולקבוצת הראל ביטוח ופיננסים מעריכה כי עלות הקמת הפרויקט היא יותר ממיליארד שקל. הליך המכירה בוצע באמצעות משרד עורכי הדין דיוויד אמיד. מהחברה הזוכה נמסר כי בהליך התמודדו שמונה קבוצות, ביניהן חברת ישראל-קנדה וחברת הביטוח מגדל

החברה המשותפת לקבוצת תדהר ולקבוצת הראל ביטוח ופיננסים מעריכה כי עלות הקמת הפרויקט היא יותר ממיליארד שקל. הליך המכירה בוצע באמצעות משרד עורכי הדין דיוויד אמיד. מהחברה הזוכה נמסר כי בהליך התמודדו שמונה קבוצות, ביניהן חברת ישראל-קנדה וחברת הביטוח מגדל.

נציין כי חברת ווי בוקס (YBOX), כפי שהודיעה היום לרשות לניירות ערך, היא אחת המוכרות של הזכויות בקרקע, זאת תמורת סכום של כ-20.4 מיליון שקל. הרווח הצפוי לחברה הוא כ-14 מיליון שקל, להערכתה. ווי בוקס מציינת בהודעתה כי בבעלותה ובבעלות שותף שלה מחצית בלתי מסוימת מהזכויות בחלקה זו, אשר שטחה הינו 444 מ"ר, ושעל גביה בנוי מבנה בשטח של 222 מ"ר.

עסקה זו מממשת את האסטרטגיה שקבענו לעצמנו עם הקמת המיזם המשותף של קבוצת תדהר , קבוצת נובארד וקבוצת הראל ביטוח ופיננסים. אנו רואים כי תחומי ההייטק והטכנולוגיה המשיכו לצמוח בשנה האחרונה, והביקוש למשרדים בתל אביב גובר"

אודי שרביט, מנכ"ל קבוצת תדהר : "עסקה זו מממשת את האסטרטגיה שקבענו לעצמנו עם הקמת המיזם המשותף של קבוצת תדהר, קבוצת נובארד וקבוצת הראל ביטוח ופיננסים. אנו רואים כי תחומי ההייטק והטכנולוגיה המשיכו לצמוח בשנה האחרונה, והביקוש למשרדים בתל אביב גובר. 

לאור זאת, אנו צופים המשך צמיחה בתחום המשרדים, גם בשנים הקרובות. בזכות שיתוף הפעולה החזק של הראל ביטוח ופיננסים עם קבוצת תדהר ונובארד, מצליח המיזם המשותף להגיע שוב ושוב להישגים משמעותיים ולקדם פרויקטים יוצאי דופן".

סמי בבקוב, מנהל חטיבת ההשקעות של קבוצת הראל ביטוח ופיננסים: "השותפות עם תדהר מאפשרת לנו לקחת חלק בעסקאות ייזום של נדל"ן מניב, במקומות מעולים ולשימושים נכונים, וזאת כנגזרת מהאסטרטגיה ארוכת הטווח של השותפות. היקף הפרויקט וייעודיו ישרתו נאמנה את צורכי החוסכים שלנו".

סמי בבקוב, מנהל חטיבת ההשקעות של קבוצת הראל ביטוח ופיננסיםסמי בבקוב, מנהל חטיבת ההשקעות של קבוצת הראל ביטוח ופיננסים

תוכנית עמק ברכה צפון היא תוכנית פינוי-בינוי, כאמור, שמטרתה "לאפשר בנייה חדשה בשימוש משרדים, מגורים, מלונאות ומסחר, תוך הגדלת עוצמת הבינוי במקום על ידי תוספת זכויות בנייה ותוספת קומות לבנייה מגדלית גבוהה; והבטחת התנאים הפיזיים וההנדסיים לקרוי האיילון בתחום התוכנית".

התוכנית קובעת כי מגרשי התעשייה הכלולים בה יפונו, יאוחדו ויחולקו מחדש למגרש אחד לשימושים מעורבים, על פי עקרונות תוכנית המתאר. יתרת שטח התוכנית תיועד להרחבת רחוב יגאל אלון ועמק ברכה לרחבות, לכיכרות ולשטחים פתוחים"

מדובר בתוכנית שתוקם על מגרשי תעשייה בנחלת יצחק, ו"מבוססת על מדיניות עיריית תל אביב-יפו הרואה באזור זה עתודה לפיתוח שטחי מע"ר אינטנסיביים", כך בדברי ההסבר. "התוכנית קובעת כי מגרשי התעשייה הכלולים בה יפונו, יאוחדו ויחולקו מחדש למגרש אחד לשימושים מעורבים, על פי עקרונות תוכנית המתאר. יתרת שטח התוכנית תיועד להרחבת רחוב יגאל אלון ועמק ברכה לרחבות, לכיכרות ולשטחים פתוחים.

התוכנית מאפשרת לבנות במגרש מגדל בן 48 קומות שיאכלס שימושי מסחר, תעסוקה, מלונאות ומגורים על פי תמהיל שימושי המע"ר שנקבע בתוכנית המתאר של תל אביב. היקף הבנייה במגרש תואם את הנחיות תוכנית המתאר ל'אזור תעסוקה מטרופוליני סמוך להסעת המונים'".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךסמי בבקובמגדלאודי שרביטהראלקבוצת תדהרווי בוקסמע"ר תל אביבמשרד עורכי הדין דיוויד אמיד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...