חברת בראק אן.וי פועלת לבטל עסקה למכירת נכס בגרמניה – המשקפת לו שווי של 375 מיליון אירו

מדובר בעסקה אשר על פי ההערכות הייתה אמורה להניב לחברה רווח של כ-700 מיליון שקל • עם זאת, החברה טוענת כי למרות הביטול "לא צפויה להיות השפעה מהותית על הדו"חות הכספיים"

שיתוף הכתבה
העיר דיסלדורף, גרמניה (שאטרסטוק; קוטומיטי אוקומה)העיר דיסלדורף, גרמניה (שאטרסטוק; קוטומיטי אוקומה)

חברת בראק אן.וי עומדת לבטל עסקה למכירת נכס בשטח כ-190 דונם באזור העיר דיסלדורף שבגרמניה - עסקה המשקפת לו שווי של 375 מיליון אירו ואשר הייתה אמורה להיות מתורגמת, על פי ההערכות, לרווח של כ-700 מיליון שקל.

החברה דיווחה בספטמבר 2019  כי רוכש התקשר איתה בהסכם למכירת 75% מהחזקותיה בחברת Glasmacherviertel GmH & Co KG, חברה בת בבעלות מלאה של בראק אן.וי, אשר מחזיקה בנכס בשם Gerresheim development project. בתמורה המשקפת שווי נכס של 375 מיליון אירו

החברה דיווחה בספטמבר 2019 לרשות לניירות ערך כי רוכש אשר ידוע כמשקיע במיזמי נדל"ן ומתמקד בנכסים בגרמניה, התקשר איתה בהסכם למכירת 75% מהחזקותיה בחברת Glasmacherviertel GmH & Co KG, חברה בת בבעלות מלאה של בראק אן.וי, אשר מחזיקה בנכס בשם Gerresheim development project. בתמורה המשקפת שווי נכס של 375 מיליון אירו.

הנכס המדובר הוא מתחם המשתקע על פני כ-190 דונם באזור דיסלדורף, שבהם התכוונה החברה להקים 1,300 יחידות דיור, מסחר, משרדים ומוסדות חינוך. העסקה המדוברת הייתה אמורה לשקף לנכס שווי של 375 מיליון אירו, כאמור.

בהודעתה לרשות לניירות ערך מאמש (ש'), ציינה בארק אן.וי: "נודע לדירקטוריון החברה כי חרף ההתקדמות במגעים בין החברה לבין עיריית דיסלדורף, עקב התארכות המשא ומתן בין עיריית דיסלדורף לחברת הרכבות הגרמנית, יחול עיכוב נוסף בקשר עם תוכנית ייעוד הקרקע כאמור.

להערכת דירקטוריון החברה ועל בסיס המידע שנמסר לו מהרשויות המוסמכות בגרמניה, צפוי האישור להתקבל בחציון הראשון לשנת 2022. במטרה למנוע עיכובים נוספים כתוצאה מהקשיים שמערימה חברת הרכבות, החברה מנהלת דיונים עם עיריית דיסלדורף על אפשרות לפיצול התב"ע

להערכת דירקטוריון החברה ועל בסיס המידע שנמסר לו מהרשויות המוסמכות בגרמניה, צפוי האישור להתקבל בחציון הראשון לשנת 2022. במטרה למנוע עיכובים נוספים כתוצאה מהקשיים שמערימה חברת הרכבות, החברה מנהלת דיונים עם עיריית דיסלדורף על אפשרות לפיצול התב"ע.

בהמשך לאמור ביחס לעיכוב בקבלת אישורי התב"ע, ולעיכוב הנגזר מכך בקבלת התשלום השני במסגרת עסקת Gerresheim והמשפיע על כדאיות העסקה מנקודת מבטה של החברה, החליטה החברה כי בכוונתה לפעול לביטול העסקה. החברה מסרה לרוכשת כי היא מבקשת לפעול לביטול העסקה והרוכשת הבהירה כי לאור העיכוב בקבלת אישורי התכנון מצד הרשויות ובפרויקט בכלל, אין בכוונתה להתנגד לביטול העסקה.

הביצוע המשפטי והשלמת ביטול העסקה כפופים בין השאר לקבלת אישורים שונים, וביניהם אישורים רגולטוריים, אישור מצד הגופים המממנים אישור רשויות המס וכו'. לאמור לעיל בדבר בחינת החברה את העסקה לרבות אפשרות ביטול ההסכם, לא צפויה להיות השפעה מהותית על הדו"חות הכספיים"

הביצוע המשפטי והשלמת ביטול העסקה כפופים בין השאר לקבלת אישורים שונים, וביניהם אישורים רגולטוריים, אישור מצד הגופים המממנים אישור רשויות המס וכו'. לאמור לעיל בדבר בחינת החברה את העסקה לרבות אפשרות ביטול ההסכם, לא צפויה להיות השפעה מהותית על הדו"חות הכספיים של החברה, זאת בין השאר כיוון שהחברה טרם הכירה ברווח בגין העסקה בדו"חות אלו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נדל"ן מניבהרשות לניירות ערךנדל"ן בחו"לבראק אן.וי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...