עיריית ירושלים פרסמה מכרזים למכירת שני מגרשים בשכונת קטמון הישנה בעיר – לבניית עד 16 יח"ד

מגרש אחד, ברחוב החי"ש, משתרע על פני 580 מ"ר ומאפשר בנייה של ארבע יח"ד ו-690 מ"ר בסך הכול • מגרש שני, ברחוב ריש לקיש, משתרע על פני 690 מ"ר ומאפשר בנייה של עד 12 יח"ד ו-2,800 מ"ר • פרטי המכרזים - בכתבה

שיתוף הכתבה
ראש העיר ירושלים, משה ליאון (יח"צ)ראש העיר ירושלים, משה ליאון (יח"צ)

עיריית ירושלים, באמצעות אגף הנכסים העירוני וחברת מוריה, פרסמה לאחרונה מכרזים למכירת שני מגרשים בבעלות עירונית בשכונת קטמון הישנה בעיר. על המגרשים, הממוקמים בלב השכונה, קיימות תב"עות למגורים המאפשרות בינוי של 16 יחידות דיור בסך הכול, ולאחד מהמגרשים אף קיים היתר בנייה מאושר.

המגרש הראשון המוצע למכירה הינו מגרש בשטח של 580 מ"ר ברחוב החי"ש בשכונה. על המגרש, קיים כיום מבנה בן קומה אחת לשימור, אשר נבנה בשנות השלושים של המאה ה-20. במטרה להשביח את הנכס פעלה העירייה בשיתוף חברת מוריה לקידום תוכנית במתחם, לרבות קידום הליכי שימור והיתר בתנאים, אשר יאפשרו בינוי של ארבע יח"ד בשטח כולל של 690 מ"ר, בתוספת מתקן חניה לצד הבית בתת הקרקע, ובו שש מקומות חניה. 

לעיון בפרטי המכרז ברחוב החי"ש לחצו כאן

 

המגרש השני ממוקם ברחוב ריש לקיש בקטמון, על פני שטח של כ-690 מ"ר. במסגרת התוכנית אשר קודמה על ידי העירייה ייהרס המבנה הקיים בשטח, ובמקומו יתאפשר בינוי של בניין בן חמש קומות וחניון תת-קרקעי. התוכנית מאפשרת בניית עד 12 יח"ד. שטחי הבניה הכוללים הם 1,200 מ"ר וכן בינוי של 1,600 מ"ר בתת הקרקע, אשר יכלול שטחי אחסנה, חנייה ועוד. המבנה הקיים שימש בעבר כגן ילדים, ולאחר הקמת שלושה גני ילדים חדשים באזור ואכלוסם, התאפשר הליך קידום התוכנית ושיווק הקרקעות.

לעיון בפרטי המכרז בריש לקיש לחצו כאן
 
הליך מכירת המגרשים מוגדר על ידי העירייה כייחודי: "במסגרתו פועלת העירייה על אגפיה השונים, ובשיתוף חברת מוריה, להשביח את ערך הנכסים הקיימים ברשותה, על ידי קידום תב"עות אשר מאפשר מיצוי אפשרויות הבינוי בשטחים שבבעלותה. הליך זה מאפשר את הגדלת היצע יחידות הדיור בעיר וממקסם את התמורה עבור המגרשים העירוניים, תמורה המועברת לטובת כלל תושבי העיר.

 

כחלק מההליך המכרזי, התקיימו לאחרונה סיורי מציעים במגרשים המדוברים, לקראת המועד האחרון להגשת הצעות, בסוף חודש אוגוסט. יצוין כי קידום הליכי התב"ע, קבלת ההיתר ובינוי גני הילדים החלופיים התבצע באמצעות חברת מוריה. תוכניות התכנון האדריכלי והשימור בוצעו על ידי משרד ארד סימון אדריכלים".

שני המכרזים לא קובעים מחיר מינימום לשני המגרשים, אך מחייבים בערבות – מיליון שקל במכרז ברחוב החי"ש ושני מיליון שקל במכרז ברחוב ריש לקיש. בשני המכרזים המועד האחרון להגשת הצעות הוא סוף החודש, קרי 31.8.2021.

ראש העיר, משה ליאון: "המהלך הנוכחי הינו חלק ממדיניות העירייה למתן פתרונות יצירתיים לתוספת יחידות דיור בירושלים, תוך השבחת הנכסים העירוניים והעברת התמורה לטובת תושבי העיר ירושלים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםמשה ליאוןמוריה חברה לפיתוח ירושליםארד סימון אדריכלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...