חדשות הנדל"ן: שכונות מגורים חדשות עם אלפי דירות ברהט ובאלעד

 וגם: כ-25 מיליון שקל יועברו "לחיזוק החוסן של תושבי שדרות ועוטף עזה" • שלל עסקאות ותוכניות • סיכום שבוע בתעשיית הנדל"ן הישראלית

שיתוף הכתבה
חדשות הנדל"ן: שכונות מגורים חדשות עם אלפי דירות ברהט ובאלעדחדשות הנדל"ן: שכונות מגורים חדשות עם אלפי דירות ברהט ובאלעד

• הוועדה הארצית לתכנון ובנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל),אישרה להפקדה תכנית לתוספת של 2,400 יחידות דיור ברהט. יחידות הדיור בתוכנית שקודמה על ידי הרשות לפיתוח והתיישבות בדואים בנגב ובשיתוף עיריית רהט ייבנו במבני מגורים בני 3-10 קומות בשכונת מגורים חדשה הממוקמת בדרום הישוב, מתוכן 290 דירות קטנות. עוד כוללת התוכנית 19,000 מ"ר לשטחי מסחר ותעסוקה מתוכם 8,000 בחזיתות מסחריות משולבות במבני מגורים, 140 דונם למבני ציבור וכן 134 דונם עבור שטחים פתוחים, ובהתאם לאוכלוסיה - גם מכלאות לגידול עדרי צאן בגודל 200 דונם. התכנית נערכה על ידי עמוס ברנדייס – אדריכלות ותכנון עירוני.

• הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז אישרה הקמת שכונה חדשה בעיר אלעד הכוללת 650 יחידות דיור. השכונה החדשה תוקם בצפון מזרח העיר וממערב לכביש 4711 אשר מתחבר לכביש 471 וכן תוקם כניסה חדשה לעיר מכיוון מזרח. המבנים החדשים, שייבנו עד לגובה של 7 קומות, יותאמו לצרכי האוכלוסייה הדתית והחרדית המתגוררת בעיר, בין היתר באמצעות שימוש בקומות הקרקע במבנים החדשים עבור בתי כנסת וגני ילדים וכן הקצאת שלושה מתחמים עבור מבני ציבור בהיקף של 23 דונם. עוד תכלול התכנית מגדל תעסוקה ומסחר של כ-16 אלף מ"ר. בחודש מרץ האחרון חתמה עיריית אלעד על הסכם גג הראשון במגזר החרדי והדתי עם המדינה, שבשלבו הראשון אושרו לבנייה למעלה מ-5,400 יח"ד שישווקו עד שנת 2020 ובשלב השני, בכפוף לאישור גופי התכנון 6,500 יח"ד נוספות.

• הממשלה אישרה תכנית לחיזוק החוסן של תושבי שדרות ועוטף עזה במסגרתה משרד העבודה והרווחה בראשות השר חיים כץ ישקיע ברווחה ותכנון מעונות יום למעלה מ-25 מיליון שקל בשנים 2019-2020. סכום של 9.5 מיליון שקל יושקעו בתכניות נוער וצעירים, אבחונים לילדים ונוער עם קשיי למידה, טיפולים רגשיים ואף סיוע למשפחות שנקלעו למצוקה כלכלית בעקבות המצב. בנוסף יפעיל המשרד סדנאות לתושבים למניעת אלימות, תגבור תקציבים לגיוס מתנדבים והכשרתם לעבודה עם אזרחים ותיקים. סכום של 8 מיליון שקל יועבר למיגון מבני מסגרות רווחה ו-3 מיליון שקל יועברו לטובת תכנון מעונות יום, שיאפשר בנייה של עוד כ-15 מעונות יום חדשים ויעניק קדימות לבינוי מעונות יום ביישובי עוטף עזה. בשלוש שנות הלימודים הקרובות תינתן להורים המתגוררים ביישובי עוטף דרגת סבסוד 3, דרגת השתתפות של המדינה בשכר לימוד במסגרות ילדים שנמצאים במסגרות מפוקחות בסך 700-1,300 שקל. עוד 2.4 מיליון שקל יוקצו לטובת מרכזי חוסן שבהובלת משרד הבריאות, הפועלים למתן תמיכה וסיוע רב מקצועי ליחידים, משפחות וקהילות המתמודדים עם מצבי משבר, חירום ואסון. עוד מיליון שקל יועברו למינהלות קהילתיות שונות שינוצלו לפי צרכיהן של הרשויות המקומיות בתחומי החברה, הסביבה, הרווחה והחינוך.

• ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שמחייבת קבלני שיפוצים לתת אחריות של שנה לפחות על עבודות בהיקף של 20 אלף שקל ומעלה, ובתקופה זו הוא יחויב לבצע תיקון ליקויים ללא תשלום ובתוך זמן סביר. התאחדות קבלני השיפוצים בראשות ערן סיב, שלקחה חלק פעיל בהכנת החוק: "מברכים את חבר הכנסת רועי פולקמן על החוק החשוב והצרכני הזה. ההתאחדות עושה מאמצים כבירים למיסוד הענף וביעור תופעת החאפרים והצעד הזה יסייע לנו רבות. זה יאפשר לציבור להבדיל בין קבלן שיפוצים מורשה אשר עומד בכל דרישות ותנאי החוק לבין חאפר שלא כדאי להפקיד בידיו עבודת שיפוצים".

 

• הוועדה המקומית בתל אביב אישרה את התב"ע לתוספת בנייה של 100 אלף מ"ר בפרויקט מגדלי ויתניה ת"א בצומת החרש ומחלף לה גארדיה. אישור תוספת הזכויות הוא בנוסף ל-50 אלף המ"ר שבנייתם מסתיימת בימים אלה במקום. מדובר בפרויקט עירוב שימושים הכולל 3 בניינים של כ-40 קומות וכ-110,000 מ"ר משרדים, 10,000 מ"ר שטחי מסחר, 15,000 מ"ר מלונאות ואולמות קונגרסים ו-15,000 מ"ר למגורים (כ-130 יחידות דיור). כמו כן ייבנו 5,000 מ"ר שטחים ציבוריים שיימסרו לעיריית תל אביב.

 

• חברת איילון אחזקות רכשה את "בית הגרניט" באזור התעשייה קרית אריה בפתח תקווה וכן את כל הזכויות הבלתי מנוצלות שבמגרש הסמוך תמורת 51.5 מיליון שקל. המוכרת היא משכנות מ.א. בע"מ. הבניין כולל 6 קומות עיליות שמושכרות ברובן למשרדים ולחברות היי טק ו-2 קומות תחתונות המשמשות לחנייה. על המגרש הסמוך יש זכויות בתוקף להקמת מבנה דומה. סך שטח הבניין הוא כ-7,000 מ"ר ושטח החניון עומד על 2,758 מ"ר. החברה מצפה כי הבניין יניב לה תשואה שנתית שעשויה להגיע לכ-7% החל מהשנה השנייה.

 

• חברת צמח המרמן , חברת קרסו נדל"ן ומשרד ישר אדריכלים זכו בשני המקומות הראשונים במסגרת תחרות מצוינות בבנייה לשנת 2018 של התאחדות בוני הארץ , על תכנון בקטגוריית "מתחם מגורים יוקרתי" - על תכנון פרוייקט "בצלאל, תל-אביב". פרויקט בצלאל הינו מתחם מגורים יוקרתי בלב תל אביב הכולל 2 מבנים בני 10 ו-8 קומות ומשלב מגורים, מסחר ומבני ציבור וכן כיכר עירונית וחניון תת קרקעי ציבורי. הפרס השני בקטגוריית "בנייני משרדים" ישר קיבל ביחד עם חברת SGS, על תכנון בית " ויתניה פדקו" ברחוב משכית בהרצליה פיתוח, הכולל שטחי משרדים ומסחר בהיקף של 20 אלף מ"ר.

 

• קבוצת סופרין וקבוצת וייס מימשו אופציה לרכישת מגרש בן כ-10 דונם ברחוב החרש שבאזור התעסוקה נווה נאמן שבהוד השרון. שבה ניתן לבנות כ-30,000 מ"ר מסחר ומשרדים על פי התב"ע המאושרת. במסגרת ההסכם ניתנה לסופרין ווייס אופציה מידי הבעלים הפרטיים של הקרקע לרכישת הזכויות בתמורה לכ-60 מיליון שקל. אומדן עלות הקמת הפרויקט מוערך בכ-320 מיליון שקל. על הקרקע נמצא כיום מבנה ריק ששימש בעבר כבית אבות – נווה השרון. קבוצת הרכישה תקים במקום המבנה הקיים את פרויקט MILESTONE - שני מגדלי משרדים ומסחר בני כ-10 קומות כל אחד. על התכנון האדריכלי הופקד משרד אדריכלים ברעלי לויצקי כסיף.

• הבנייה בפרויקט Up Town של חברת אחים דוניץ במע"ר דרום באשדוד נמצאת בשלבי גמר סופיים. בשבועות הקרובים צפויה החברה לקבל טופס 4  למגדל הראשון בפרויקט, המתנשא לגובה של 19 קומות וכולל 78 דירות. פרויקט Up Town יכלול בסופו של דבר 5 מגדלים עם כ-500 יח"ד וכ-1,000 מ"ר למסחר. החברה תקים מתחם נוסף בשטח של 6.5 דונם עם עירוב שימושים הכולל שטח מסחרי בהיקף 6,000 מ"ר ומעליו 2 מגדלים עם כ-250 דירות.

• פרויקט המגורים "אלמוג סטטוס באר יעקב" של קבוצת אלמוג זכה בציון לשבח בתחרות המצוינות בבנייה לשנת 2018 של התאחדות בוני הארץ , בקטגוריית מבני מגורים מעל 10 קומות. הפרויקט, אשר תוכנן על ידי האדריכל אילן פיבקו, כולל שני מגדלי יוקרה בני 20 קומות כל אחד ו-140 יחידות דיור. מנימוקי הבחירה של השופטים: "ציון לשבח ניתן על בנייה איכותית; הקפדה על חומרי גמר מעולים; חדרי מערכות מוקפדים, פונקציונליים וקלים לתחזוקה ושטחים משותפים איכותיים".

 

• חברת משהב מדווחת על מכירת 80% משלב א' בפרויקט משכנות אלקנה שביהודה ושומרון. שלב א' כולל 5 בניינים עם 30 יח"ד. סה"כ כולל הפרויקט 10 בניינים בבנייה מדורגת וצמודי קרקע עם 106 יח"ד. לאחרונה החברה הוציאה לשיווק את השלב השני בפרויקט הכולל 4 בניינים עם 30 יח"ד.

 

• חברת גלעד מאי מכרה את כל 48 הדירות בשלב א' של פרויקט MY בית שאן בכ-40 מיליון שקל. נותרו עוד 10 דירות אחרונות בשלב ב' מתוך 60. סך כל הדירות בפרויקט עומד על 108 דירות בשמונה בניינים בני 3-4 קומות כל אחד. הפרויקט ממוקם בקרית רבין - שכונה חדשה שנבנית בדרום מערב העיר. 

 

• במקביל,  גלעד מאי גם מתחילה בשיווק פרויקט הבוטיק "MY חצור הגלילית" בשכונת "הבוסתן" החדשה בעיר. הפרויקט כולל מתחם מגורים פרטי עם 3 בנייני בוטיק מדורגים בעלי 4 קומות ו-10 דירות בכל בניין. שכונת הבוסתן הינה חלק מתכנית מתאר כוללת ליישוב חצור הגלילית המשתרעת על פני 7,000 דונם שבמטרתה הכפלת מספר התושבים וכוללת הקמת 33 מתחמי מגורים עם 1,400 יחידות דיור ו-150 דונם של שטחי מסחר ותעשייה נקייה.

 

• חברת אפגד מכרה 15 דירות בפרויקט "מגדלי אפגד" בעכו בחצי השנה האחרונה בהיקף של כ-18.5 מיליון שקל. עד היום נמכרו בפרויקט כ-220 דירות מתוך כ-290 דירות ב-3 מגדלים בני 24 קומות בשטח של כ-8 דונם. הבניין הראשון אוכלס במלואו, הדירות שנותרו למכירה הן בבניין השני שאמור להתאכלס בתחילת 2019, ובשלישי אשר צפוי להתאכלס במהלך 2021. 

 

אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוקרק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איילון ח.ל.ב נכסים והשקעותהועדה המקומית תל אביבמשהבגלעד מאיאפגדאחים דוניץסופריןקבוצת וייסצמח המרמןחברת איילוןועדת הכלכלהמשרד הבריאות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...