עיצום כספי של 223,000 שקל על חברת קריגר נדל"ן טי.אל.וי בגין מכירת דירה תוך שימוש בהסכם אופציה פיקטיבי

מדובר בעיצום ראשון מסוגו שמטיל המשרד – הן על קריגר נדל"ן טי.אל.וי והן על בעליה, אורן פילטר • במשרד מציינים כי זהו העיצום הכספי השני אשר מוטל לאחרונה על החברה

שיתוף הכתבה
הממונה על חוק המכר, עמית גריידי (יח"צ)הממונה על חוק המכר, עמית גריידי (יח"צ)

עיצום ראשון מסוגו של משרד הבינוי והשיכון בעקבות הפרות חוק המכר: המשרד הודיע היום (ה') כי הטיל עיצום כספי בסך של 223,000 שקל על חברת קריגר נדל"ן טי.אל.וי ועל בעלי החברה, אורן פילטר, לאחר שקבע כי אלו ביצעו התקשרות עם רוכש דירה בפרויקט של החברה בקריית אונו על ידי שימוש בהסכם אופציה פיקטיבי. 

"מתוצאות הליך הבדיקה המנהלי שהתקיים במשרד הבינוי והשיכון בנושא עולה כי מטרת הסכם האופציה הייתה לעקוף את הוראות חוק המכר", כך בהודעת משרד הבינוי והשיכון . "ההליך המנהלי העלה כי במסגרת התקשרות בחוזה האופציה, נגבה מרוכש דירה סכום כסף גבוה, המגיע ל-30% משווי הדירה, וניתנה לו האופציה להשלים, בעתיד, תשלום עבור 70% נוספים ולרכוש את הדירה. 

בסיום ההליך המנהלי קבע ממונה חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון, עמית גריידי, כי מדובר בגבייה של כספים בקשר למכירת דירה, וכי חוק המכר חל במלואו על העסקה. עוד קבע הממונה כי אינו מקבל את טענות ההגנה של החברה ובעליה

עוד נמצא כי ההסכם נעשה לגבי דירה ספציפית, וכלל פרטים מובהקים של חוזה מכר. בסופו של דבר, הרוכש נשאר ללא הדירה וללא הכספים ששולמו למוכרים". בסיום ההליך המנהלי קבע ממונה חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון, עמית גריידי, כי מדובר בגבייה של כספים בקשר למכירת דירה, וכי חוק המכר חל במלואו על העסקה. עוד קבע הממונה כי אינו מקבל את טענות ההגנה של החברה ובעליה. 

לדברי גריידי "המוכרים הינם יזמים אשר פעלו לקידום פרויקט נדל"ן. ידע כל יזם העוסק במכר דירות כי עליו להתנהל בזהירות יתרה בכל הקשור לכספים הנגבים מרוכשי דירות. הדבר נכון בקשר להסכמי מכר, כמו שהוא נכון להסכמים אשר במהותם מטרתם לעקוף את הוראות חוק המכר, ולא כל הסכם המציג עצמו כהסכם אופציה הוא אכן כזה, על פי מהותו. המבחן לעניין זה איננו כותרת ההסכם, כי אם תוכן ההסכם על סעיפיו השונים והמחויבות המשפטית אשר נוצרת בין הצדדים.

בהתבסס על כלל המידע הכלול בהליך מנהלי זה, אי-אפשר לקבל מצב שבו הסכם האופציה הינו הסכם לגיטימי אשר חוק המכר אינו חל לגביו. נשאלת השאלה: למה לעצור ב-30% ממחיר הדירה? למה לא 90%? ככל שתתאפשר גבייה משמעותית כל כך בהסכם אופציה, כך נרוקן מתוכן את הגנות חוק המכר"

בהתבסס על כלל המידע הכלול בהליך מנהלי זה, אי-אפשר לקבל מצב שבו הסכם האופציה הינו הסכם לגיטימי אשר חוק המכר אינו חל לגביו. נשאלת השאלה: למה לעצור ב-30% ממחיר הדירה? למה לא 90%? ככל שתתאפשר גבייה משמעותית כל כך בהסכם אופציה, כך נרוקן מתוכן את הגנות חוק המכר".

במשרד הבינוי והשיכון מציינים כי לא מדובר במקרה ראשון ביחס לחברת קריגר נדל"ן טי.אל.וי: "מקרה זה מתווסף למקרה נוסף שבו הוטל לאחרונה עיצום כספי על בעלי החברה, אז נמכרה דירה בפרויקט אחר באמצעות הסכם הלוואה פיקטיבי אשר נמצא כי מטרתו לעקוף את חוק המכר.

משרד הבינוי והשיכון מדגיש את החשיבות שבמתן בטוחות חוק מכר ופונה לציבור רוכשי הדירות שלא להעביר כספים למוכר דירה כאשר ישנו ספק לגבי חוקיות העסקה. אם עולה החשש בקשר לעסקת רכש דירה, ניתן לפנות ליחידת חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון להתייעצות"

משרד הבינוי והשיכון מדגיש את החשיבות שבמתן בטוחות חוק מכר ופונה לציבור רוכשי הדירות שלא להעביר כספים למוכר דירה כאשר ישנו ספק לגבי חוקיות העסקה. אם עולה החשש בקשר לעסקת רכש דירה, ניתן לפנות ליחידת חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון להתייעצות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עמית גריידיממונה חוק המכרמשרד הבינוי והשיכוןבטוחות חוק המכרחוק המכר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...