עוד תוכנית התחדשות עירונית בת"א בדרך למימוש: אושר פינוי-בינוי בלה-גוורדיה עם 288 יח"ד

מדובר במתחם שנמצא בסמוך למחלף לה גוורדיה, שבו יוקצו גם שטחים למבני ציבור שטחי מסחר • מהמקום יפונו 58 יחידות דיור, בשלושה בנייני מגורים, וכן עוד עשר חנויות

שיתוף הכתבה
רחוב לה גוורדיה, תל אביב (Google Street View)רחוב לה גוורדיה, תל אביב (Google Street View)

ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו הודיעה לאחרונה על אישור תוכנית מפורטת למתחם הפינוי-בינוי בשכונת יד אליהו - לה גוורדיה 24, 26, 28. מדובר בתוכנית שמציעה 288 יחידות דיור חדשות, וכן שטחי מסחר, לא רחוק ממחלף לה גוורדיה ומהיכל מנורה מבטחים.

מטרת התוכנית היא "לקדם התחדשות עירונית באמצעות הריסת שלושה בנייני מגורים, ובמקומם בניית מתחם למגורים בבנייה עירונית ומגרש לשב"צ". על פי דברי ההסבר לתוכנית, היא "באה לקדם התחדשות עירונית בהליך של פינוי-בינוי ברחוב לה גוורדיה 24, 26, 28, נערכת בהתאם לתוכנית המתאר העירונית תא/5000 וכוללת הוראות לאיחוד וחלוקה של מגרשים ללא הסכמת כל בעלי הזכויות, בחלק מתחום התוכנית.

במסגרת ההתחדשות העירונית ייהרסו 58 יח"ד ועשר חנויות שנמצאות במתחם, וייבנו במקומן חניה תת-קרקעית, שטחי מסחר ומגורים. על מנת לאפשר את הגדלת הצפיפות, ניתן מענה לצורכי ציבור והוקצה, במסגרת הליך איחוד וחלוקה ללא הסכמה, שטח קרקע של כ-600 מ"ר עבור שטח בייעוד מבנים ומוסדות ציבור"

במסגרת ההתחדשות העירונית ייהרסו 58 יח"ד ועשר חנויות שנמצאות במתחם, וייבנו במקומן חניה תת-קרקעית, שטחי מסחר ומגורים. על מנת לאפשר את הגדלת הצפיפות, ניתן מענה לצורכי ציבור והוקצה, במסגרת הליך איחוד וחלוקה ללא הסכמה, שטח קרקע של כ-600 מ"ר עבור שטח בייעוד מבנים ומוסדות ציבור. תא שטח זה ימוקם מול המגרש למבני ציבור שמדרום לו, ברחוב מרגולין.

כמו כן הוגדרו זיקות הנאה למעבר רגלי, בלב המתחם, לשמירה על מעבר הולכי רגל בין רחוב לה גוורדיה לבין רחוב מרגולין, וכן כדי לאפשר מעבר למתחם שממזרח לתחום התוכנית. נוסף על כך הוגדרו זיקות הנאה למעבר רגלי בקולונדה ברחוב לה גוורדיה וכן ברחוב מרגולין, וכן הורחבה, בהפקעה, הדרך בשדרות המעפילים".

על פי הוראות התוכנית, המתחם יכלול בנייה עירונית בת כתשע קומות, "ובגובה שלא יעלה על המותר לבניין גבוה על פי התקנות, דהיינו  עד 29 מטר גובה בין מפלס הכניסה הקובעת לבין מפלס רצפת הכניסה לדירה העליונה ביותר". עוד קובעת התוכנית כי הפרויקט יכלול שש קומות תת-קרקעיות, אשר יוקצו כאמור לחניה.

המתחם כולו חולש על פני כ-11 דונם, והוא יציע, לצד שטחי המגורים והשטחים עבור מבני ציבור, גם 1,500 מ"ר מסחר. מגישי התוכנית הם הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו, ומשרד עו"ד הרטבי-בורנשטיין-בסון ושות', שפועל בשם חלק מהחוכרים. היזמית היא חברת לה גרדיה החדשה

המתחם כולו חולש על פני כ-11 דונם, והוא יציע, לצד שטחי המגורים והשטחים עבור מבני ציבור, גם 1,500 מ"ר מסחר. מגישי התוכנית הם הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו, ומשרד עו"ד הרטבי-בורנשטיין-בסון ושות', שפועל בשם חלק מהחוכרים. היזמית היא חברת לה גרדיה החדשה; העורך הראשי הוא אדריכל צבי גבאי ממשרד קו מתאר; המודד הוא שאול חורש; שמאי המקרקעין הוא איל טדי הראל ממשרד טדי שמאות וניהול.

לעיון במסמכי התוכנית לחצו כאן

נציין כי בפברואר 2019 אושרה אחת התוכניות הגדולות ביותר להתחדשות עירונית ברחוב לה גוורדיה בתל אביב – תוכנית להקמת 450 יחידות דיור חדשות לא רחוק מהתוכנית שאושרה כעת, במתחם שנמצא בין רחוב זה לרחוב וינגייט.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהוועדה המקומית לתכנון ובנייהעיריית תל אביב-יפומשרד הרטבי, בורנשטיין, בסון ושות'לה גווארדיה-וינגייטפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...