"והדרת פני זקן" גרסת מושב תאשור: מספר היח"ד בדיור המוגן המתוכנן – גדול ממספר הבתים ביישוב כולו

המושב מקדם הקמה של מתחם מגורים "עבור דור המייסדים של המושב" – עם 228 יחידות לדיור מוגן • המושב כולל כיום כ-110 דירות למגורים, ומתוכנן להוסיף עוד 154 בתי מגורים במסגרת תוכנית להרחבתו

שיתוף הכתבה
מושב תאשור במבט ממעוף הציפור (Google Maps)מושב תאשור במבט ממעוף הציפור (Google Maps)

מושב תאשור יוזם הקמה של מתחם דיור מוגן ביישוב – שמספר יחידות הדיור בו גדול ממספר יחידות הדיור למגורים הקיימות במושב כולו: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה הפקידה לאחרונה את התוכנית המפורטת "גני תאשור - מגורים מיוחד", שמטרתה יצירת "מסגרת תכנונית להקמת מתחם לדיור מוגן" במושב. מספר היחידות המוצע במתחם הדיור המוגן – 228; מספר יחידות הדיור למגורים במושב עצמו, נכון להיום: כ-110 בלבד.

"מושב תאשור מבקש להקים מתחם דיור מוגן על שטח של כ-60 דונם בייעוד קרקע 'מגורים' מתארי, בחלק הדרומי של המושב", נכתב בדברי ההסבר לתוכנית. "נכון לעת הצעת תוכנית זו, לדור המייסדים של המושב אין מענה ראוי להמשך מגוריהם בתחומי היישוב. בהיעדר חלופה ראויה למגורי ותיקי המושב, דור המייסדים נאלץ להתגורר בנחלות, וכבול לתחזוקת המשק החקלאי. במקביל, נוצר עומס תפעולי על האגודה החקלאית ועל תשתיות המושב, אשר מתקשות לספק את צרכיה של אוכלוסיית גיל הזהב, בתצורת המגורים הנוכחית, בנחלות.

תוכנית זו מאפשרת לדור 'גיל הזהב' במושב ובמושבי יחדיו הסמוכים (מושבי יחדיו – תאשור, תדהר וברוש), ל'מושבניקים' בכלל וכן לאחרים, להעביר את ימי בגרותם באווירה כפרית ולחיות במתחם המהווה יחידת תפקוד עצמאית היודעת לתת את כל השירותים לתושביה, וכן יודעת 'לייצא' שירותים לסביבתה"

תוכנית זו מאפשרת לדור 'גיל הזהב' במושב ובמושבי יחדיו הסמוכים (מושבי יחדיו – תאשור, תדהר וברוש), ל'מושבניקים' בכלל וכן לאחרים, להעביר את ימי בגרותם באווירה כפרית ולחיות במתחם המהווה יחידת תפקוד עצמאית היודעת לתת את כל השירותים לתושביה, וכן יודעת 'לייצא' שירותים לסביבתה.

עקב החשיבות שבשימור האופי החקלאי במושב ומיצוי (עם מימוש תוכנית זו) סך כולל של 500 יח"ד ביישוב, על פי לוח 2 בתמ"א 35, התוכנית מחזירה את השטחים העודפים, בייעוד מתארי 'מגורים', לשטחים לעיבוד חקלאי. המתחם מתוכנן בסמוך לשכונת ההרחבה הדרומית במושב (תוכנית 625-0362343)". נציין כי עם מימושה של תוכנית ההרחבה לשכונה הדרומית יתווספו למושב עוד 154 יחידות דיור חדשות. 

התוכנית מחזירה את השטחים העודפים, בייעוד מתארי 'מגורים', לשטחים לעיבוד חקלאי. המתחם מתוכנן בסמוך לשכונת ההרחבה הדרומית במושב (תוכנית 625-0362343)". נציין כי עם מימושה של תוכנית ההרחבה לשכונה הדרומית יתווספו למושב עוד 154 יחידות דיור חדשות

"אופי המתחם ישתלב באופי החקלאי של מושבי יחדיו", נמשכים דברי ההסבר, "זאת ידי קביעת זכויות, הוראות ומגבלות המדגישות סגנון זה. התוכנית מאפשרת הקמת מתחם דיור מיוחד בשילוב שטחים ירוקים מגוננים, ומאפשרת את כל השירותים הנדרשים לטובת הגמלאים - ובכלל זה חדר אוכל, מתקני ספורט וחוגים, בריכת שחייה וכן אפשרות לשטח מסחרי עבור חנויות, מספרה ושירותים נוספים שישרתו את תושבי המתחם ומבקריו, ויהיו פתוחים לציבור".

התוכנית מציעה בין היתר גם 4,685 מ"ר שטחים למבני ציבור, ועוד 690 מ"ר שטחי מסחר. העורך הראשי שלה הוא מתכנן הערים אבריאל יואב ממשרד י.א. תכנון ערים; יועץ הסביבה הוא כרמי בן זקן ממשרד גיאו-טבע יעוץ סביבתי; המודד הוא לאוניד צ'רניאק ממשרד מ.ג.ה מדידות גיאולוגיה.

לעיון במסמכי התוכנית לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דיור מוגןהוועדה המחוזית לתכנון ובניהמתכנן ערים אבריאל יואבמשרד י.א. תכנון עריםכרמי בן זקןמשרד גיאו-טבע יעוץ סביבתילאוניד צ'רניאקמשרד מ.ג.ה מדידות גיאולוגיה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...