כשנה לאחר שבוטלה בשל התנהלות החוקרת לשמיעת התנגדויות – אושרה תוכנית הרחבת בני עי"ש

התוכנית תכלול 5,489 יח"ד ו-250 יח"ד לדיור מוגן, בדרך להפיכת היישוב לעיר, והיא חולשת על שטח של כ-1,566 דונם • לאחר מינוי החוקר החדש, עו"ד ליאור עמידור, ותיקון בתנאים לאישורה – התוכנית אושרה סופית על ידי הוותמ"ל

שיתוף הכתבה
בני עי"ש במבט מהאוויר (Google Maps)בני עי"ש במבט מהאוויר (Google Maps)

התוכנית להרחבה המאסיבית – בדרך להפיכה ליישוב עירוני - של בני עי"ש שבשפלה, דרומית לגדרה, אושרה על ידי הוותמ"ל – כשנה לאחר שבוטלה. התוכנית מציעה 5,489 יח"ד ו-250 יח"ד לדיור מוגן, והיא חולשת על שטח של כ-1,566 דונם. כעת, לאחר האישור, היא תוכל לצאת לדרך ולהתממש.

כפי שפרסמנו כאן ביוני האחרון, התוכנית בוטלה על ידי הוותמ"ל וזאת בשל עניין הקשור בפעולתה של חוקרת ההתנגדויות. באותה עת צוין כי "לאחר סיום ההליך התכנוני ואישור התוכנית בבני עי"ש, הובא לידיעת הוועדה מידע שבעקבותיו נפתחה מייד בדיקה מעמיקה, שבחנה את התנהלותה של החוקרת שמונתה לשמיעת ההתנגדויות בתוכנית. לאור הבדיקה, החליטה הוותמ"ל לבטל את החקירה ואת אישור התוכנית ולהורות על קיומה בשנית".

לאחר הביטול מונה חוקר חדש לבדיקת ההתנגדויות לתוכנית, עו"ד ליאור עמידור, אשר בחן 22 התנגדויות שונות. בין המתנגדים – המועצה המקומית בני עי"ש, המועצה האזורית באר טוביה, המועצה המקומית חצב הסמוכה ליישוב, חברת החשמל, נתיבי ישראלמשרד הבינוי והשיכון ועוד

לאחר הביטול אף מונה חוקר חדש לבדיקת ההתנגדויות לתוכנית, עו"ד ליאור עמידור, אשר בחן 22 התנגדויות שונות (לעומת 14 ב"סבב" הקודם). בין המתנגדים – המועצה המקומית בני עי"ש, המועצה האזורית באר טוביה, המועצה המקומית חצב הסמוכה ליישוב, חברת החשמל, נתיבי ישראלמשרד הבינוי והשיכון ועוד.

בדיון שהתקיים בוותמ"ל בסוף ינואר האחרון ציינו חברי הוועדה את "עבודתו היסודית" של החוקר עו"ד עמידור, ובירכו על התוכנית להרחבת היישוב. הם החליטו על שינויים שונים בתוכנית לקראת אישורה, ובמרכזם בדיקת גובה הבינוי בתוכנית אל מול מגבלות הגובה "כפי שתואמו עם מערכת הביטחון, כדי לוודא שאין חריגה מהגובה המותר". לאחר מילוי התנאים, אושרה התוכנית כאמור.

לעיון בהחלטת הוועדה לחצו כאן

"התוכנית מציעה הרחבה של היישוב, שעיקרה עוטף את החלק הצפוני, המערבי והדרומי של היישוב, ולאפשר יצירת דופן מוגדרת במזרחו", נכתב בדברי ההסבר לתוכנית. התוכנית מציעה בין היתר הגדרת כיווני צמיחה ואופק תכנוני והתפתחותי ליישוב תוך שינוי גבולות וייעודים; חיבור היישוב הקיים לתכנון המוצע, תוך גיבוש יישוב אחיד ואורבני בעל שלד ברור ורציפות בינוי; הקניית בסיס סטטוטורי שיאפשר עצמאות כלכלית ליישוב.

עקרונות התכנון הם, בין היתר: יצירת שלד ברור ליישוב תוך המשכיות רשת הרחובות והדרכים הקיימים; חיבור ורצף בין המרקמים הוותיקים לחדשים; חיזוק הדרך החוצה את היישוב והפיכתה לרחוב מרכזי; הגדרת מרכז היישוב בממשק בין הישן לחדש; בנייה מרקמית מגוונת בצפיפויות שונות; מענה פרוגרמתי מקיף ותואם את צורכי היישוב הוותיק ואת חלקיו החדשים; זיהוי נכסי טבע קיימים, שימורם ושילובם לטובת התושבים כחלק מהמרקם העירוני".

התוכנית מציעה, לצד יחידות הדיור והיחידות לדיור מוגן, גם שטחי תעסוקה, תעשייה ומסחר בשטח של כ-315,584 מ"ר, מוסדות ציבור וחינוך, ספורט ונופש, שטחים פתוחים ומרחב ציבורי מגוון. הצפיפות הממוצעת בתוכנית היא 14 יח"ד לדונם.

מלבד עתודת קרקע יחידה הנמצאת בצפון היישוב ומיועדת לאזור תעסוקה, אין ליישוב כלל עתודות קרקע לצמיחה. תמ"א 1/35 מגדירה את היישוב כיישוב לפיתוח מיוחד, ללא יעד אוכלוסייה. בתמ"מ 3/21 של מחוז מרכז היישוב מסומן כאזור פיתוח עירוני"

בדברי ההסבר מובאים גם מצבו ואופיו של היישוב כיום: "מדובר ביישוב במחוז מרכז המונה כ- 7,500 תושבים ו-2,200 יח"ד, ושטחו כ-817 דונם. הוא נמצא במקום מרכזי ונגיש: בסמוך לכביש 40, כשלושה קילומטרים דרומית לגדרה וכעשרה קילומטרים מאשדוד. היישוב בעל מבנה קומפקטי ושטוח, כולל שכונה ותיקה שהוקמה בשנות ה-50 הכוללת בנייה צמודת קרקע ברובה, ואת שכונת גני טל שהוקמה בשנות ה-90 כחלק מתוכנית הפיתוח המהיר עם גלי העלייה מברית המועצות.

מלבד עתודת קרקע יחידה הנמצאת בצפון היישוב ומיועדת לאזור תעסוקה, אין ליישוב כלל עתודות קרקע לצמיחה. תמ"א 1/35 מגדירה את היישוב כיישוב לפיתוח מיוחד, ללא יעד אוכלוסייה. בתמ"מ 3/21 של מחוז מרכז היישוב מסומן כאזור פיתוח עירוני".

לעיון במסמכי התוכנית לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןתמ"א 35ליאור עמידורהמועצה המקומית בני עי"שהמועצה האזורית באר טוביהחברת החשמל לישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...