יבנה: תוכנית הפינוי-בינוי תהפוך כלכלית – בזכות הגדלת שטחי המגורים והמסחר; תכלול 892 יח"ד חדשות

המדובר הוא במתחם העצמאות במזרח העיר, שזכה להפקדת תוכנית מתוקנת • השינויים בה כוללים הוספת כ-38,620 מ"ר שטחים עיקריים למגורים, וכ-65,820 מ"ר שטחי שירות, גם הם עבור ייעוד המגורים

שיתוף הכתבה
הדמיית פרויקט מתחם העצמאות ביבנה (דאובר אדריכלים)הדמיית פרויקט מתחם העצמאות ביבנה (דאובר אדריכלים)

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה יבנה הודיעה לאחרונה על הפקדת תוכנית יב/5/157, היא תוכנית פינוי-בינוי למתחם העצמאות פינת שדרות דואני במזרח העיר, צמוד לכביש 42. על פי התוכניות יוקמו במתחם 892 יחידות דיור חדשות. 178 מתוך יחידות הדיור כולן יהיו דירות קטנות. המעניין הוא כי התוכנית המקורית לא הייתה כלכלית מספיק, ולכן התווספו לה שטחים רבים – אשר יאפשרו להקימה על ידי גורמים פרטיים.

"התוכנית מציעה אפשרות להתחדשות עירונית של השכונה הוותיקה בעיר יבנה, הנמצאת על הציר המרכזי – שדרות העצמאות", כך בדברי ההסבר. "התוכנית חלה במתחם 1 המוגדר בתוכנית המתאר הכוללנית, ומתבססת על תוכניות פינוי-בינוי שאושרו בעבר במקום, אך מגדילה את כמות יחידות הדיור, את שטחי הבנייה למגורים וכן את שטחי המסחר, באופן שיאפשר את הקמת הפרויקט על בסיס כלכלי בשוק החופשי. 

התוכנית מוסיפה כ-38,620 מ"ר שטחים עיקריים נוספים למגורים, ובסך הכול כ-47,460 מ"ר שטחים עיקריים למגורים וכ-2,800 מ"ר שטחים עיקריים למסחר. נוסף על כך, התוכנית מוסיפה כ-65,820 מ"ר שטחי שירות מעל לקרקע ומתחתיה, עבור ייעוד המגורים"

התוכנית מציעה בינוי שמלווה את הרחוב הראשי, שדרות העצמאות, בין רחוב הלילך ועד לרחוב בוכריס. הבינוי מהווה תוספת של 351 יח"ד על המצב המאושר. בשטח התוכנית כ-8,840 מ"ר שטחים עיקריים בייעוד מגורים, והיא מוסיפה כ-38,620 מ"ר שטחים עיקריים נוספים למגורים, ובסך הכול כ-47,460 מ"ר שטחים עיקריים למגורים וכ-2,800 מ"ר שטחים עיקריים למסחר. נוסף על כך, התוכנית מוסיפה כ-65,820 מ"ר שטחי שירות מעל לקרקע ומתחתיה, עבור ייעוד המגורים.

הבינוי מתבסס על חיבור הרחובות הפנימיים בוכריס והלילך, בין היתר כאפשרות גישה לרכב למתחם, לצד החיבורים הקיימים מצפון-מזרח ומדרום-מערב. במתחם מתוכננים בסך הכול חמישה מגדלי מגורים בני 17 קומות כל אחד, על גבי קומה מסחרית גבוהה שיושבת על קו הרחוב הראשי ומלווה בארכדה לאורכו. במתחם מוצע גם שטח למבני הציבור, הן בקרקע והן בשטח בנוי בקומות התחתונות.

במרכז השכונה נמתחת שדרה ירוקה הכוללת שבילים להולכי רגל ורוכבי אופניים, וקושרת את המתחם עם השצ"פים ומבני הציבור הנמצאים במרכז. הצפיפות נטו המתקבלת בתוכנית הינה 55 יח"ד לדונם נטו, וכל 100 מ"ר עיקרי למסחר שווה ערך ליחידת דיור אחת"

במרכז השכונה נמתחת שדרה ירוקה הכוללת שבילים להולכי רגל ורוכבי אופניים, וקושרת את המתחם עם השצ"פים ומבני הציבור הנמצאים במרכז. הצפיפות נטו המתקבלת בתוכנית הינה 55 יח"ד לדונם נטו, וכל 100 מ"ר עיקרי למסחר שווה ערך ליחידת דיור אחת".

התוכנית משתרעת על פני כ-22 דונם. היא תכלול בסופו של דבר, לבד משטחי המגורים, עוד 5,314 מ"ר של שטחים למבני ציבור, ועוד 8,980 מ"ר שטחי מסחר. המגישה של התוכנית היא הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, והחברה היזמית היא חברת חן את ברון יזמות ובנייה, שאותה מייצג יריב בר-דיין משרד עורכי דין. העורך הראשי הוא אדריכל עידו דאובר ממשרד דאובר אדריכלים; שמאית המקרקעין היא עדינה גרינברג ממשרד גרינברג אולפינר ושות'; יועץ הנוף הוא אדריכל נוף יורם מילר; ויועצת התשתיות היא מהנדסת ילנה שולקין.

לעיון במסמכי התוכנית לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהוועדה המקומית לתכנון ובנייהשמאית עדינה גרינברגמתחם העצמאות יבנהחן את ברון יזמות ובנייהאדריכל עידו דאוברמשרד דאובר אדריכליםמשרד גרינברג אולפינר ושות'אדריכל נוף יורם מילרמהנדסת ילנה שולקיןיריב בר-דיין משרד עורכי דיןפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...