אושרו שני מתחמי מגורים בבית שמש – בני 1,160 יחידות דיור חדשות; כוללים גם הקמת מלון ומוזיאון

התוכנית הראשונה מתייחסת לשטח של כ-195 במרכז העיר, ואילו השנייה לשטח של 61 ממזרח לכביש 38 • "שתי התוכניות ממשיכות את רצף הבינוי של המתחמים הוותיקים בעיר, המיועדים להתחדשות עירונית בתוכנית המתאר של העיר"

שיתוף הכתבה
יו"ר הוועדה המחוזית ירושלים, עו"ד עמיר שקד (יח"צ)יו"ר הוועדה המחוזית ירושלים, עו"ד עמיר שקד (יח"צ)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים אישרה לאחרונה שתי תוכניות למתחמי מגורים חדשים בבית שמש, הכוללות יחד 1,160 יחידות דיור חדשות. מתוך כלל יחידות הדיור בשתי התוכניות יוקצו כ-200 לטובת דיור להשכרה, ו-300 יחידות דיור מוגן. התוכניות כוללות גם שטחי תעסוקה ומסחר, שטחים פתוחים, מלון חדש ומוזיאון חדש.

התוכנית הראשונה, מצפון לשדרות בן זאב, מתפרסת על שטח של כ-195 דונם, וכוללת 530 יחידות דיור לצד 300 יחידות דיור שיוקצו לדיור מוגן. נוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת 12,000 מ"ר שטחי תעסוקה, 10,000 מ"ר שטחי מסחר, 12,000 מ"ר מבני ציבור והקמת מלון ובו 200 חדרים. כמו כן, התוכנית מקצה שטח לטובת הקמת מוזיאון "המעברות", לבקשת העירייה. התוכנית מקודמת ביוזמת רשות קרקעי ישראל ונערכה על ידי אריה קוץ. 

התוכנית השנייה, "מתחם בין הגבעות", ממוקמת מזרחית לכביש 38, בין גבעת שרת לגבעת סביון. היא מתפרסת על שטח של 61 דונם, וכוללת הקמת 330 יחידות דיור - מתוכן 200 יחידות מגורים להשכרה ארוכת טווח. נוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת 1,165 מ"ר עבור שטחי מסחר, 16,900 מ"ר עבור שטחי ציבור וכן כ-40 דונם של פארק לרווחת התושבים. התוכנית מקודמת ביוזמת החברה הממשלתית דירה להשכיר ונערכה על ידי משרד ארי כהן אדריכלות ובינוי ערים.

ממנהל התכנון נמסר כי "שתי התוכניות ממשיכות את רצף הבינוי של המתחמים הוותיקים בעיר, המיועדים להתחדשות עירונית בתוכנית המתאר המקודמת לעיר בית שמש. בהחלטתה הדגישה הוועדה, לגבי שתי התוכניות, את חשיבות רציפות השטחים הפתוחים, פיתוחם והנגשתם לתושבי השכונות הקיימות ולתושבים העתידיים, וכן את שילוב הבינוי החדש בקיים ואת הצורך ביצירת מתחמים מעורבי שימושים ושירותים לטובת התושבים".

מתכננת מחוז ירושלים במנהל התכנון, שירה תלמי, ציינה כי "שתי התוכניות תואמות את תוכנית המתאר החדשה המקודמת בעיר בית שמש. התוכניות מייצגות את תפיסת התכנון לעיר, לפיה יש לחזק את השירותים החברתיים, התרבותיים והציבוריים בעיר. 

התוכנית הראשונה הכוללת מוזיאון, מלונאות, תעסוקה ודיור מוגן, שייבנו לאורך פארק עירוני מרווח, תתרום לחיזוק מערב העיר ולקשר התיירותי-תרבותי עם תל בית שמש. התוכנית השנייה, הכוללת מאות יחידות דיור להשכרה, שטח ציבורי ובריכה עירונית, תתרום רבות לצעירי העיר אשר חפצים להישאר ולגור בה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמנהל התכנוןדירה להשכירעו"ד עמיר שקדעיריית בית שמששירה תלמי-באבאימתחם בין הגבעות בבית שמשמשרד ארי כהן אדריכלות ובינוי עריםאריה קוץהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...