הצעת חוק תקדם גביית ארנונה צודקת - על בסיס שווי הנכס

לשכת שמאי מקרקעין ולשכת עורכי הדין יקדמו חקיקת "ארנונה על פי שומה" - השמאים יקבעו את שווי הנכס, הרשות המקומית תנקוב בסכום, ואז ייקבע שיעור המס

שיתוף הכתבה
לשכת שמאי מקרקעין ולשכת עורכי הדיןלשכת שמאי מקרקעין ולשכת עורכי הדין

לשכת שמאי מקרקעין ולשכת עורכי הדין יקדמו חקיקה שתאפשר גביית ארנונה על בסיס שווי הנכס. כך סוכם בין יו״ר לשכת השמאים חיים מסילתי ובין סגן יו״ר לשכת עורכי הדין עו״ד אברהם ללום, בכנס לשכת השמאים שמתקיים באילת. שתי הלשכות יקימו צוות מקצועי משותף לקידום חקיקת "ארנונה על פי שומה". 

לדברי שמאי המקרקעין ערן שמעוני, תעריפי הארנונה נקבעו והוקפאו באמצע שנות השמונים של המאה הקודמת כך שבמקרים רבים הם אינם רלוונטיים להיום. יש חלוקה לא הוגנת של נטל המס, יש שונות גדולה בשיטות המדידה ויש למעלה מ-250 צווי ארנונה שונים. הרעיון של הצעת החוק החדשה היא יצירת מס פרוגרסיבי כך שבעל הנכס היקר משלם יותר תוך שמירה על החקיקה הקיימת ועל ההנחות הקיימות וקביעת מנגנוני בקרה ואיזון. הצעת החוק והתאמות משיטות גביית ארנונה בעולם ייצרו חוק ארצי שקוף, יהיו פחות ערעורים ותהיה חלוקה צודקת של נטל המס".

עו"ד טל קדש ציין כי התכלית של ארנונה לפי שומה היא לפצות על פערים חברתיים. יש ליצור כללים אחידים ופרשנות אחידה לארנוונה ומצד שני לפעול בשקיפות והגינות כדי להגיע לצדק חלוקתי ולאפשר לאוכלוסיות מוחלשות ליהנות מארנונה מופחתת".
 
אופיר פז פינס, ראש המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת תל אביב ושר הפנים לשעבר, ציין כי "הסיפור של הארנונה הוא כאוב מאוד והוא אחד הכישלונות הקולוסאליים של משרד הפנים לדורותיו גם בתקופתי כשר הפנים. יש הרבה סוגיות בעיתיות, משרד האוצר והפנים נגועים בניגוד עניינים היסטורי כי כל מה שרשות מקומית לא תאסוף במסגרת הארנונה משרד הפנים ומשרד האוצר יאלצו לשלם ולכן האינטרס שלהם הוא שהארנונה תהיה גבוהה. הרפורמה שמציע עכשיו משרד הפנים היא לא רעה. הם מציעים ליצור 70 סיווגים לארנונה במקום אלפים שיש היום, הבעיה היא שהם לא יצליחו לקדם אותה כי אנחנו עוד דקה בבחירות".
 
עו"ד ושמאי מקרקעין עידו שחם ציין כי הוא תומך בארנונה לפי שווי כי "השיטה הקיימת היא מעוותת מפני שקל לעשות מניפולציה בנושא שטח ויש בעלי נכסים שמשלמים ארנונה המהווה שיעור גבוה מאוד משווי הנכס ויש בעלי נכסים שמשלמים שיעור נמוך מאוד משווי הנכס. השמאים יקבעו את שווי הנכס ואז הרשות המקומית תגיד מה הסכום שהיא זקוקה לו, ואז קובעים את שיעור המס ויוצרים חלוקה פנימית צודקת יותר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ארנונהמרכז הנדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...