באר שבע: הופקדה תוכנית להקמת מגדל בן 22 קומות – בשטח שבו הותרה עד כה בנייה של שתי קומות בלבד

התוכנית המופקדת היא חלק מהמרכז האזרחי החדש שמיועד לקום במזרח העיר, והיא מאפשרת שינוי משמעותי בבינוי • הבניין יכלול 22,800 מ"ר שטחי תעסוקה ועוד כ-900 מ"ר שטחי מסחר

שיתוף הכתבה
עודד פלוס, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום (המשרד לשירותי דת)עודד פלוס, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום (המשרד לשירותי דת)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז דרום הודיעה אתמול (א') על הפקדת תוכנית מתאר מקומית להקמת מגדל תעסוקה ברחוב הנגרים בבאר שבע, באזור אשר מאופיין כיום בעיקר במוסכים ובאולמות אירועים. התוכנית נמצאת בשטח "המרכז האזרחי" שמתוכנן לקום בשנים הקרובות באזור, ושאמור לשדרג ולחדש את המתחם משמעותית.

"הפרויקט המוצע, חלקה 29, שוכן בין רחוב הנגרים לשדרות רוטשילד, בסמיכות למרכז האזרחי של באר שבע", מצוין בדברי ההסבר. "התוכנית המפורטת החָלָה בשטח היא תוכנית 28/104/03/5 (אושרה בשנת 1987), שהתירה בנייה בשתי קומות, 60% בנייה בקומת הקרקע כולל מבני עזר, ו-40% בקומה א'. 

תוכנית המתאר לעיר באר שבע, שנמצאת בהכנה, מייעדת את האזור למרכז מטרופוליני שבמסגרתו יותרו שימושים למשרדים, מוסדות ציבור מטרופוליניים וכלל עירוניים, מסחר, מלונאות ופנאי, מגורים ודיור מיוחד"

תוכנית 107/102/02/5 (אושרה בשנת 2005) שינתה את ייעודי הקרקע לייעוד של 'מרכז מטרופוליני' שבו מותרים שימושים למסחר ולמשרדים בין יתר השימושים המותרים. תוכנית המתאר לעיר באר שבע, שנמצאת בהכנה, מייעדת את האזור למרכז מטרופוליני שבמסגרתו יותרו שימושים למשרדים, מוסדות ציבור מטרופוליניים וכלל עירוניים, מסחר, מלונאות ופנאי, מגורים ודיור מיוחד".

בכפוף לכל אלו מציעה התוכנית הקמת מבנה תעסוקה הכולל מסחר בקומת הקרקע, עם 22 קומות תעסוקה מעל ארבע קומות חניה תת-קרקעית. המתחם מתפרס על פני כשישה דונמים, והמבנה יכלול 22,800 מ"ר שטחי תעסוקה ועוד 900 מ"ר שטחי מסחר. הוראות התוכנית כוללות בין היתר הרחבה של הדרך הצמודה למגדל שייבנה, וכן הריסה של מבנים הקיימים במקום כיום.

העורך הראשי של התוכנית הוא אדריכל אוהד אלחנני ממשרד פישר אלחנני אדריכלים. יועץ התנועה והמודד הוא אילן אזוט מחברת א.א.ג אזוט, אשר באופן חריג למדי רשום גם כאחד המגישים של התוכנית, לצד אדם פרטי אחר, שאול נעמן

העורך הראשי של התוכנית הוא אדריכל אוהד אלחנני ממשרד פישר אלחנני אדריכלים. יועץ התנועה והמודד הוא אילן אזוט מחברת א.א.ג אזוט, אשר באופן חריג למדי רשום גם כאחד המגישים של התוכנית, לצד אדם פרטי אחר, שאול נעמן.

לעיון במסמכי התוכנית להקמת מגדל התעסוקה לחצו כאן

תוכנית המרכז האזרחי המדוברת היא תוכנית בשטח של כ-106 דונם, בין דרך חברון, שדרות רוטשילד ורחוב זלמן שז"ר (רחוב הנגרים שבו יוקם המגדל המדובר עוברת באמצע המתחם). במתחם כבר החלה בנייה חדשה, והוא מיועד כאמור לכלול כמה וכמה שימושים שיהפכו אותו למרכז אורבני אזרחי חדיש. בדברי ההסבר לתוכנית מצוי כי בשל השינוי המשמעותי שהאזור עתיד לעבור – מאזור תעשייתי ומיושן משהו לאזור עירוני רענן – "מוגדרים בתוכנית זו תנאים למתן היתרי בנייה והוראות מעבר, המאפשרים מימוש התוכנית בשלבים".

לעיון במסמכי התוכנית למרכז האזרחי לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תוכנית מתארמרכז אזרחי באר שבעאדריכל אוהד אלחננימשרד פישר אלחנני אדריכליםאילן אזוטא.א.ג אזוטשאול נעמן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...