ממשיכה במסע הרכישות: ישראל-קנדה רוכשת 12.9% ממניות "אלרוב נדל"ן ומלונאות" תמורת כ-382 מיליון שקל

מדובר ב-2,983,435 מניות שהחזיקה עד היום חברת כלל • דירקטוריון החברה כבר אישר את העסקה, וכעת היא תובא לאישור בפני בעלי המניות שלה • "המחיר למניה בהסכם נמוך בכ-32% מההון העצמי למניה של אלרוב נדל"ן"

שיתוף הכתבה
בעלי ישראל-קנדה, אסי טוכמאייר וברק רוזן (יח"צ)בעלי ישראל-קנדה, אסי טוכמאייר וברק רוזן (יח"צ)

אחרי רכישת מנרב פרויקטים, הניסיון לרכוש את חברת אחים דוניץ , המשא ומתן לכניסה כשותפה בפרויקט של אורבן נדל"ן בצפון תל אביב ועוד שלל מהלכים שביצעה בשנה האחרונה – חברת ישראל-קנדה, בבעלותם של ברק רוזן ואסי טוכמאייר, מודיעה היום (א') על רכישה נוספת: 12.9% ממניות חברת " אלרוב נדל"ן ומלונאות" של אלפרד אקירוב, תמורת כ-382 מיליון שקל.

בכפוף להתקיימות התנאים המתלים, ובתוך שלושה ימי עסקים ממועד התקיימותם ולא לפני חלוף 30 ימי עסקים ממועד חתימת ההסכם, יימכרו לחברה המניות הנמכרות, במצבן ובמצב חברת אלרוב, נכסיה והתחייבויותיה כפי שיהיו במועד השלמת העסקה"

החברה הודיעה כי היא קונה 2,983,435 מניות שנמצאו עד היום בידיה של חברת הביטוח כלל, וזאת לפי מחיר למניה של 128 שקל. התנאים להשלמת העסקה כוללים, בין היתר, את אישור דירקטוריון החברה לעסקה על כל תנאיה – אישור שכבר התקבל; אישור האספה הכללית של בעלי אגרות החוב של החברה לעסקה. עוד מציינת החברה כי "בכפוף להתקיימות התנאים המתלים, ובתוך שלושה ימי עסקים ממועד התקיימותם ולא לפני חלוף 30 ימי עסקים ממועד חתימת ההסכם, יימכרו לחברה המניות הנמכרות, במצבן ובמצב חברת אלרוב, נכסיה והתחייבויותיה כפי שיהיו במועד השלמת העסקה.

החברה התחייבה כלפי מחזיקי אגרות החוב של החברה כי עד לפירעון מלוא אגרות החוב, פעילות החברה יהיה בתחום הנדל"ן בישראל בלבד. אסי טוכמאייר וברק רוזן הציעו את ההתקשרות בעסקה לחברה, וזאת על אף שלמיטב ידיעת החברה, עיקר פעילותה של חברת אלרוב הינה בנדל"ן בחו"ל, אך כוללת גם השקעות משמעותיות בנדל"ן בישראל, וזאת מהטעם שלעמדתם מדובר בהזדמנות עבור החברה ומשתלבת בפעילותה העסקית הכוללת נדל"ן מניב, מלונאות ופרויקטים יזמיים".

על אף שלמיטב ידיעת החברה, עיקר פעילותה של חברת אלרוב הינה בנדל"ן בחו"ל, אך כוללת גם השקעות משמעותיות בנדל"ן בישראל, וזאת מהטעם שלעמדתם מדובר בהזדמנות עבור החברה ומשתלבת בפעילותה העסקית הכוללת נדל"ן מניב, מלונאות ופרויקטים יזמיים"

נזכיר כי בשל העובדה ששתי עסקאות אחרות של החברה לא הושלמו בסופו של דבר – עסקת רכישת אלעד ישראל מגורים החדשה בשל העובדה שהדירקטוריון לא אישר זאת, ועסקת אחים דוניץלאחר שהתקבלו תוצאות בדיקת הנאותות – גם עסקה זו עדיין אינה סגורה באופן מוחלט, אם כי העובדה שקיים כבר אישור הדירקטוריון, בהחלט מקרבת את הצדדים להשלמתה.

ישראל-קנדה ציינה עוד החברה בהודעתה לרשות לניירות ערך כי המחיר למניה שלפיו חתמה על ההסכם נמוך בכ-32% מההון העצמי למניה של אלרוב נדל"ן , נכון לסוף הרבעון השלישי של 2020, וכי המחיר למניה בעסקה גבוה בכ-94% ממחיר הנעילה של מניית אלרוב ביום המסחר שקדם למועד החתימה.

נזכיר, כאמור, כי לאורך השנה האחרונה – שנת הקורונה, כידוע – ביצעה ישראל-קנדה כמה מהלכים עסקיים חשובים: רכישת מנרב פרויקטים (והפיכתה לחברת ICR), הניסיונות לרכישת אלעד ישראל מגורים החדשה ואחים דוניץ, השלמת רכישת בית יורוקום ועוד.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךאלפרד אקירובברק רוזןאסי טוכמאיירכלל ביטוחאלרוב נדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...